کد خبر: ۹۹۷۳۱
زمان انتشار: ۲۰:۳۸     ۲۳ آذر ۱۳۹۱
مدیریت ورزش - تیمسار ناصر نوآموز، امیر عابدینی، مهدی تاج و کاظم اولیایی چهارشنبه مهمان ما بودند.
نمایش اسلاید

به گزارش 598 به نقل از خبرآنلاین؛ آن‌ها به کافه خبر آمدند تا توضیح دهند که در شرایط فعلی، بهتر است کفاشان برود یا بماند. استعفا دهد یا بماند و کار کند. بحث ما حدود 3-4 ساعت طول کشید و در این میان حرف‌های خوبی توسط مهمان‌ها مطرح شد. آن‌ها قصد حمایت از علی کفاشیان را نداشتند، اما می‌گفتند در برخی مواقع، حمایت از کفاشیان، حمایت از استقلال فدراسیون فوتبال است. فعلا خلاصه‌ای از میزگرد را تقدیم شما می‌کنیم تا در هفته آینده، متن کامل آن را منتشر کنیم.
*جهانبازی را از لیست داوران الیت حذف می کنند ولی رئیس داوران آسیا می‌گوید نباید حذف کنید او را. یعنی یک آدمی که ایرانی نیست به فکر فوتبال ایران است اما از داخل فدراسیون، بر خلاف منافع فوتبال حرکت می‌کنند. چرا مجمع نمی‌آید رئیس فدراسیون فوتبال را بازخواست کند؟ وقتی مربی نوجوانان می‌بازد و ارتقا می‌گیرد و می‌رود به تیم ملی جوانان، چرا مجمع نمی‌آید او را بازخواست کند؟
اولیایی: ما کی گفتیم که کار کفاشیان مثبت است؟ من دارم توضیح می‌دهم که کارشناسان مجمع باید با دلیل جواب بدهند که چرا باید او را برکنار کنیم. باید اول یک برنامه قابل اجرا بدهید به دست فدراسیون که آخر سال طبق آن برنامه ببینیم چه چیزی اجرا شده یا نشده. من یک گلایه از مطبوعات بکنم. کنفدراسیون فوتبال آسیا آمد گفت ایران بهترین فدراسیون است. شما ما را ضایع کردید. ما یک پنجره داریم در دنیا که ورزش است. تمام درها و پنجره‌های دنیا به روی ما بسته است. حالا از همین پنجره ورزش، یک نوری به داخل تابید. ولی آن را خراب کردید. مگر فوتبال ایران در کفاشیان خلاصه شده است؟ کفاشیان 4 سال مامور است.
*مردمی که ناراحت شده اند با عنوان تشریفاتی کنفدراسیون فوتبال آسیا، نمی توانند به خاطر انتخاب فدراسیون فوتبال ایران به عنوان بهترین فدراسیون آسیا، شاد بشوند. ما یک کرسی آسیا را به خاطر آقای کفاشیان از دست دادیم.
تاج: بحث از دست دادن کرسی آسیا را درست می‌گویند.
اولیایی: این که حرف مشترک است. این حرف ما هم هست.
*آقای عابدینی، شما در مجمع از آقای کفاشیان حمایت کردید بعد یک نامه را نوشتید و دنبال جمع کردن امضا برای آن بودید تا کفاشیان را برکنار کنید.
عابدینی: من نامه ننوشتم. اصلا هر کسی نامه نوشته و آن را امضا کرده، غلط کرده. به ما گفتند آقای عابدینی تو مقصر هستی که به کفاشیان رای دادی تا رئیس فدراسیون شود. من گفتم کفاشیان بعد از اصلاحات باید برود. تیتر مصاحبه‌ام این است که کفاشیان باید برود اما در متن مصاحبه گفته‌ام که اصلاحات انجام شود بعد برود. گفتم اگر استعفا ندهد و اصلاحات نکند استیضاح می کنیم او را. اما من نامه جمع نکردم. نیاز به نامه جمع کردن نیست. گفتم من بلدم بردارم کفاشیان را. اگر استیضاح کنیم بلدم بردارم او را. من گفتم برداشتن کفاشیان مجرای قانونی دارد و روش دارد.
*خب مجمعی که برای انتخاب آقای بهروان انجام شد، می‌توانست دستور جلسه را عوض کند؟
تاج: امروز شنیدم که در تلویزیون گفت آقای آیت اللهی گفته مجمع فوق العاده برگزار می شود. ولی به نظر من، مردی نبود فتاده را پای زدن. ما نباید وقتی که کفاشیان روی زمین افتاده، برویم و به او ضربه بزنیم.
نوآموز: فوتبال پدیده اجتماعی است. هر چی فداکاری کنی در مورد فوتبال، کم کردی. ولی اگر در نخ اشخاص باشی، به بیراهه رفته‌ایم. ما باید بگوییم چی برای فوتبالمان خوب است و آن را نگه داریم. باید ساختار را عوض کنیم و اهالی فوتبال بیایند وسط. فوتبالمان راه بیفتد، روزنامه‌های شما مطالب خیلی بهتری خواهند داشت. یک عمر است ما افسوس خوردیم که چرا در ایران امکانات نداریم. اگر باشگاه ها قدرتمند شوند، همه چیز فوتبالمان خوب می شود. اگر این اتفاق بیفتد، اساسنامه درست می شود و بعد به این نتیجه می رسیم که کفاشیان اگر باشد یا نباشد فرقی ندارد. آن وقت اساسنامه است که تصمیم می‌گیرد در فوتبال چه اتفاقی بیفتد یا نه.
تاج: بله. ما هم از کفاشیان دفاع نکردیم. فقط می‌گوییم اساسنامه باید درست باشد و اگر قرار به رفتن کفاشیان است، باید از طریق قانونی برود.
عابدینی: من بحثم این است که شما فکر می‌کنید ما راجع به کفاشیان انتقاد نداریم؟ خود کفاشیان را بیاورید اینجا، بعد ببینید ما چقدر انتقاد داریم. فوتبالی که خورده زمین و می‌خواهد بلند شود و اگر بلند نشود همه جامعه متضرر می شود، نباید بیشتر به آن ضربه بزنیم. نباید پا گذاشت روی سینه این زمین خورده. ما یک برد داشتیم یک باخت و یک باخت دیگر هم داشتیم. ان شاءالله بازی‌های بعدی را ببریم. این طبیعت فوتبال است. انگلستان که برای فوتبالش برنامه ریزی دارد، چند سال است که پشت دروازه های قهرمانی جهان مانده. به خاطر اینکه فوتبال برد و باخت هم دارد. خب ما هم برویم دنبال درست کردن فوتبالمان. اما با ساختار درست کردن به فوتبال هدفمند می رسیم. به نظر من برکناری کفاشیان دردی از فوتبال دوا نمی کند.
تاج: کفاشیان نتایج قابل قبولی نگرفت اما برکناری او دردی از فوتبال دوا نمی کند. برکناری او باید از طریق مجمع باشد.
نوآموز: برکناری کفاشیان دوای درد نیست. ما باید اساسنامه فدراسیون را بدهیم به دست جمعی از اهالی فوتبال تا آن را بنویسند و اصلاحش کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها