کد خبر: ۹۹۶۹۷
زمان انتشار: ۱۹:۳۳     ۲۳ آذر ۱۳۹۱
سرمربی تیم فوتبال سایپا گفت: در فوتبال‌مان فقط ادای بازی جوانمردانه را در می‌آورند و باشگاه‌های پول‌دار به طور غیرقانونی و ناجوانمردانه با بازیکنان ما مذاکره می‌کنند.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، مجتبی تقوی در نشست خبری پیش از بازی با استقلال اظهار داشت: در ابتدای فصل کسی از تیم ما توقع نداشت اما اکنون توقعات از سایپا بیشتر شده است و بازیکنان ما باید فصل جدیدی از مدیریت ذهنی و روانی داشته باشند. آنها باید به دوران اوج خود برگردند. لطف خدا شامل حال ما شده است. ما فردا باید مقابل هواداران استقلال که فوتبال‌فهم هستند بازی کنیم.

وی ادامه داد: نقطه قوت استقلال امیر قلعه‌نویی است که بسیار مجرب و تاکتیکی است. بازیکنان ما میل و انگیزه زیادی دارند. اما همچنان موارد نگرانی ما برطرف نشده است، مثل مسئله داوری. در بازی با گهر بر اثر دو اشتباه داوری بازی برده را مساوی کردیم و با یک پنالتی که در آفساید به دست آمد بازیکن ما اخراج شد. وقت اضافه‌ای هم که اعلام شد بیشتر از وقت تلف شده بود. با این حال اینها شرایط بازی است و ما با یک نفر کمتر به گهر هم گل زدیم.

وی در مورد مصدومان و محرومان تیم خودش گفت: بازیکن مصدوم نداریم. بسیاری از مصدوم‌ها آسیب‌دیدگی خود را نادیده می‌گیرند. خود من دو عمل جراحی عقب افتاده دارم اما مجید ایوبی محروم است.

وی در مورد بازیکنانی که از سایپا جدا می‌شوند، گفت: برخی رفتار آماتوری و غیرحرفه‌ای انجام می‌دهند، باشگاه‌هایی مثل سایپا که جوانگرایی می‌کنند برنده واقعی مسابقات هستند. جوانگرایی نیاز ملی ماست. برخی باشگاه‌های پولدار فکر می‌کنند صاحب فوتبال هستند و به طور مخفی با بازیکنان ارتباط برقرار می‌کنند. در حالی که طبق قانون باید با بازیکنانی که در لیست مازاد قرار گرفته‌اند مذاکره شود اما برخی باشگاه‌ها با بازیکنانی که با ما قرارداد دارند و در لیست فروش هم نیستند مذاکره می‌کنند. این کارها ناجوانمردانه است. در فوتبال ما فقط ادای بازی جوانمردانه را در می‌آوریم و هنگام مصدومیت بازیکن حریف، توپ را بیرون می‌زنیم اینها سمبل بازی جوانمردانه است اما از طرفی دیگر به طور مخفیانه با بازیکنان ارتباط برقرار می‌شود و پیشنهادهای اغوا کننده می‌دهند.

وی افزود: بازیکنان جوان مورد هجوم دلال‌ها قرار می‌گیرند و پول‌های هنگفتی به آنها پیشنهاد می‌شود. در حالی که این بازیکن زمان بازدهی‌اش نیست ولی به باشگاه‌هایی مثل سایپا هجوم و هجمه وارد می‌کنند.

تقوی تصریح کرد: 8 بازیکن ما را به طور رسمی خواسته‌اند در حالی که در قانون حرفه‌ای فقط بازیکنانی که در لیست فروش قرار می‌گیرند باید خواسته شوند. برخی هم با بازیکنان ما به طور پنهانی ارتباط برقرار کرده‌اند. بازیکنان باید بدانند که هیچ تضمینی در فوتبال وجود ندارد و ممکن است یک باشگاه اکنون یک بازیکن را بخواهد و چند روز بعد نظرشان عوض شود. ما با جدایی بازیکنان‌مان مخالف بودیم. سایپا تیمی اخلاق‌محور است و سابقه خوبی دارد.

وی با انتقاد از برخی باشگاه‌های مصرف‌کننده گفت: باشگاه‌هایی مثل سایپا تولید کننده‌اند اما دلال‌ها به سراغ آن باشگاه‌ها می‌آیند و به خاطر تولید بازیکن، برای آنها مشکل ایجاد می‌کنند.

وی در مورد اینکه کدام باشگاه‌ها با بازیکنان سایپا به طور مخفیانه مذاکره کرده‌اند گفت: اسم نمی‌برم اما گزارش‌های خود را به باشگاه داده‌ام. من در حوزه تخصصی خودم با بازیکنان تیم صحبت می‌کنم. متاسفانه حتی چند مدیرعامل به بازیکنان ما زنگ زده‌اند. در جاهایی که به نفع ما است از فوتبال اروپا مثال می‌زنیم اما در جاهای دیگر کاری به این چیز‌ها نداریم. مذاکره با بازیکنی که در لیست فروش نیست غیراخلاقی است و برای این کار در کمیته انضباطی هم مسائلی در نظر گرفته شده است. در فوتبال ما باید از باشگاه‌های تولید‌کننده حمایت شود. باشگاه‌هایی مانند فجر سپاسی، سایپا، فولاد خوزستان باید حمایت شوند. مذاکرات پنهانی با بازیکن باعث می‌شود که آنها در نیم‌فصل دوم با تمام توان بازی نکنند و مراقب مصدومیت خود باشند.

وی افزود: باید از باشگاه‌های تولید‌کننده حمایت شود و برای آنها تسهیلات ویژه‌ای قائل شویم. هم‌اکنون در تیم ملی 5_ 6 نفر جایگزین ندارند برای آنها که نمی‌توانیم از کره دیگر جایگزین بیاوریم. باید به سمت تولید‌کنندگی برویم. وظیفه فدراسیون همین است که از باشگاه‌های تولید‌کننده حمایت کند.

وی تصریح کرد: یک سری از باشگاه‌ها باید به سمت قهرمانی بروند و مصرف‌کننده هم باشند اما باید از باشگاه‌های تولید‌کننده هم حمایت شود. باشگاه‌هایی که هواداران زیادی دارند مربی و بازیکنان‌شان باید به سمت قهرمانی بروند و باشگاه‌های تولید‌کننده هم باید مورد حمایت قرار بگیرند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها