کد خبر: ۹۸۰۴۰
زمان انتشار: ۲۰:۰۷     ۱۷ آذر ۱۳۹۱
چند روز پس از انتشار خبر شکار پهپادایرانی/
شکار پیاپی پهپادهای امریکایی توسط نیروهای نظامی ایران، شکار کنندگان این پهپادها را به سوژه‌ای جالب توجه برای رسانه‌ها و تحلیل‌گران امریکایی تبدیل کرده است چنانکه یک مقام اطلاعاتی امریکا، از نگرانی دولت امریکا نسبت به نفوذ ایران در خاک امریکا خبر داد.
به گزارش رجانیوز، موفقیت اخیر سپاه پاسداران در به دام انداختن دومین پهباد آمریکایی در خلیج فارس بهانه‌ای شد تا "استیون اوهرن" افسر بازنشسته ضد اطلاعات ارتش آمریکا و کهنه سرباز جنگ عراق که کتابی هم با عنوان "جنگ اطلاعات: درس‌هایی از بغداد" در سال 2008 نوشته در گفتگو با مجله آمریکایی نیوز مکث گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در آمریکا شدیدا فعال است.
وی در عین حال مدعی شد که اف بی آی، فعالیت های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در آمریکا را رصد می کند.
ابراز نگرانی این مقام آمریکایی به هراس از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران محدود نشده و اوهرن مدعی حضور گسترده حزب الله لبنان و عوامل آن در شهرهای بزرگ و مناطق کوچک ایالات متحده شد.
 
وی که کتاب دیگری تحت عنوان "سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران: تهدیدی که با غفلت آمریکا بیشتر می‌شود" را نیز به رشته تحریر در آورده افزود: سپاه در اروپا و آفریقا حضور گسترده دارد اما حضور این نیرو به این مناطق یا آمریکای لاتین محدود نمی شود بلکه در آمریکای جنوبی و مرکزی هم حضور دارد.
 
این مقام اطلاعاتی آمریکا به پیروزی های مقاومت اسلامی فلسطین در غزه علیه رژیم صهیونیستی نیز اشاره کرد و گفت: سپاه نقش عمده ای در تحولات جاری خاورمیانه دارد و منبع اصلی ارسال سلاح در غزه و تسلیحاتی است که حماس و جهاد اسلامی فلسطین علیه اسرائیل استفاده می کنند. ایران در حال تجهیز فلسطینی ها و انتقال تکنولوژی راکت هایی با برد بلندتر است که با راکت های برد کوتاه گذشته بسیار تفاوت دارند.
 
برخلاف گذشته که مقامات آمریکایی از سقوط جمهوری اسلامی و رهبران آن در آینده نزدیک خبر می دادند اوهرن با ناامیدی اعلام کرد: امید به اینکه این گروه از رهبران جمهوری اسلامی در آینده نزدیک از صحنه قدرت حذف شوند امیدی واهی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها