کد خبر: ۹۹۰۹۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۲۱ آذر ۱۳۹۱
مربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه هنوز مشخص نیست کی‌روش در بازی‌های بعدی غرب آسیا روی نیمکت بنشیند یا خیر گفت: از عملکرد ملی‌پوشان مقابل عربستان راضی هستیم اما بازی سختی مقابل بحرین داریم چون آن‌ها با تیم اصلی‌شان به این بازی‌ها آمده‌اند.

امید نمازی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال ایران در تورنمنت غرب آسیا، اظهار کرد: تیم ملی شرایط خوبی دارد و بازیکنان با انگیزه خوبی تمرین می‌کنند. خوشحالیم که پس از بازی با عربستان اکنون هیچ بازیکن آسیب‌دیده‌ای در تیم نداریم. بازیکنان با انجام اولین مسابقه در این تورنمنت، آماده دیدارهای بعدی می‌شوند.

وی با ابراز رضایت از عملکرد ملی‌پوشان در مصاف با عربستان، گفت: واقعیت این است که بازیکنان در تهران تنها دو روز در اختیار ما بودند. بعد از سفر به کویت و پیش از مسابقه هم تنها توانستیم یک جلسه تمرینی سبک را برگزار کنیم که با این تفاسیر کار خاصی نمی‌شد انجام داد. خوشبختانه خود بازیکنان در زمین به مرور توانستند روند بهتری پیدا کرده و حتی در نیمه دوم عملکردشان خیلی بهتر از نیمه نخست شد. آنها هرچیزی بلد بودند را انجام داده اما در عین حال نوید تیمی هماهنگ‌تر را برای بازی‌های آینده دادند.

نمازی با بیان اینکه کادر فنی از عربستان شناخت کامل داشت و این تیم از وجود سه تا چهار بازیکن اصلی خود بهره می‌برد، درباره مسابقه بعدی تیم ایران که برابر بحرین خواهد بود نیز به ایسنا گفت: بحرین با تیم اصلی خود به این مسابقات آمده و حریف بسیار سختی است؛ هرچند ما اطمینان داریم بازیکنان ایران عملکرد خوبی در این بازی خواهند داشت و با انگیزه بالایی مقابل حریف ظاهر می‌شوند.

وی درباره وضعیت لبنان یکی دیگر از تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها که در مقدماتی جام جهانی 2014 با ایران هم‌گروه است نیز گفت: لبنان هم تمام بازیکنان اصلی‌اش را به این مسابقه‌ها آورده است. این تیم و بعضی تیم‌های دیگر را آنالیز کرده‌ایم. چون لبنان در گروه ما قرار ندارد فعلا روی آن‌ها متمرکز نشده‌ایم اما نسبتا از اوضاع و احوالشان آگاه هستیم.

دستیار کارلوس کی‌روش در واکنش به اینکه چرا کی‌روش روی نیمکت تیم ملی ننشست و آیا در بازی‌های بعدی هم شما به عنوان نفر اول کادر فنی روی نیمکت می‌نیشینید گفت: همه ما جزو یک کادر هستیم و کار را با هم انجام می‌دهیم. کارلوس کی‌روش نفر اول کادر فنی تیم ایران است اما او چون می‌خواست عملکرد بازیکنان را از بالا نظاره‌گر باشد روی نیمکت ننشست اما این به این معنا نیست که هدایت تیم ملی را بر عهده نداشته باشد.

نمازی خاطرنشان کرد: من به این قضیه نه نگاه منفی دارم و نه مثبت. ما کارمان را انجام می‌دهیم. کارلوس هدایت تیم ملی را بر عهده داشته و من هم به عنوان یکی از مربیان کادر فنی کمک می‌کنم و همچون برخی مقاطع گذشته کنار خط با بازیکنان صحبت کرده و سعی می‌کنم دستورات تاکتیکی را به آن‌ها منتقل کنم؛ چیزی که در قبل هم بود و در ترجمه صحبت‌های کی‌روش کمک می‌کردم. فعلا تصمیم همین است و اینکه در بازی‌های بعدی هم کی‌روش روی نیمکت ننشیند بستگی به تصمیم او دارد.

مربی تیم ملی افزود: در طول این روزها مسئولیت تمرین به عهده مربیان تیم بوده و کی‌روش روی کار همه ما نظارت دارد و تصمیم‌گیرنده اصلی خود اوست.

وی در پاسخ به این سوال که حضور در تورنمنت غرب آسیا برای بازیکنان جوان تیم ایران چقدر مفید بوده و آیا می‌توان نتیجه گرفت در آینده از آن‌ها در ترکیب اصلی تیم ملی استفاده خواهید کرد؟ به ایسنا گفت: قطعا حضور در ترکیب تیم ملی و بازی در چنین تورنمنت بین‌المللی به تجربیات ملی‌پوشان جوان ما اضافه می‌کند. ما یک سری جوان‌های فهمیده داریم که در لیگ خوب کار می‌کنند اما تجربه بین‌المللی‌شان خیلی زیاد نیست. اکنون با حضور در این مسابقه‌ها و افزایش تجربه خارجی‌شان می‌توانند با اعتماد به نفس بیشتری در مسابقه‌های لیگ هم حاضر شوند و همین رویه باعث می‌شود عملکرد بهتری در تیم‌های باشگاهی‌شان داشته و در نتیجه اعتماد کادر فنی تیم ملی را بیشتر به خودشان جلب کنند. نتیجه نهایی این فرآیند نزدیک شدن این بازیکنان به ترکیب اصلی تیم ملی ایران است.شرایط فعلی رقابت را میان ملی‌پوشان زیاد می‌کند و هرچه رقابت بیشتر شود بازیکنان آماده‌تر و باکیفیت‌تری در تیم ملی خواهیم داشت.

نمازی گفت: با تشخیص کادر فنی جوان‌های قابلی به تیم ملی دعوت شدند هرچند بازیکنان جوان دیگری هم بودند که می‌توانستند در تیم ما حضور یابند اما باید لیست مشخصی را برای حضور در این تورنمنت اعلام می‌کردیم. فرصت 6 ماهه پیش رو تا انجام سه مسابقه پایانی و حساس تیم ملی در مرحله گروهی انتخابی جام جهانی 2014 ، فرصت خوبی برای بازیکنان مستعد و با کیفیت فوتبال ماست که خودشان را به کادر فنی بیش از پیش نشان دهند وکادر فنی هم تلاش می‌کند با بهره‌گیری از تمام ظرفیت‌های فوتبال ایران تیم خوبی را تا خرداد ماه 92 بسازد.

دستیار کی‌روش درباره شرایط تیم ملی در کویت نیز خاطرنشان کرد:‌ اینجا همه چیز خوب است و میزبانان کویتی بازی‌ها هتل مناسبی را در اختیار تیم ایران قرار داده و مهمان‌نواز هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها