کد خبر: ۹۷۶۶۴
زمان انتشار: ۱۴:۳۳     ۱۵ آذر ۱۳۹۱
صدراعظم آلمان از امتناع نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای توقف برنامه جدید گسترش شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری و بیت‌المقدس شرقی به شدت خشمگین است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته مجله اشپیگل، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از تصمیم رژیم صهیونیستی مبنی بر ساخت شهرک‌های بیشتر در فلسطین ابراز نگرانی کرده است.

برلین در رای گیری برای تبدیل فلسطین به "کشور ناظر غیر عضو" در مجمع عمومی سازمان ملل رای ممتنع داد.

خبرگزاری فرانسه نیز گزارش داد، با وجود این نارضایتی از سوی دولت آلمان در خصوص ساخت شهرک‌ها توسط رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم امروز (چهارشنبه) به برلین سفر کرد.

مرکل که طی چهار سال گذشته روابط خوبی با نتانیاهو نداشته است، به نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید می‌کند تا میان انجام اقدامات برای دستیابی به روند صلح از جمله ایجاد کشور فلسطین یا انزوای بین‌المللی یکی را برگزیند.

همچنین با وجود بحران‌های دیپلماتیک و تنش‌های موجود با نتانیاهو، مرکل بر برگزاری این نشست در برلین تاکید داشته است.

یکی از مقام‌های دولتی آلمان اعلام کرد که مرکل به دنبال اعمال تحریم‌های شدید علیه رژیم صهیونیستی چون توقف ارسال زیردریایی‌های اتمی به این رژیم نیست.

رای ممتنع آلمان در مجمع عمومی سازمان ملل دو دلیل داشت. یکی آنکه مرکل برای چهار سال از نتانیاهو خواسته بود تا در خصوص مساله شهرک‌سازی‌ها تغییر عقیده دهد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی از این کار امتناع کرد. دوم اینکه، مرکل احساس کرد با رای ممتنع، آلمان در مجمع عمومی سازمان ملل می‌تواند حمایت سایر کشورهای اروپایی را نیز در خصوص مساله فلسطین جلب کند.

برخلاف فرانسه و انگلیس، آلمان سفیر رژیم صهیونیستی را احضار نکرد. به جای آن مرکل ترجیح داده تا به صورت مستقیم با نتانیاهو به گفت‌وگو بپردازد.

همچنین انتظار می‌رود که مرکل از نتانیاهو درخواست کند تا تصمیم خود را در خصوص شهرک سازی‌ها لغو کند یا پیش از انتخابات ماه ژانویه در سرزمین‌های اشغالی دست از این اقدام بردارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها