کد خبر: ۹۷۸۸۱
زمان انتشار: ۱۱:۰۶     ۱۶ آذر ۱۳۹۱
در اين طرح از حدود 75 هزار نيروي پياده نظامي و يگان‌هاي کماندوي کشورهاي مزبور استفاده مي‌شود تا تأسيسات و انبارهاي تسليحات شيميايي سوريه به تصرف کشورهاي اشغالگر درآيد.
به گزارش گروه بين الملل مشرق، روزنامه صهيونيستي "معاريو" افشا کرد که اسرائيل در هر اقدام نظامي مشارکت خواهد کرد که عليه سوريه صورت گيرد.

روزنامه معاريو اين مطلب را به نقل از تل‌آويو پس از آن برملا کرد که در اين اواخر اخبار بسياري در برخي رسانه‌هاي غربي و عربي منتشر شده که از احتمال استفاده نظام سوريه از سلاح‌هاي شيميايي و کشتار جمعي عليه افراد مسلح و گروهک‌هاي تروريستي و خطرات برجاي مانده از اين سلاح‌ها عليه رژيم صهيونيستي سخن مي‌گفتند.

اين روزنامه صهيونيستي در ادامه توضيح داد که آمريکا و انگليس طرحي را براي حمله زميني به سوريه آماده کرده‌اند که در آن نيروهاي نظامي اردن و ترکيه و اسرائيل مشارکت خواهند داشت و اين موضوعي است که مورد تاکيد روزنامه انگليسي "تايمز" نيز قرار گرفته شده است.

براساس اين افشاگري‌ها قرار است، در اين طرح از حدود 75 هزار نيروي پياده نظامي و يگان‌هاي کماندوي کشورهاي فوق الذکر استفاده مي‌شود تا به اين ترتيب تاسيسات و انبارهاي تسليحات شيميايي سوريه به تصرف کشورهاي اشغالگر درآيد.

همچنين در اين طرح قرار است نيروهاي نظامي آمريکا و اسرائيل به کشورهاي مزبور در ايجاد منطقه پرواز ممنوع بر سوريه کمک کنند تا به اين ترتيب مانع شليک موشک‌هاي داراي کلاهک‌هاي هسته‌اي به نيروهاي مهاجم شوند.

رزمايش‌هايي که ماه اوت گذشته در اردن برگزار شد و در آن آمريکا در کنار 19 کشور مشارکت داشت، در واقع سناريوهاي مختلفي را براي تعامل با سلاح‌هاي شيميايي و کشتار جمعي و نحوه مقابله با آنها در برمي‌گرفت.

روزنامه معاريو همچنين نوشت که "بنيامين نتانياهو" نخست وزير اسرائيل هم گفت که رژيمش با دقت و وسواس بسيار تغيير و تحولات جاري در سوريه به ويژه انبارهاي سلاح‌هاي شيميايي اين کشور را دنبال کرده و زير نظر دارد.

نتانياهو در ادامه افزوده بود: اسرائيل با دولت آمريکا در برابر مواضع قاعش در قبال بحران سوريه اتفاق نظر دارد و تمام تلاش‌هاي خود را به کار مي‌گيرد تا مانع استفاده و به خدمت گرفتن سلاح‌هاي شيميايي توسط سوريه و دست يافتن معارضان مسلح به آنها شود.

اين اخبار درحالي در روزنامه‌هاي تايمز و معاريو منتشر شده است که "عبدالله دوم"، شاه اردن که گويا از افشاي اين خبر دستپاچه شده است تأکيد کرد که کشورش در اقدام نظامي عليه سوريه مشارکت نخواهد کرد.

وي افزود: موضع اردن در قبال اوضاع سوريه اين است که کشورش تمام توان خود را وقف توقف خونريزي در سوريه و تلاش در دو سطح بين‌المللي و عربي به منظور دستيابي به راهکاري براي بازگرداندن امنيت و ثبات به اين کشور خواهد کرد.

شاه اردن  امروز در گفت‌وگو با دو روزنامه اردني "الرأي" و "اردن تايمز" گفت: اردن در هيچ‌گونه اقدام نظامي عليه سوريه شرکت نخواهد کرد زيرا اين امر با مواضع، اصول و منافع عالي ملي ما در تناقض است.

وي در ادامه درباره ناکامي از دستيابي به يک راهکار سياسي درباره سوريه و به تاخير افتادن حل و فصل اين بحران هشدار داد و گفت که اين امر موجب پيچيده‌تر شدن اوضاع خواهد شد و پيامدهاي مصيبت‌باري خواهد داشت.

شاه اردن تصريح کرد که اردن از تمامي طرف‌ها در سوريه مي‌خواهد که منافع سوريه و وحدت آن را در رأس هر چيزي قرار دهند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۱۶ - ۱۶ آذر ۱۳۹۱
۰
۰
33 روزه و 22 روزه و 8 روزه درس عبرتی برای تمام جهان که با مقاومت نمی توان مقابله کرد چون دین ما نشانه گرفتند و ما تمام دنیایشان را نشانه میگیریم
پاسخ
ناشناس
-
۱۳:۰۸ - ۱۸ آذر ۱۳۹۱
۰
۰
ترکیه بداند با این کار ها بیشتر از این خودش را نزد مسلمان ضایع نکند همچون برخی مرتجعین عرب که منفور ملت ها شده اند .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها