کد خبر: ۹۸۳۴۷
زمان انتشار: ۰۱:۳۴     ۱۹ آذر ۱۳۹۱
تيم هاي ملي فوتبال ايران و عربستان كه به عنوان رقباي سختي در آسيا شناخته مي شوند، بار ديگر به هم رسيدند تا ديدار جذاب ديگري را به نمايش بگذارند.
مسابقات قهرماني فوتبال غرب آسيا از ديروز در شرايطي در كويت آغاز شد كه تيم ملي فوتبال ايران كه در گروه دوم اين رقابت ها قرار دارد امروز در ديداري حساس به مصاف عربستان مي رود. رقباي سختي بار ديگر با هم ديدار مي كنند، ولي اين ديدار علاوه بر حساسيت هميشگي يك مورد ويژه هم دارد؛ ايران با هدف انتقام شكست سه سال پيش خود به مصاف حريف مي رود.
شاگردان كارلوس كي روش قصد دارند انتقام آن شكست را از حريف سنتي خود بگيرند. اما اين ديدار براي كارلوس كي روش هم اهميت زيادي دارد. رويارويي با فرانك رايكاردي كه روزگاري رقيب او در بارسلونا بوده مي تواند براي كي روش اهميت زيادي داشته باشد، فارغ از اينكه هيچ يك از دو تيم با تركيب اصلي پا به ميدان نخواهند گذاشت.
مسابقات قهرماني فوتبال غرب آسيا در حالي برگزار مي شود كه اكثر تيم هاي حاضر در اين رقابت ها با تيم دوم يا تيم اميد خود به ميدان آمده اند. اين مساله در تيم ملي ايران هم صدق مي كند، كارلوس كي روش براي شركت در بازي هاي غرب آسيا از بازيكناني استفاده كرده است كه در شرايط عادي از شانس كمتري برابر حضور در تركيب تيم ملي برخوردارند. جوانان فوتباليست و ستارگان شناخته نشده ليگ برتر در اين بازي ها فرصت دارند كه خود را به بهترين شكل نشان دهند و كاري كنند كه ملي پوشان قديمي تيم ملي احساس ناامني كنند. اين بازي ها همچنين فرصتي است كه كادر فني تيم ملي پشتوانه خوبي براي اين تيم بيابند تا شايد در سه بازي آخر مقدماتي جام جهاني بتواند از آنها هم استفاده كند.
تيم ملي فوتبال ايران تاكنون 13 بار در بازي هاي رسمي به مصاف عربستان رفته است. از اين تعداد، چهار پيروزي سهم ايران و شش پيروزي سهم عربستان بود و سه بازي هم به تساوي كشيده شده است. ملي پوشان ايران در اين 13بازي، 19 بار دروازه حريف را باز كرده اند و تنها 11بار توپ را از داخل دروازه خود بيرون آورده اند.
ديدار تيم ملي فوتبال ايران و عربستان امروز ساعت 55:17 در كويته كويت انجام مي شود. تيم ملي ايران در گروه دوم مسابقات قهرماني فوتبال غرب آسيا با تيم هاي عربستان سعودي، بحرين و يمن همگروه است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها