کد خبر: ۹۷۲۸۸
زمان انتشار: ۱۰:۵۲     ۱۴ آذر ۱۳۹۱
به دنبال اعلام رژیم صهیونیستی برای احداث سه هزار خانه جدید در اراضی فلسطینی‌ها، موجی از محکومیت‌های بین‌المللی علیه این اقدام صهیونیستها به راه افتاده و این در حالی است که حتی هم پیمانان اروپایی تل‌آویو نیز از این اقدام رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرده‌اند.
 به گزارش الف، آنچه در این برهه زمانی بیش از گذشته آشکار شده، انزوای بیشتر رژیم صهیونیستی در عرصه جهانی بوده است به طوریکه حتی کشورهای اروپایی همچون انگلیس و فرانسه که زمانی حامی سرسخت صهیونیستها بودند، اکنون به منتقدان این رژیم تبدیل شده‌اند و تل آویو خود را تنهاتر از گذشته در عرصه جامعه بین‌الملل می‌بیند.
 
صهیونیستها که از ارتقاء جایگاه فلسطین در سازمان ملل به خشم آمده‌اند، طرح گسترش شهرک‌سازی‌ها را در دستور کار قرار داده اند، اما سران کشورهای جهان شهرک‌سازی‌های اسرائیل را مغایر با قوانین بین المللی و صلح و ثبان خاورمیانه می دانند.
 
یکی از موارد قابل توجه محکومیت شهرک سازی‌های جدید رژیم صهیونیستی توسط آمریکا بوده است. واشنگتن به تل آویو هشدار داده است که این طرح تل آویو ضربه مهلکی به روند صلح خاورمیانه وارد می کند.
 
"تامی ویتور" سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفته است: معتقدیم که این اقدام اسرائیلی ها نتیجه معکوس می دهد و صلح با فلسطینی ها را را سخت تر می کند. "ویکتوریا نولاند" سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرده که به رغم اقدام جدید تل آویو، آمریکا تلاش می کند اسرائیلی‌ها و فلسطینی ها را به میز مذاکره بازگرداند.واشنگتن در حالی از رژیم صیهونیستی به دلیل طرح گسترش شهرک سازی‌ها به شدت انتقاد کرده است که باراک اوباما و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صیهونیستی پیش از این نیز با یکدیگر در مورد مسائل مختلف اختلاف داشته اند و این انتقاد می تواند روابط واشنگتن- تل آویو را پرتنش کند.
 
در جبهه اروپا نیز صهیونیستها با انتقادها و محکومیت‌های شدیدی به دلیل تصمیم برای ساخت سه هزار خانه در شرق بیت‌المقدس و کرانه باختری مواجه شده اند. کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهارنظری در مورد این طرح تل آویو به شدت ابراز نگرانی کرد و گفت که اتحادیه اروپا بارها اعلام کرده است که شهرک های یهودی نشین در اراضی فلسطینی ها غیرقانونی و مانعی در راستای صلح است.
 
انگلیس و فرانسه نیز نه تنها خواستار بازنگری طرح گسترش شهرک سازی های رژیم صهیونیستی شده اند بلکه این دو کشور سفرای این رژیم در لندن و پاریس را برای پاره ای از توضیحات احضار کرده اند که این اقدام می تواند در روابط انگلیس و فرانسه با تل اویو تاثیر منفی بگذارد. ویلیام هیگ و لوران فابیوس در پیامهای جداگانه ای خواستار توقف شهرک سازی‌های صهیونیستها در اراضی اشغالی شده اند.
 
وزارتحانه های خارجه هلند، آلمان و سوئد نیز به شدت این اقدات رژیم صیهونیستی را محکوم و اعلام کردند مقامات تل آویو با این طرح اقدامی در راستای صلح انجام نداده اند.
 
مشخص شده است که از زمان ارتقاء جایگاه فلسطینی ها در سازمان ملل، رژیم صهیونیستی تلاش کرده تا خشم خود را با اقدامی نشان دهد اما سیاستهای تل آویو نه تنها بار دیگر خشم جهانی را به همراه داشته بلکه حتی صدای هم پیمانانش را نیز در آورده است که این می تواند زنگ خطری برای سران تل‌آویو باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها