کد خبر: ۹۷۸۳۹
زمان انتشار: ۰۷:۰۰     ۱۶ آذر ۱۳۹۱
سنا آمريكا با تصويب لايحه بودجه نظامي آمريكا در صدد است تحريم هاي اقتصادي بيشتري عليه برنامه هسته اي ايران تحميل كنند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه، پس از ماه ها مذاكره، قانونگذاران سنا روز گذشته با 98 رأي موافق و بدون رأي مخالف بودجه نظامي 631 ميليارد دلاري را براي سال مالي 2013 كه از اول اكتبر آغاز مي شود، به تصويب درآوردند.
لايحه مذكور مي بايست با نسخه اي كه اوايل سال جاري ميلادي در مجلس نمايندگان آمريكا به تصويب رسيد، هماهنگ شود و پس از آن براي امضا و تبديل به قانون به دفتر «باراك اوباما» رئيس جمهوري آمريكا فرستاده مي شود، البته كاخ سفيد هشدار داده كه اين لايحه را وتو مي كند.
اين لايحه پس از آن به تصويب رسيد كه بيش از 140 اصلاحيه به آن افزوده شد و در يكي از بندهاي اصلاحيه، آمريكا تحريم هاي اقتصادي شديدتري عليه برنامه هسته اي ايران به تصويب درمي آوردند.
اين لايحه همچنين شامل اصلاحيه اي مي شود كه دولت آمريكا را موظف مي كند تا كنگره را در جريان گزينه نظامي آمريكا عليه سوريه بگذارد، البته در اين لايحه مجوز اعمال زور آمريكا عليه سوريه را صادر نكرده است و اين مسئله به معناي اعلام جنگ عليه سوريه نيست.
اين بودجه سنگين در شرايطي به تصويب درآمده است كه نمايندگان جمهوري خواه و دموكرات كنگره در تكاپو هستند تا با كاهش هزينه ها بتوانند از بازگشت مجدد آمريكا به ركود اقتصادي جلوگيري كنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها