کد خبر: ۹۷۸۹۶
زمان انتشار: ۱۱:۵۰     ۱۶ آذر ۱۳۹۱
رییس اداره تحقیقات اقلیمی و هواشناسی کاربردی خراسان‌جنوبی از بارش باران در مناطق زلزله‌زده "زهان" خبر داد.

رضا برهانی در گفت‌ وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان جنوبی، گفت: هوای امروز منطقه زلزله‌زده "زهان" قاین نیمه ابری و در بعد از ظهر میزان ابر بیشتر شده و از امشب تا فردا قبل از ظهر، بارش باران به صورت رگبار و رعد و برق خواهد بود.

وی افزود: در 24 ساعت آینده آسمان این منطقه با کاهش ابر و دما روبرو خواهد شد و هوا سرد می‌شود و تا روز سه‌شنبه بعد ازظهر احتمال بارندگی ضعیف است.

برهانی تصریح کرد: امروز دمای هوای این منطقه 8 درجه بالای صفر بوده و امشب کاهش دما وجود ندارد و از فرداشب 4 الی 5 درجه کاهش دما را در این منطقه خواهیم داشت.

وی خاطر نشان کرد: دمای اکنون منطقه "زهان" قاین 12 درجه بالای صفراست.

عملیات جستجو و نجات به اتمام رسید

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در حال حاضر خدمات زیربنایی و معابر مشکلی ندارد، گفت: شب گذشته عملیات جستجو و نجات به اتمام رسیده است.

محمدعلی آخوندی در گفت وگو با ایسنا، گفت:زلزله 5.5 ریشتری شب گذشته در منطقه زهان، شش کشته و 14 مجروح بر جای گذاشت که 9 نفر به صورت سرپایی درمان شدند.

وی افزود: تاکنون 500 چادر بین زلزله‌زدگان توزیع شده است که این کمک‌ها از طریق استان تهیه شده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: کمک‌ها به منطقه زلزله‌زده ادامه دارد و مناطق در حال بررسی هستند.

آخوندی تصریح کرد: در حال حاضر رییس سازمان مدیریت بحران کشور، معاون جمعیت هلال احمر کشور و استاندار در محل حادثه حضور دارند.

وی ادامه داد: تاکنون از استان‌های همجوار کمکی گرفته نشده، اما درخواست کمک داده‌ایم و پیگیری می‌شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی بیان کرد: در حال حاضر وضعیت در آرامش است و آواربرداری ادامه دارد.

آخوندی اظهار کرد: از دیشب تاکنون 200 پس لرزه در این منطقه به وقوع پیوسته که 30 پس لرزه بالای 1.5 ریشتربوده است.

وی خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های مرتبط با مدیریت بحران استان در منطقه حضور داشته و در ساعات اولیه وقوع حادثه مشکلات برطرف شد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعت هلال احمر کشور وارد زهان شد

محمود مظفر، رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور دقایقی پیش از مناطق زلزله‌زده "زهان" بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدرحیم شهریاری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان‌جنوبی در بازدید رییس امداد و نجات کشور در ارتباط با زلزله 5.5 ریشتری زهان با اشاره به اینکه در ساعات اولیه بیش از 200 نیروی امدادی جمعیت هلال احمر در قالب 20 تیم ارزیاب و جستجو و نجات در آوار در منطقه زلزله‌زده "زهان" مستقر شدند، افزود: با اتمام مرحله ارزیابی و جستجو و نجات در بیشتر منطقه زلزله‌زده زهان، عملیات اسکان اضطراری تیم‌های امداد و نجات هلال احمر از ساعت یک بامداد امروز آغاز شد.

محمد رحیم شهریاری ادامه داد:طبق گزارشات رسیده از سوی تیم‌های ارزیابی هلال احمر مستقر در منطقه زلزله‌زده، روستای شاج حسین‌آباد بیشترین خسارات و تلفات را داشت که نیروها بلافاصله به این محل اعزام شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر تصریح کرد: در همان ساعات اولیه یک هزار تخته چادر، 5500 تخته پتو، 500 تخته موکت و 400 دستگاه والر از سوی این جمعیت به منطقه زلزله‌زده زهان ارسال شد.

شهریاری افزود: به منظور فراهم کردن زمینه تغذیه اضطراری بیش از 10 هزار انواع قوطی کنسرو به منطقه زلزله‌زده زهان ارسال شده است.

مردم روستای شاج حسین آباد بیشترین آسیب دیدگان زلزله زهان

سرپرستار بیمارستان شهدای قاین گفت: مردم روستای حسین‌آباد بیشترین آسیب‌دیدگان زلزله "زهان" هستند.

فریبا یاوری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه خراسان‌جنوبی، درخصوص تعداد مصدوم‌های اعزام شده به این بیمارستان گفت: پس از زلزله منطقه زهان قاینات 8 مصدوم به این بیمارستان منتقل شدند که به صورت سرپایی درمان شدند.

وی افزود: بیشترین تعداد مصدومان این زلزله ازمنطقه شاج حسین‌آباد بوده است.

سرپرستار بیمارستان شهدای قاین خاطرنشان کرد: تمامی پزشکان و پرستاران این بیمارستان به صورت آماده‌باش از زمان وقوع زلزله بوده‌اند که تاکنون اقدامات پزشکی بسیاری را برای نجات مصدمان زلزله انجام داده‌اند.

یاوری یاد آورشد: درحال حاضر هیچ مصدومی به بیمارستان بیرجند اعزام نشده است.

10گروه امدادی بسیج دانشجویی در حالت آماده‌باش هستند

مسوول سازندگی بسیج دانشجویی خراسان‌جنوبی گفت: 10گروه امدادی بسیج دانشجویی، در حالت آماده‌باش هستند.

محمدجان شبانی در گفت وگو با ایسنا، منطقه خراسان‌جنوبی، درخصوص تیم سازندگی بسیج دانشجویی استان گفت: درحال حاضر تعداد 10گروه برای خدمت‌رسانی به مردم زلزله‌زده زهان قاینات به صورت آماده‌باش هستند.

وی افزود: این تیم‌ها درصورت اعلام نیاز به این منطقه اعزام و اقداماتی از جمله کمک‌رسانی، آواربرداری و امداد و نجات را انجام خواهند داد.

مسوول سازندگی بسیج دانشجویی خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: تیم های اعزامی درصورت ضرورت به امداد، امروز پنج‌شنبه 16 آذرماه جاری به مدت دوروز به منطقه زلزله‌زده اعزام خواهند شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها