به زودی باید منتظر بیكاری طیف وسیعی از كارگزان شاغل در صنعت خودرو باشیم.
به گزارش ایلنا،مشكلات خودروسازان بارها و بارها از سوی كارشناسان و
خودروسازان از طرق مختلف به گوش مسئولان رسیده است و با این وجود نه تنها
حمایتی تا كنون نشده بلكه حمایت ها از این صنعت تقریبا به چوب لای چرخ
گذاشتن تبدیل شده است چرا كه تعرفه واردات كه یكی از حمایت های ابتدائی از
خودروسازان بوده است و بارها با بوق و كرنا از آن یاد می شد به نصف كاهش
یافت و در كنار آن تحقیق و تقحص از خودروسازان در مجلس برای رای گیری به
صحن مجلس می رود!
در این خصوص اولاً باید پرسید كه آیا برهه حساس كنونی زمان مناسبی برای
ارتقاء و انقلاب در صنعت خودروسازی كشور است؟ آیا مسئولان توان شناخت موانع
و معضلات بوجود آمده در صنعت خودرو را ندارند كه اینگونه بدنبال مقاصدی
هستند كه در شرایط عادی هم باید با ایجاد زمان مناسب به آن پرداخت؟
مشكلات در صنعت خودرو به حدی بزرگ است كه بر اساس گزارشات رسیده یكی از
خودروسازان بزرگ كشور بدنبال تعدیل نیرو چند هزار نفری شده است كه به گفته
منابع آگاه، در صورت عدم انجام این موضوع باید منتظر اعلام ورشكستگی در این
صنعت بود.
نگارنده خود از منتقدین كیفیت خودروهای داخلی است اما نمی توان در حال
حاضر انتظار داشت كه صنعت خودرو با وجود اعلام ضررده بودن محصولات شق القمر
كرده و به رده های بالای خودروسازان جهان برسد.
میزان خودروهای ضررده در تولیدات داخلی به حدی رسیده كه مدیرعامل یكی از
شركتهای خودروسازی كشور قیمت تمام شده یكی از خودورهای داخلی را چیزی در
حدود 2میلیون تومان بالاتر از فروش آن در بازار و نمایندگی ها اعلام میكند
كه این موضوع در پی افزایش حدود 300 درصدی نهاده های تولید رخ داده است و
چنانچه فكری به حال آن نشود مطمئناً صنعت خودرو با مشكل جدی مواجه خواهد
شد.
در حال حاضر كارشناسان بر حمایت از تولیدات ملی علی الخصوص صنایع مادری
همچون صنعت خودرو اذعان دارند و مطمئناً با ادامه روند كنونی و نادیده
گرفتن معضلات خودروسازی و زیان ده بودن تولید عواقب خوبی در انتظار صنعت
خودرو نخواهد بود و به زودی باید منتظر بیكاری طیف وسیعی از كارگزان شاغل
در صنعت خودرو باشیم.