کد خبر: ۹۹۴۸۱
زمان انتشار: ۱۹:۰۳     ۲۲ آذر ۱۳۹۱
شكست هاي متوالي و دور از انتظار پرسپوليس در رقابت هاي هفته هاي اخير ليگ برتر فوتبال و دريافت گل هاي پرشمار از تيم هاي نه چندان مطرح حاكي از بيماري است كه تن و روان اين باشگاه پرطرفدار فوتبال ايران را دچار مخاطره و آسيب جدي ساخته است.

به گزارش 598 به نقل از جام ورزشی، پرسپولیس که در فصل جاری ولخرجی‌هایش مورد انتقاد اهالی فوتبال خصوصا مدیران باشگاه رقیب قرار گرفته است، با وجود جذب بازیکنانی چون کریم انصاری فرد، قاضی، سید جلال حسینی، محسن بنگر و... که چند میلیارد تومان خرج روی دست باشگاه گذاشته است به جز هفته اول، در بقیه هفته‌ها عنوان پایین نشینی را با خود به یدک می‌کشید تا مشخص شود که در فوتبال، این پول نیست که موفقیت می‌آورد و مدیریت و تدبیر اگر نباشد، راهی به جز بن بست نخواهد ماند.

 

به همین سبب عملکرد ژوژه سرمربی ، مديرعامل باشگاه پرسپوليس و همچنین کمیته فنی را مورد بررسی قرار دادیم تا بیشتر به عوامل ناکامی این تیم آشنا شویم .

 

نقش مدیریت در چه حدی بود ؟

 

رويانيان، مديرعامل باشگاه پرسپوليس در فصل نقل و انتقالات فعال بود ، بطوری که هشت ملی پوش را قرمز پوش کرد ، هر چند خریدها متناسب با نیاز این تیم نبود ، البته مسلما سردار که تجربه فوتبالی نداشته در واقع مشاوران خوبی نداشت، به همین خاطر در فصل نقل و انتقالات با این که خوب خرج کرد ولی در خریدها در واقع بازی را به استقلال و سپاهان باخت .

 

 پرسپوليس شش مهاجم ملی پوش و یا مهاجمانی که سابقه حضور در تیم ملی را دارند ، در اختیار دارد ولی در خط هافبک با کمبود شدید بازیکن مواجه است .

 

شاید در مورد انتخاب بازیکنان کمیته فنی نقش پررنگی داشت ولی... واقعیت این است كه فضاي تهي و خلأ بين مربي و همكارانش را بايد كادر مديريتي پر مي‌كرد. برخلاف باور رويانيان، سرمايه‌گذاري فقط پول خرج كردن براي جذب نيروهاي انساني گران‌قيمت نيست بلكه هنر واقعي، اداره صحيح و كنترل مطلوب آنهاست.

 

سردار پا به پاي ژوزه در جنگ بيهوده با كی روش به مواضع مربي تيم‌ملي حمله برد و در داستان مواجهه با علي كريمي، نقش عامل اصلي ايجاد اختلاف و كاتاليزور را در اين مجادله ناخوشايند ايفا كرد. مديريت فقط خودنمايي مقابل دوربين‌ها، امضاي عهدنامه قهرماني يا انجام دادن شوخي‌هاي دستي نامتعارف و مصنوعي با بازيكنان نيست.

رويانيان مي‌توانست در خلوت تيمش بدون اينكه چشم و گوش نامحرمي در كار باشد، روي بسياري از رخم‌هاي اين تيم مرهم بگذارد و اجازه ندهد مشكلات ساده پرسپوليس، تبديل به معضلاتي اساسي و لاينحل شوند،

 

عملکرد ضعیف مانوئل ژوژه

 

عملكرد مانوئل ژوژه در پرسپوليس اصلا خوب نبود هر چند در چند بازی پایانی نیم فصل تا حدی در نتیجه موفق بود .

 

اين مربي در حوزه نتيجه‌گيري به هيچ وجه موفق نشان نداد، اما اين واقعيت را هم نمي‌توان كتمان كرد كه تيم او به مرور زمان يك سير صعودي را در پيش گرفته بود.

 

اين اواخر مي‌توان از نمايش‌هاي پرسپوليس ژوزه مقابل تيم‌هايي مثل پيكان، ملوان و حتي ذوب‌آهن‌ به‌عنوان سندي براي بهبود تدريجي تيم مانوئل نام برد.

 

به‌هرحال باید پذیرفت كه او تيمش را خودش نبسته بود و به زمان قابل توجهي براي كسب اشراف بر اين مجموعه نياز داشت.

 

غير از اين پرسپوليس به قيد قرعه برنامه سختي را در نيم‌فصل اول پيش‌رو داشت؛ بازي‌هاي خارج از خانه در آبادان، اصفهان، كرمان، رشت، اهواز و انزلي كه كار را براي كادر فني پرسپوليس در مقايسه با تيمي مثل استقلال سخت‌تر مي‌كرد.

 

نقش پررنگ کمیته فنی پرسپوليس در ناکامی ها

 

هر چند این روزها کمیته فنی پرسپوليس مخالف سرسخت مربی ناکام سرخپوشان است ولی بی تردید یکی از دلایل ناکامی این تیم همین کمیته فنی پرسپوليس است ، آخه کجای دنیا اول بازیکن را انتخاب می کنند و بعد سرمربی خارجی برای تیم انتخاب می کنند که هیچ شناختی از بازیکنان ندارد ؟ کمیته فنی تشکیل می شود تا روند این تیم را بررسی کرده و در صورت معایب، آنها را به کادر فنی یا مدیریتی انتقال دهد تا جهت رفعش اقدام شود.

 

اگر رویانیان ورزشی نبود شماها که سالها در این فوتبال و حاشیه های کثیف آن حضور دارید ، نگاهی به اعضای این کمیته می تواند پاسخی دقیق به این سوال و سوالاتی از این دست باشد.

 

 "علی پروین، ابراهیم آشتیانی، افشین پیروانی و حمید استیلی"، اسامی هستند که از انها به عنوان اعضای این کمیته یاد می شود. مروری بر این نام ها حکایت از کارنامه هایی دارد که با ناکامی و شکست همراه است. از پیروانی تا استیلی که هرگز در قامت مربیان درجه اول نبوده و نتوانسته اند خود را به عنوان کارشناس به فوتبال تحمیل کنند.

 

علی پروین و مواضع و فعالیت هایش در سال های اخیر حکایت از ان دارد که مدت ها قبل به پایان رسیده است. او چند فصلی می شود که هیچ موفقیتی را به نام خود به ثبت نرسانده است.

 

به گزارش تابناک، به هر حال همانگونه که در پیروزی ها و موفقیت ها همه اعضا باشگاه سهیم هستند ، در ناکامی ها هم همه آنان از مدیرعامل گرفته تا بازیکنان و کادر فنی مقصرند . بی انصافی ست اگر همه تقصیرها را گردن پیرمرد پرتغالی انداخت .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها