کد خبر: ۹۹۳۵۴
زمان انتشار: ۱۲:۱۴     ۲۲ آذر ۱۳۹۱
یک روزنامه بلژیکی:
یک روزنامه بلژیکی نوشت که دولت‌هایی اروپایی قصد ندارند در شرایط کنونی به عناصر گروهک منافقین، پناهندگی دهد.
به گزارش 598 به نقل از فارس، روزنامه بلژیکی «لوسوار» در خبری اعلام کرد که اتحادیه اروپا قصد ندارد به عناصر گروهک تروریستی منافقین، حق پناهندگی بدهد زیرا تاریخ و کارنامه این سازمان، بد است و یک مانع بر سر راه اعطای حق اقامت به اعضای آن به شمار می‌رود.

این روزنامه در گزارشی نوشت که بلژیک به دبیرکل سازمان اعلام کرد که به 200 عضو گروهک تروریستی منافقین موسوم به سازمان مجاهدین خلق، حق اقامت می‌دهد اما این امر مشروط به تعهد این افراد مبنی بر ترک فعالیت‌ سیاسی است. اما وزرای خارجه بلژیک، هلند، سوئد، دانمارک و فنلاند، دو هفته پیش دور یکدیگر جمع شدند و تصمیم گرفتند که در شرایط کنونی به اعضای این گروهک، حق پناهندگی اعطا نکنند.

این روزنامه بلژیکی از آمریکا خواست که هرچه سریعتر، منافقین را از عراق خارج کند و زمینه را برای اسکان و اقامت آنها در آمریکا فراهم سازد.

تخلیه اردوگاه اشرف و انتقال کامل منافقین به اردوگاهی در بغداد نخستین گام در راستای خارج کردن آنها از خاک عراق بود که توافقنامه آن در اوایل سال 2011 میان دولت عراق و سازمان ملل به امضا رسید.

تاکنون طی چندین مرحله این توافقنامه اجرایی شده و در نوبت‌های مختلف عناصر منافقین از پایگاه اشرف به اردوگاه «لیبرتی» در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی بغداد منتقل شده‌اند.

کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل نیز در حال حاضر تلاش دارد تا عناصر این گروهک تروریستی را در یک کشور ثالث اسکان دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها