کد خبر: ۹۹۶۰۰
زمان انتشار: ۱۲:۳۰     ۲۳ آذر ۱۳۹۱
در یک بی دقتی آشکار، در برنامه "زنده باد زندگی" که از شبکه دوی سیما پخش می شود یک "صلوات ابتر" در گوشه قاب تصویر قرار می‏گیرد که مورد نهی پیامبر اکرم(ص) و ظلم به اهل بیت(ع) محسوب می‏شود. تأسف آورتر اینکه علیرغم تماس با رژی شبکه دوم و تذکر، این اشتباه اصلاح نشده است.
به گزارش 598 به نقل از ابنا، برنامه "زنده باد زندگی" که در ساعات پایانی شب از شبکه دوی سیما پخش می شود در اقدامی ارزنده، احادیثی از معصومان(ع) را به شکل زیرنویس به بینندگان ارائه می دهد.

اما متأسفانه در یک بی دقتی آشکار، در مدت زمانی زیادی از این برنامه یک "صلوات ابتر" در گوشه قاب تصویر قرار می‏گیرد که مورد نهی پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بوده است.

صلوات ابتر صلواتی است که تنها "درود بر پیامبر اکرم(ص)" را دارد و در آن از "درود فرستادن بر اهل بیت مظلوم ایشان" دریغ شده است؛ یعنی آنچه اکنون نویسندگان سلفی و وهابی بر آن اصرار دارند.

این در حالی است که علاوه بر شیعیان، اکثر علمای اصیل اهل سنت، بر لزوم صلوات بر آل پیامبر تأکید داشته اند؛ مانند:

روایان اهل سنت در کتبی مانند "ينابيع المودة"، "جواهر العقدين" و "الصواعق المحرقة" نقل كرده اند که پیامبر اعظم ـ صلی الله عليه و آله ـ فرمود: «صلوات ابتر بر من نفرستيد». سؤال كردند: يا رسول الله صلوات ابتر چگونه است؟ فرمود: «شما مي‌گوييد خدايا بر محمد درود فرست، و ساكت مي‌شويد، اما باید بگوييد: خدايا بر محمد درود فرست و بر خاندان او نيز؛ يا خدايا بر محمد و خاندان او درود بفرست».

راویان شیعه نیز از امام محمد باقر(ع ) نقل کرده اند که روزی در كنار كعبه مردى را دید که به پرده كعبه آويخته و مى گويد: اللهم صل على محمد (یعنی: خدايا بر محمد، صلوات و درود بفرست). امام باقر(ع ) به او فرمود: «يا عبدالله لاتبترها، لاتظلمنا حقنا، قل: اللهم صل على محمد و آل محمد» یعنی: اى بنده خد! صلوات را ابتر نكن و به حق ما اهل بیت پیامبر ستم نكن، بلکه بگو: خدايا بر محمد و آل محمد صلوات و درود بفرست.

متأسفانه در لوگو و کلیشه‏ای که در گوشه تصویر برنامه زنده باد زندگی قرار دارد به جای عبارت "صلی اللع علیه و آله" ، عبارت "صلی الله علیه و سلّم" درج شده است که همان صلوات ابتر است؛ صلواتی که در واقع، ظلم به اهل بیت(ع) محسوب می شود.



البته شاید داشتن این دقت نظر از تهیه کننده و کارگردان این برنامه دور از انتظار باشد؛ اما تأسف آور این است که سه شب پیش (دوشنبه شب، 20 آذر 1391) همکاران خبرگزاری ابنا در تماس با رژی شبکه دوم، این مطلب را به مسؤولین تذکر دادند اما نه تنها این اشتباه اصلاح نشد بلکه پاسخگویان به تماس ما، این اقدام را توجیه نیز کردند!

تصویر بالا، نشان‏دهنده استمرار این اشتباه در برنامه دیشب (چهارشنبه شب، 22 آذر 1391) است.

امیدواریم مسؤولان شبکه دوم سیما و نیز دست اندرکاران این برنامه، با اصلاح این اشتباه، اقدام پسندیده خود در تبلیغ احادث معصومان(ع) را کامل کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
سلمان فارسي
UNITED STATES
۲۰:۳۱ - ۲۳ آذر ۱۳۹۱
۹
۰
سلام
يكي از آيتم هاي گزينش در ادارات دولتي متدين بودن وآشنائي كامل به مباني دين مبين اسلام است.كسي كه بتواند خوب وبد دينش را بداند وقرائتش نيز خوب باشد.اين را گفتم تا بدانيد كسي كه اين نوشته را نوشته معلوم است كه هيچكدام از اين آيتم ها را نداشته واز بند پارتي بازي ويا اينكه فقط وفقط به دليل آشنائي كامل با برنامه هاي تدوين وپخش برنامه از ايشان استفاده شده است.اين شخص دانسته يا ندانسته اين كلمه را نوشته .اميدواريم اين كار از گزينه دوم باشد وندانسته اين را نوشته باشد.مسئولان عزيز بيشتر دقت كنند!!!
پاسخ
سلمان فارسي
UNITED STATES
۲۱:۲۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۱
سلام
در ضمن ما منتظر عذرخواهي مسئولان برنامه هستيم.
داریوش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۱۶ - ۲۴ آذر ۱۳۹۱
۱۳
۰
باعث تاسفه...
پاسخ
ضحی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۹ - ۲۶ آذر ۱۳۹۱
۵
۰
واقعا متاسفم
باید عذرخواهی کنن.واقعا امامان مظلوم واقع شدن و باچشم خودمون مظلومیتشون رو میبینیم.مسوولین به هوش باشید
پاسخ
بی کس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۸ - ۲۶ آذر ۱۳۹۱
۰
۰
سلام ان شا الله که واقعا رسیدگی بشه ومسولین هم باید در این امر خیلی دقت لازم را به کار ببرند چون که این واقعا برای یک کشور اسلامی واقعا عیب است
پاسخ
وهاب
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۹ - ۲۷ آذر ۱۳۹۱
۰
۰
مسئولین بی سوادی که خنده بازار را پخش و در آن به احمد مقدس اردبیلی توهین میکنند این طور کارها از آنها بعید نیست
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها