کد خبر: ۹۹۴۲۱
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۲۲ آذر ۱۳۹۱

598 به نقل از خبرگزاری دانشجو- در خبرها آمده بود که پس از انتقادهای شدید به فیلم «یک خانواده محترم» مدیر گروه انقلاب، دفاع مقدس و معارف سیما فیلم استعفا داده و استعفای وی نیز پذیرفته شد.

قضیه از این قرار بود که پس از چالش‌های فراوان درباره فیلم سینمایی «یک خانواده محترم» ساخته مسعود بخشی، بسیاری از منتقدان مرکز سیما فیلم وابسته به صدا و سیمای جمهوری اسلامی که نام آن بعنوان سرمایه‌گذار ایرانی اثر مطرح شده بود را بعنوان یکی از مقصران ساخت فیلم دانسته و خواستار توضیح این مرکز شدند.
 
مدیر گروه انقلاب، دفاع مقدس و معارف این مرکز همچنین در نشستی خبری درباره حاشیه‌های این فیلم و همچنین نقش سیما فیلم توضیحاتی ارائه داد، اما اعتراض‌ها به فیلم همچنان ادامه داشت تا جایی که در نماز جمعه تهران، نمازگزاران خواستار رسیدگی به وضعیت این فیلم شدند.
 
این اعتراض‌ها تا جایی دنبال شد که برخی نمایندگان مجلس در کمیسیون فرهنگی نیز از دعوت ضرغامی به این کمیسیون برای ارئه پاره‌ای از توضیحات خبر دادند.
 
حجت الاسلام حسین رحیم زاده، مدیر گروه انقلاب، دفاع مقدس و معارف از سمت خود در سیما فیلم استعفا کرده که این استعفا نیز با موافقت رو به رو شده است.
 
فیلم «یک خانواده محترم» داستان جوانی از فرانسه برگشته است که بعنوان استاد مدعو در دانشگاه شیراز درس می‌دهد و از زاویه دید او و با مرور زندگیش در دهه اول انقلاب اسلامی، تاریخ ایران در سه دهه اخیر مرور و البته بشدت نقد می‌شود.
 
اما سوال اینجاست که آیا این استعفا اگر در حد همین کنار رفتن و نه البته کنار گذاشته شدن یک مسئول باقی بماند، آیا دردی را دوا خواهد کرد و آیا اساسا می توان چاره کار را در این اقدام و نتایج احتمالی اش جست؟
 
نکند دوستان گمان کرده اند که با یک استعفا می توان روی همه چیز سرپوش گذاشت و همه را لاپوشانی کرد یا از یادها برد؟! آن هم استعفایی که بعد از این همه مدت و طرح آن همه توجیه از جانب همین مسئولان سیما فیلم اتفاق می افتد!
 
استعفا اگر به نشانه قبول ندانم کاری و پذیرفتن تقصیر و قصورها باشد، بله یک اقدام -و البته اقدامی صوری و اولیه و لازم و نه کافی- در جهت عکس العمل حرفه ای به واقعه ای از جنس تولید فیلمی مثل یک خانواده محترم آن هم با بودجه بیت المال است، ولی اگر بنا باشد همه چیز با این استعفا تمام شده تلقی شود، آنوقت اول مصیبت و خود، گرهی بر گره های دیگر این واقعه و جریان است.
 
حقیقت آن است که سیستم و جریان مدیریتی که با بی کفایتی و ندانم کاری باعث تولید فیلم هایی از این دست می شود، کارش تنها با یک یا دو استعفا و قدری توجیه و مقداری انکار و اغفال، حل شدنی نیست.
 
مسئله این است که کلیت و جزئیت فضا و روند جریان حاکم بر نهادهای فرهنگی باید به شکل کارشناسی شده و جدی مورد اصلاح و بلکه خانه تکانی کامل قرار بگیرد.
 
مدیریتی که در طی این سالها غالبا به هدر دادن امکانات و فرصت ها و نیروها و البته تولیدات ضد انقلابی و در جهت جنگ نرم افزاری و جبهه دشمنان اسلام و انقلاب نائل آمده و تا توانسته دل دردمند دلسوزان نظام و انقلاب و مردم متدین جامعه را شکسته و به درد آورده.
 
مدیرتی که نتیجه فعالیت هایش می شود فیلم هایی مثل «زادبوم»، «خانه پدری» و« یک خانواده محترم» و «من مادرش هستم» و ... .
 
حقیقت آن است که استعفای مدیر گروه انقلاب، دفاع مقدس و معارف سیما فیلم اگر منجر به اصلاح جدی و همه جانبه مدیریت فرهنگی و رسانه ای نهادهای ذیربط نشود و آغازی بر این روند اجتناب ناپذیر نباشد، تنها فریبکاری مهوعی خواهد بود برای بازی دادن ساده لوحان و کوته نظران و دیگر هیچ!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها