کد خبر: ۹۸۹۸۱
زمان انتشار: ۱۰:۲۹     ۲۱ آذر ۱۳۹۱
مدیریت ورزش - در حالی که مدیران باشگاه های لیگ برتری در تبریز، مهمان باشگاه تراکتورسازی بودند، امیر عابدینی که به آن مراسم دعوت شده بود، به تبریز نرفت.

به گزارش 598 به نقل از خبرآنلاین؛ ظاهرا عابدینی کار مهم تری داشت که به این دعوت، جواب منفی داد. عصر دیروز شنیدیم عابدینی جلسه ویژه ای با علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال در تهران برگزار کرد. ماحصل این جلسه دو ساعته، مطمئنا اخبار جالبی نیز در پی داشت. حالا حرف های عابدینی را در این مورد بخوانید:
*گویا میزبان علی کفاشیان بودید. چه خبر از این جلسه؟
خیر. بنده خدمت ایشان رسیدم.
*در فدراسیون بودید؟
خیر محل دیگری بودیم.
*مکان دیگری بودید؟
مهم نیست کجا بودیم بلکه مهم نشستی بود که برگزار کردیم. نگرانی هایی که جامعه فوتبال با آن دست به گریبان است، به همراه مطالبی منطقی و قابل تامل از سوی ایشان مطرح شد و نکته مهم و اساسی این نشست، گزارش کفاشیان راجع همه مسائل و مشکلات فوتبال به مجمع فدراسیون بود. کفاشیان دوست دارد مجمع در مورد فوتبال و خودش تصمیم بگیرد.
*چه مواردی جهت مطرح کردن در مجمع، مد نظر ایشان بود؟
برنامه هایی مد نظر ایشان است از جمله تغییرات در اساسنامه، انتخاب روسای کمیته ها، حتی انتخاب نواب رئیس و رئیس سازمان لیگ، برنامه ریزی برای حضور قدرتمند تیم ملی در ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی و.... اینها موارد مهمی است که راجع به اش با هم بحث کردیم و قرار بر این شد که سرفصل های یادشده در دستور جلسه مجمع قرار بگیرد.
*شما به عنوان مدیرعامل باشگاه، در خصوص باشگاه ها و مشکلاتی که دارند، پیشنهاداتی داشتید؟
اتفاقا مسائل باشگاه ها هم مورد بحث مان بود. جالب است بدانید که اگر چه خودم نتوانستم به تبریز رفته و در جلسه مدیران شرکت کنم اما شنیدم تصمیمات خوبی در آن جلسه به نفع باشگاه داری اتخاذ شده است. مهم ترین مساله آن، چگونگی تعامل باشگاه ها با فدراسیون بود که جای امیدواری دارد. در بحث با کفاشیان هم موضوع ناهنجاری ها در فوتبال، عدم حمایت از فوتبال و عدم ایجاد نقدینگی در فوتبال تجزیه و تحلیل و بررسی شد که اتفاقا کفاشیان دنبال بهینه سازی این مسائل هستند تا این کارها با نظر مجمع صورت گیرد.
*پس با این حساب، تصمیم نهایی در خصوص کفاشیان مبنی بر ماندن یا استعفای ایشان در مجمع اتخاذ می شود؟
بله دقیقا. نظر ایشان این است که اگر قرار است استعفایی در کار باشد، در مجمع، مورد ارزیابی قرار گیرد. اگر هم اشکالاتی بر کار فدراسیون حاکم است، باید راهکارهای لازم برای اجرایی شدن آن در مجمع توسط متخصصان ارائه شود. متاسفانه بعضی فدراسیون ها امروزه با مشکل مواجه شده اند. روسای این فدراسیون ها یا برکنار شده یا کنار رفته اند مثل فدراسیون تیر و کمان که در تعلیق است.
*با این حساب فوتبال نمی خواهد با استعفای کفاشیان دوباره دچار تعلیق شود؟
بله کفاشیان و جامعه فوتبال با هم تعامل دارند که پاسخگوی فوتبال باشند و استعفا در هیات رئیسه نقد و بررسی می شود که چه عواملی باعث استفعا شده است. به هر حال باید مشکلات را حل کنیم و اگر هم اشکالات یا انتقاداتی بر فدراسیون حاکم است، باید به صورت سازنده ای حل و فصل شود نه اینکه با تخریب بخواهیم همه چیز را تغییر دهیم.
*راستی! در پرسپولیس نیز تغییراتی با نظر کمیته فنی به وجود آمد و ژوزه از این تیم رفت. نظرتان در این مورد چیست؟
بالاخره ما باید به ساختار بها بدهیم. اینکه کمیته فنی عملکرد ژوزه را بررسی کرده و چنین تصمیمی گرفته، معنا و مفهوم دارد. یعنی به ساختار اعتقاد داریم.
*البته شما در روزهای ابتدایی ژوزه گفته بودید اگر خودتان مدیرعامل باشگاه پرسپولیس بودید، ژوزه را اخراج می کردید؟!
حتما من آن موقع اشتباه می کردم! باید منتظر نظر کمیته فنی می ماندم. به هر حال همیشه ساختار در تصمیم سازی بهتر است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها