کد خبر: ۹۷۹۴۰
زمان انتشار: ۱۳:۱۴     ۱۶ آذر ۱۳۹۱
من با کلمه مازاد موافق نیستم اما باید بگویم که با باشگاه نفت آبادان توافقی کردیم تا امید شرفی و حکیم نصاری را به عنوان بازیکن قرضی به آنها بدهیم و پولی هم نخواستیم .
سیف الله دهکردی

به گزارش 598 به نقل از سایت گل - تفاوت  همین جاست . سکوت و هیاهو. فوتیالی بون و نبودن. سیف الله دهکردی ، مربی سابق فوتبال  و البته رئیس خوشنام هیئت فوتبال درخوزستان حالا مدیرتیمی است که بازی های زیبایش در نیم فصل اول در ذهن همه مانده است. آنها جوان و تماشایی اند و البته الهام بخش برای همه کسانی که هنوز نیم امیدی به این فوتبال دارند . فوتبالی که الگوهایی مثل فولاد و مدیر ساکت اش دارد. کسی که کلی گشتیم تا برای این گفت و گو پیدایش کنیم.
حالا در پایان نیم فصل اول زمان خوبی برای ارزیابی شرایط فولادی هاست :

فولاد خوزستان با 29 امتیاز توانست در رده سوم جدول قرار گیرد شما در ابتدای فصل این پیش بینی را داشتید؟
 تقریبا پیش بینی می شد که این شرایط را به دست بیاوریم به نظرم فولاد با توجه به تشکیلات زیر بنایی که در اختیار دارد متواند همیشه در رده های بالای لیگ برتر قرار گیرد و این حقمان است که تا اینجا بالا آمدیم.
بیشتر منتقدان می گفتند که فولاد با فرکی به موفقیت لازم نمی رسد و انتخاب او ریسک بزرگی برای شماست ؟
بحثی که در فوتبال امروز مهم است و ما به سادگی از کنار آن می گذریم استفاده از مربیان کار آمد است که همیشه با پول زیاد نمی توان از آنها بهره برد ،ما در مجموعه فولاد نشستهای مختلفی برای انتخاب سرمربی برگزاز کردیم و در انتها به این نتیجه رسیدیم که فرکی می تواند به فوتبال باشگاهی ما کمک کند و فکر می کنم با این نتیجه در نیم فصل توانسه اییم این موضوع را نشان دهیم. نکته ای که در چند سال اخیر مخصوصا در لیگ امسال شاهد هستیم استفاده از مربیان خارجی با هزینه بالاست که در مدت زمان کوتاه کمکی به تیمها نمی کند چرا که مربیان خارجی احتیاج به زمان دارند تا با شرایط موجود وفق پیدا کنند. درباره فرکی باید گفت که او تجربه خوبی در عرصه مربی گری دارد و انسان صادق و درستی است و همیشه سعی می کند همدلی و وحدت را در تیم جاری باشد .


شرایط جذب بازیکن در لیگ امسال مهیا بود؟
 تقریبا بله اما ما بازیکنانی را مد نظر داشتیم که امروز در تیمهای رده بالای جدول قرار دارند و به خاطر دوساله بودن قراردادهایشان نتوانستیم آنها را کنار تیم داشته باشیم ولی با این حال تمام سعیمان را کردیم تا بازیکنانی را جذب کنیم که به کارمان بیایند.
از نظر مالی به مشکل نخوردید؟
 خیر، مدیران فولاد خوزستان برای مسائل مالی باشگاه برنامه ریزی دارند و از همه مهم تر این که ما در بین بازیکنان وحدت مالی را به وجود آوردیم و شرایط زندگی خوبی برای آنها در نظر گرفتیم تا از نظر ذهنی فقط به فوتبال فکر کنند که به نظرم این مورد یکی از دلایل رتبه سومی در نیم فصل اول است. ما از پتانسیل بازار نقل و انتقالات استفاده کردیم و شاید شرایط زندگی در جنوب ایران به خاطر فصلهای گرمش بعضی بازیکنان را از ما دور کرد.
 یعنی شما به همه بازیکنانتان بر مبنای سقف پرداخت داشتید؟
 شاید باورش برای شما سخت باشد اما ما این ادعا را داریم که تنها باشگاهی هستیم که بیشتر بازیکنانمان نصف سقف گرفتند و اصلا بالای سقف قرارداد نبستیم خوشبختانه شرایط مالی ما خوب است و سعی مان بر قوی تر شدن تیم است.
 فولاد بازیکن مازاد دارید؟
من با کلمه مازاد موافق نیستم اما باید بگویم که با باشگاه نفت آبادان توافقی کردیم تا امید شرفی و حکیم نصاری را به عنوان بازیکن قرضی به آنها بدهیم و پولی هم نخواستیم .
 در نیم فصل به دنبال جذب بازیکن خارجی هم  هستید؟
 بله، اگر بتوانیم دو بازیکن خوب خارجی به فولاد اضافه کنیم در دور برگشت قوی تر به میدان می رویم.
  وضعیت لیگ امسال را نسبت به دوره های گذشته چطور ارزیابی می کنید؟
من فکر می کنم شرایط روز به روز بدتر می شود و از سالهای گذشته سخت تر است ،البته امتیازات نزدیک تیمها لیگ را پر حادثه کرده که همین باعث شده اکثر باشگاهها به فکر امتیاز جمع کردن باشند چرا که اگر تیمی بازنده باشد با این شرایط امتیازی دچار نوسانات زیادی میشود.
به نظرتان کدام تیمها پتانسیل قهرمانی در لیگ امسال را دارند؟
سپاهان و تراکتور سازی این شانس را دارند.
شرایط نیم فصل دوم برای فولاد را چگونه پیش بینی می کنید؟
 ما در نیم فصل اول توانستیم 29 امتیاز بگیریم و برنامه ما این است که در نیمه دوم فصل 32 امتیاز به دست آوریم که برای رسیدن به این هدف به کمک هواداران خوب و خون گرم فولاد احتیاج داریم و همین طور همدلی بازیکنان و کادر فنی می تواند ما را به این هدف برساند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها