کد خبر: ۹۷۴۸۳
زمان انتشار: ۱۸:۵۴     ۱۴ آذر ۱۳۹۱
رئیس جریان مخالف «بناء الدوله» هرگونه دخالت نظامی در سوریه را بعید دانست و گفت: غرب اگر جرأت حمله به سوریه را داشت، منتظر اجازه شورای امنیت نمی‌ماند.

«لؤی حسین» رئیس جریان مخالف " بناء الدوله" سوریه در گفت‌و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق گفت: خبرهایی که مبنی بر حمله نظامی به سوریه منتشر می شود صرفا رسانه ای است و هرگز صحت ندارد و اینکه ناتو برای حمله به سوریه برنامه ریزی می کند با اینکه ناتو قصد و نیت این کار را داشته باشد امری کاملا متفاوت است. من بعید می دانم که ناتو به فکر چنین کاری باشد چرا که از همان شروع اعتراضات در سوریه صحبت هایی مبنی بر دخالت نظامی وجود داشت که همه آن ها بی اساس بود و هیچ گونه قصد و نیتی برای این کار وجود ندارد و آنها حتی توانایی یا حتی جرات این کار را هم ندارند.

لؤی حسین در مورد سخنان اخیر وزیر خارجه آمریکا و تهدید سوریه به اینکه در صورت استفاده از سلاح شیمیایی به این کشور حمله نظامی خواهد کرد، گفت : بعید می دانم که نظام سوریه از این سلاح استفاده کند اضافه بر اینکه احتمال حمله نظامی به سوریه وجود ندارد .

 

وی دلایل عدم وجود احتمال حمله نظامی به سوریه را این چنین عنوان کرد: 1. استقرار و ثبات ژئو سیاسی در منطقه و وجود توافقنامه بین المللی مبنی بر عدم ایجاد اخلال در این ثبات. 2. موضع گیری قاطع روسیه که مخالف هرگونه دخالت نظامی در سوریه و تغییر نظام در آن است. 3. امکان پیش‌بینی نتایج و پیامدهای جنگ و تاثیر آن بر کل منطقه وجود ندارد. 4. موضوع اسرائیل و اینکه همیشه باید منافع اسرائیل را در نظر گرفت و بی شک این منفعت اسرائیل نیست که وارد جنگی شود که سرنوشت آن مبهم است.

لؤی حسین درباره اینکه غرب برای دخالت نظامی در سوریه چه توجیه هایی را منظور خواهد کرد گفت: ناتو هیچ گاه برای حمله نظامی نیاز به توجیه ندارد . چون ناتو اگر بخواهد دخالت نظامی انجام دهد فقط کافی است کشورهای عضو ناتو، ائتلاف ملی در سوریه را به رسمیت بشناسد و این ائتلاف از ناتو بخواهد تا دخالت نظامی در سوریه انجام دهد و پس از آن خیلی راحت از شورای امنیت عبور می کنند. همچون اتفاقی که در عراق روی داد و در این حالت شورای امنیت صرفا یک بیانیه ای در محکومیت این اقدام صادر می کند که آمریکا نیز می تواند آن را وتو کند.

وی در مورد اینکه مشکلات اقتصادی غرب چه میزان در دخالت نظامی در سوریه نقش دارد، گفت: مسائل اقتصادی به هیچ وجه مانع حمله نظامی به سوریه نمی شود بلکه عوامل دیگری که از آن سخن گفتیم مانع وقوع این مساله شده است.  چرا که برخی کشورهای خلیج فارس آمادگی کامل برای حمایت مالی از این حمله را دارند.

رئیس جریان مخالف "بناء الدوله" مخالفت این جریان با هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه اعلام کرد و گفت : ما مخالف هرگونه دخالت سیاسی یا نظامی خارجی در سوریه هستیم و همگام با ملت خود در برابر هرگونه حمله خارجی از سوریه دفاع خواهیم کرد چرا که ما هنوز دیوانه نشده‌ایم تا یک اشغالگر را جایگزین نظام خودمان کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها