کد خبر: ۹۷۵۸۱
زمان انتشار: ۱۰:۵۳     ۱۵ آذر ۱۳۹۱
کارشناس مدیریتی فوتبال ایران گفت: آمبولانس تا تخلیه کامل ورزشگاه حق خروج نداشته است.

هوشنگ نصیرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد مرگ یکی از هواداران استقلال در پایان بازی این تیم مقابل داماش به دلیل عدم حضور آمبولانس گفت: در تمامی مسابقات فوتبال کمک‌های اولیه به همراه یک دستگاه آمبولانس برای پشتیبانی از مسابقه حضور دارد. تمام افرادی که در حوزه فوتبال ایران فعالیت می‌کنند تصور دارند هر زمان یک مسابقه فوتبال در حال برگزار شدن است، حضور آمبولانس جزو ملزومات برگزاری بازی است.

وی افزود: به همین دلیل در آیین‌نامه‌های برگزاری مسابقات حضور خودروی آمبولانس را الزامی کرده‌اند و حتی نوشته‌اند اگر این وسیله حاضر نباشد می‌توان تیم میزبان را بازنده اعلام کرد. اداره کنندگان فوتبال ایران به اشتباه چنین تصوری دارند که آمبولانس برای مسابقه فوتبال می‌آید در حالیکه این خودروی امدادی برای حضور تجمع انسانی و تماشاگران در محل حاضر می‌شود.

نصیرزاده تأکید کرد:‌ در شهرستان‌های ایران افراد ناوارد بسیاری برخی از مسابقات را که تماشاگران معدودی دارند به دلیل نبودن آمبولانس متوقف کردند در حالیکه تدریس مدیریت بین‌المللی فوتبال این است که آمبولانس برای جمعیت می‌آید نه فوتبالیست‌ها اما این امکان وجود دارد که در صورت آسیب‌دیدن بازیکنان آن‌ها نیز از این امکانات استفاده کنند.

کارشناس مدیریت فوتبال تأکید کرد: در تمام راهپیمایی‌ها، اجتماعات بزرگ مردمی و نمازجمعه به دستور مقامات محلی آمبولانس حضور دارد زیرا باید از سلامتی جمعیت پشتیبانی کرد. وقتی مسابقه فوتبالی کمتر دوهزار نفر تماشاگر دارد الزامی به حضور آمبولانس نیست، در بازی استقلال و داماش آمبولانسی که در ورزشگاه برای خدمات‌رسانی حضور یافته حق این را که قبل از زمان تخلیه کامل ورزشگاه محل را ترک کند نداشته است. تا وقتی جمعیت وجود دارد باید خدمات اورژانس نیز وجود داشته باشد و این موضوع هیچ ربطی به اینکه مسابقه پایان یافته است ندارد.

وی یادآور شد: در رشت نیز بر اساس همان تلقی اشتباه که خیال می‌کنند آمبولانس فقط برای فوتبالیست‌ها می‌آید زودتر از تخلیه ورزشگاه آمبولانس محل را ترک کرده و نتوانسته به یکی از تماشاگران که به دلیل نامشخصی فوت کرده خدمات‌رسانی کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها