کد خبر: ۹۸۳۳۷
زمان انتشار: ۰۷:۰۱     ۱۹ آذر ۱۳۹۱
يك عضو بازداشت شده فتنه مي گويد فتنه گران به فضاي مجازي خو كرده و دچار دورويي و عافيت طلبي شده اند.
«مجيد-د» در نامه اي كه توسط سايت هاي ضدانقلاب منتشر شده مي نويسد: شايد من تا حدودي ايزوله شده باشم و بهتر است مطلبم به نقد كشيده شود، البته اگر خواننده اي داشت! چندي است صحبت از فيس بوك آن قدر پررنگ و لعاب شده كه كمتر كسي است كه از آن چيزي نشنيده باشد. دوستي مي گفت اكنون در زماني هستيم كه خبررساني بر ضدّ خودش عمل مي كند. چرا؟! آن زمان كه فيس بوكي نبود و وبلاگ و انواع شبكه هاي ماهواره اي و اينترنتي، چون همه در انتظار خبر بودند اگر شب نامه اي به دستشان مي رسيد با ولع از اول تا آخرش را مي خواندند و اگر مي توانستند به ديگري هم مي دادند. اما حالا از بس كه حجم اخبار بالاست آن دقت و حرص وجود ندارد و هر يك از ما از كنار خبر و اتفاقي به سادگي مي گذريم. اين است كه حالا شده ضد خود.
وي اضافه مي كند؛ دنياي مجازي آفتي ديگر هم دارد؛ دورويي. من پشت كامپيوتر مي نشينم. هرچه مي خواهم مي گويم و مي نويسم با نامي غيرواقعي. ترس ردگيري و شناسايي ندارم. پس هر چه از ذهنم مي گذرد بر زبان مي آورم بدون آنكه نگران تبعاتش باشم. تندترين موضع ها را نسبت به مسائل مختلف مي گيرم و راديكال ترين اقدامات را پيشنهاد مي كنم. در صورتي كه هيچ كدام از اين اقدامات پيشنهاديم را انجام ندهم، كسي مورد بازخواستم قرار نمي دهد كه چرا خود گفتي و نكردي، نايستادي، در رفتي!؟ و مي توانم فردا طلبكارانه بيايم و بقيه را به باد انتقاد بگيرم كه شما ترسوييد، شما خائنيد و هزار و يك انگ و توهين بار ديگران كنم. مرا كه كسي نمي شناسد، پس بر من واقعي ام هيچ خدشه اي وارد نمي شود و من مجازي ام هر روز بزرگ تر و بزرگ تر مي شود مثل حباب. ناپلئون مي گويد- نقل به مضمون- چيزي را بگو كه بتواني بنويسي، چيزي را بنويس كه بتواني امضاء كني، و چيزي را امضا كن كه بتواني عمل كني. دقيقا عكس دنياي مجازي. مي گويي و مي نويسي بدون اينكه امضاء و يا عمل كني. فاجعه از اينجا آغاز مي شود و با حرف ها و موضع گيري هايم شرايط را راديكال مي كنم و بسته، و كساني كه در ميدان هستند را به مخمصه مي اندازم و مورد هجمه و بالطبع ضرب امنيتي اطلاعاتي قرار مي دهم و بخشي از نيرو به دست من به هدر مي رود.
وي تصريح كرد: در اين دنياي مجازي نيروهاي نفوذي زيادند و به نقل از فرمانده جنگ سايبري بيش از هفت هزار نفر نيرو در فضاي مجازي فعالند. ما خودمان را با من مجازي سرگرم كرده ايم يا سرگرممان كرده اند.

کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها