کد خبر: ۹۷۵۷۹
زمان انتشار: ۱۰:۵۱     ۱۵ آذر ۱۳۹۱
پس از عدم حضور ولاسکو در مراسم قرعه‌کشی لیگ جهانی شائبه‌های عدم حضور وی در ایران هم پررنگ تر شد، اما اهالی والیبال اظهارنظرهای مختلفی در این خصوص داشتند.

به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس، پس از اینکه تیم ملی والیبال ایران با هدایت خولیو ولاسکو جواز حضور در رقابت‌های لیگ جهانی را به‌دست آورد، قرارداد فدراسیون والیبال ایران با این سرمربی سرشناس به پایان رسید که محمدرضا داورزنی از تمدید قرارداد این مربی با فدراسیون خبر داد.

* توافق ایمیلی فدراسیون با پیرمرد آرژانتینی

«فدراسیون والیبال ایران با خولیو ولاسکو، سرمربی آرژانتینی تیم ملی برای تمدید قرارداد تا سال 2014 به توافق رسید تا به این ترتیب ولاسکو تا دو سال دیگر در ایران ماندنی شود»؛ این خبری بود که محمدرضا داورزنی در جریان مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا به خبرنگاران اعلام کرد و ادامه داد: این توافق به صورت ایمیلی حاصل شده و هنوز چیزی به ثبت نرسیده است.

وی افزود: با ولاسکو تا سال 2014 به توافق رسیده‌ایم هرچند مایلیم در صورتی که وی راضی باشد این قرارداد تا سال 2016 نیز تمدید شود.

داورزنی یادآور شد: مبلغ قرارداد ولاسکو نسبت به قرارداد اولیه 15 تا 20 درصد افزایش پیدا کرده است.

* خارجی‌ها رفتند؛ ولاسکو می‌آید؟

پس از اینکه فدراسیون‌هایی نظیر شنا، قایقرانی، اسکواش، تیراندازی و... به دلیل افزایش نرخ ارز در کشور با مربیان خارجی خود قطع همکاری کردند حرف و حدیث‌ها پیرامون نیامدن ولاسکو به ایران هم زیاد شد؛ برخی‌‌ها اعتقاد داشتند که با توجه به افزایش نرخ ارز و افزایش قرارداد ولاسکو، مسئولان کمیته ملی‌المپیک موافق حضور وی در ایران نیستند، اما صحبت‌های برخی مسئولان فدراسیون موجب می‌شد تا اهالی والیبال برای بازگشت مجدد ولاسکو به ایران دلگرم شوند.

صحبت‌هایی که داورزنی و سایر مسئولان مطرح می‌کردند مبنی بر این بود که ولاسکو برای بازی‌های پلی‌آف لیگ برتر به ایران بازخواهد گشت و در زمان عدم حضورش هم لیگ را از طریق فیلم‌هایی گه برای ارسال می‌شود، بررسی می‌کند.

 

* خبرگزاری دلا ریولی: ولاسکو امیدوار به ادامه فعالیت در ایران است

چندی پیش خبرگزاری ایتالیایی «دلا ریولی» طی مصاحبه‌ای با خولیو ولاسکو تحلیل‌های منفی ارائه شده در برخی رسانه‌های خبری را اشتباه قلمداد کرده و اعلام کرد که تمدید قرارداد ولاسکو با فدراسیون والیبال ایران در شرایطی کاملاً متعادل و تثبیت شده قرار دارد، به طوری‌که می‌توان ادعا کرد این ثبات برای همیشه میان والیبال ایران و خولیو ولاسکو تحت هر شرایطی هرچند خاص احساس می‌شود.

این خبرگزاری ایتالیایی در ادامه و در چند خط تحلیلی نوشت: «ولاسکو همچنان امیدوار به ادامه فعالیت در ایران است و مطمئن است که تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران باعث ایجاد مشکل در برنامه‌های فدراسیون والیبال ایران نشده و شرایط عدم حضورش را در این کشور فراهم نخواهد کرد»

* غیبت در قرعه‌کشی لیگ جهانی و تشدید شائیه عدم بازگشت به ایران

تمام این تحلیل‌ها و صحبت‌ها در شرایطی مطرح شد که قرار بود خولیو ولاسکو در مراسم قرعه‌کشی لیگ جهانی والیبال در لوزان سوئیس حضور پیدا کند تا ضمن مذاکره با داورزنی، بتواند شرایط مسابقات لیگ جهانی را از نزدیک جویا شود، اما این امر محقق نشد تا شائبه عدم بازگشت ولاسکو به ایران پررنگ‌تر از گذشته شود و بازهم شاهد اظهار نظرهای مختلفی از سوی مسئولان والیبال باشیم؛ از بی‌خبری افشاردوست، دبیر فدراسیون و دلایلی که خوش‌خبر و مساجدی اعلام کردند تا توجیه داورزنی!

محمود افشاردوست، دبیر فدراسیون والیبال در گفت‌وگویی اظهار داشت که دلیل غیبت ولاسکو در اجلاس لیگ جهانی را نمی‌داند. وی حتی در مصاحبه‌ای دیگر گفته بود که فدراسیون به دنبال جایگزین هم برای ولاسکو نیست. این صحبت دبیر فدراسیون به این معنا بود که قطعا ولاسکو به ایران بازخواهد گشت، اما امیر خوش‌خبر، سرپرست فدراسیون والیبال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس درمورد عدم حضور ولاسکو در ایران گفت: در آخرین تماسی که من با ولاسکو داشتم وی دوران نقاهت خود را سپری می‌کرد، چراکه یک عمل جراحی داشت. ولاسکو فیلم بازی‌ها را می‌بیند و تا کنون 25 بازی را برایش ارسال کرده‌ایم و وی آنالیز می‌کند.

 

 

* مساجدی: غیبت ولاسکو فعلاً خوب است، اما وی بازمی‌گردد

در این بین مساجدی هم اظهار نظر جالبی داشت و درمورد بازگشت ولاسکو به ایران گفت: چندی پیش با ولاسکو صحبت کردم، شرایط خوبی داشت و منتظر بود تا به ایران بیاید. قرار است برای بازی آخر پلی‌آف به ایران بازگردد و به احتمال فراوان هم می‌آید تا برنامه‌های تیم ملی را تنظیم کند.

مربی تیم ملی والیبال با بیان اینکه ولاسکو فیلم بازی‌های لیگ را تماشا می‌کند، خاطرنشان کرد: برخی‌ها معتقدند که ولاسکو باید برای تماشای بازی‌های لیگ در ایران حضور داشته باشد، اما من فکر می‌کنم نبودن ولاسکو در ایران بهتر است!

مساجدی افزود: اگر در ایران بود باید به باشگاه‌ها سر می‌زد. حضورش در ایران بر مبنای اینکه بخواهد فقط فیلم‌ها را ببیند و سایر روزهای هفته را بیکار باشد به نفع والیبال ایران نیست. اگر می‌آمد حداقل 4-5 ماه باید می‌ماند و اگر هزینه‌های اقامتش را هم حساب کنیم، متوجه می‌شویم که به صرفه نیست.

* رئیس بازهم جو را آرام کرد

در پایان هم داورزنی به قول معروف تیرخلاص را زد و در خصوص عدم حضور ولاسکو در مراسم قرعه‌کشی لیگ جهانی تصریح کرد: علاقمند بودم با ولاسکو در زمان اجلاس در لوزان ملاقاتی داشته باشیم، اما به دلیل عمل جراحی وی و سپری شدن دوران نقاهت، این ملاقات انجام نشد.

وی ادامه داد: البته  به غیر از فرانسه سرمربی هیچ کشور دیگری در این اجلاس حضور نداشت که او هم به دلیل اینکه رئیس کمیته مربیان FIVB بود در این اجلاس حاضر بود.

 

 

* کاپیتان کار رئیس را خراب کرد!

با این صحبت‌ها کمی جو آرام شد که حتماً ولاسکو برای عدم حضور در قرعه‌کشی لیگ جهانی دلایل منطقی داشته و قطعاً پس از بهبود شرایط جسمانی‌اش به ایران خواهد آمد تا برای تیم ملی برنامه‌ریزی کند، اما علیرضا نادی، کاپیتان تیم ملی والیبال در مصاحبه با فارس سوالی مطرح کرد که بازهم شبهه‌ای درخصوص عدم بازگشت ولاسکو به ایران به‌وجود آمد. وی در بخشی از صحبت‌هایش این سوال را مطرح کرد که باید دید مربی جدید چه کسی است؟ آیا ولاسکو برمی‌گردد؟ چون وی هم باید انتخاب کند و هیچ بازیکنی نمی‌تواند از حالا بگوید به تیم ملی دعوت می‌شود.

* خولیو را چه می‌شود؟

به هر حال با توجه به مشکلات ارز، قطع همکاری برخی فدراسیون‌ها با مربیان خارجی خود، بیماری ولاسکو و... تمام هواداران والیبال دوست دارند تیم ملی را با ولاسکو در لیگ جهانی ببینند، چراکه وی محبوبیت بالایی در بین والیبال‌دوستان دارد و به گفته داورزنی مردم حاضرند کمک کنند تا هزینه ماندن ولاسکو در ایران جمع شود. امیدواریم توافق ایمیلی فدراسیون با پیرمرد آرژانتینی و محبوب کافی باشد و خولیو با قبول تمام شرایط بازهم به ایران بیاید و در کنار ملی‌پوشان و هواداران پرشور برای والیبال ایران در لیگ جهانی افتخارآفرینی کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها