کد خبر: ۹۸۲۳۱
زمان انتشار: ۱۸:۴۸     ۱۸ آذر ۱۳۹۱
رییس سازمان لیگ یادداشتي بر روی پرونده کبه پیش از عقد قرارداد گذاشته بود که روی آن نوشت چون وی با استرالزبورگ در دسته دوم بازی کرده می‌توانید قراردادش را ثبت نماييد
 بوبکر کبه

به گزارش 598 به نقل از سایت گل- با بالا گرفتن ادعای آبی‌ها مبنی بر غیرقانونی بازی کردن «کبه» بازیکن تازه به خدمت گرفتهٔ داماش در برابر استقلال همه به تکاپو افتاده‌اند که بدانند کدام طرف ماجرا درست می‌گوید و حق با کیست؟ برای دانستن حقیقت باید اطلاعات‌مان کامل باشد و مستند. از این رو ما سعی كردیم همهٔ اطلاعات و آمار چند سال اخیر این بازیکن را با شما قسمت کنیم.

نام: بوبکر دی جی دی کبه- متولد: ۱۰ می‌۱۹۸۷ (۲۵ ساله)- مليت: بورکینا فاسو- وزن: ۷۵ کیلو- قد: ۱۷۸ سانتیمتر

باشگاه‌های قبلي: بوردیوکس، لیبورنه، نیمژ، استرالزبورگ، چربورگ، داماش گیلان


وی در سال ۱۲-۲۰۱۱ عضو چربورگ در لیگ ملی یا‌‌ همان دسته سوم فرانسه بوده که در طی 30 مسابقه توانسته ۹ گل به ثمر برساند و ۴ کارت زرد و یک کارت قرمز هم دریافت کرده است. چربورگ در پایان فصل با ۴۶ امتیاز در رتبهٔ ۱۴ قرار گرفت. در سال پیش از آن یعنی در لیگ ۱۱-۲۰۱۰ کبه در تیم مشهورتری بازی می‌کرد به نام استرالزبورگ، البته در‌‌ همان لیگ ملی یا دسته سوم فرانسه. او در این فصل در چهار مسابقه به میدان رفت و تنها دستاوردش یک کارت زرد بود. تیم او در پایان فصل با ۷۷ امتیاز در رده چهارم جدول جای گرفت و از صعود به لیگ دسته دوم باز ماند.

کبه در سال 10-2009 هم همچنان عضو تیم استرالزبورگ بود. اما وضعیت تفاوت می‌کرد. او این بار به همراه این تیم در لیگ دسته دوم فرانسه حضور داشت. هرچند که دستاورد زیادی برای تیمش نداشت و در ۸ مسابقه‌ای که به میدان رفت تنها یک کارت زرد برایش ارمغان داشت. تیم او در این سال با ۴۲ امتیاز در رتبه نوزدهم قرار گرفت و به لیگ ملی سقوط کرد. تیم دیگر کبه هم پیش‌تر از همه نیمژ بود که در سال ۰۹-۲۰۰۸ به همراه او در لیگ دسته دوم فرانسه حضور داشت.

حال باید بدانیم محل اصلی این ابهامات کجاست. طبق تفسیری که میرشاد ماجدی سرپرست استقلال از آیین‌نامهٔ جدید سازمان لیگ نموده است، باشگاه‌های لیگ بر‌تر تنها می‌توانند از بازیکنان خارجی استفاده کنند که در لیگ‌های دسته دوم یا اول اروپایی بازی کرده باشند و دورهٔ بررسی تنها مربوط است به دو سال گذشتهٔ هر بازیکن. وقتی با سراوانی مدیر روابط عمومی داماش حرف می‌زنیم او نیز حرف‌های ماجدی را تایید می‌کند اما می‌گوید طبق آیین‌نامهٔ سازمان لیگ به صراحت آمده است که بازیکنانی که از لیگ‌های امریکای جنوبی و اروپایی به ایران می‌آیند باید در یکی از سه سال گذشتهٔ خود در دسته اول و دوم آن کشور‌ها بازی کرده باشند. و از آنجا که کبه در فصل ۱۰-۲۰۰۹ یعنی سه سال پیش با استرالزبورگ در دسته دوم فرانسه بازی کرده بود پس هیچ گونه منع قانونی برای بازی در لیگ ایران ندارد.

سراوانی برای اینکه یک آدرس دقیق‌تر هم بدهد می‌گوید: خود رییس سازمان لیگ یک یادداشت بر روی پرونده کبه پیش از عقد قرارداد گذاشته بود که روی آن نوشت چون وی با استرالزبورگ در دسته دوم بازی کرده می‌توانید قراردادش را ثبت نمایید.

حال باید دید با دانستن این داده‌ها کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال حق را به کدام گروه خواهد داد. و اساسا اگر هم حق با استقلالی‌ها باشد باید داماش را جریمه کرد که با کبه قرارداد بسته یا سازمان لیگ را که قرارداد او را ثبت نموده و برایش کارت بازی صادر کرده است؟

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها