کد خبر: ۹۷۲۶۴
زمان انتشار: ۰۷:۰۰     ۱۴ آذر ۱۳۹۱
فرمانده نيروي انتظامي از كاهش شديد خانه هاي فساد، پارتي هاي شبانه و ديگر موارد ضد اخلاقي در سطح كشور خبرداد.
سردار احمدي مقدم، صبح ديروز در همايش روساي پليس امنيت اخلاقي ناجا اظهار كرد: در حوزه فعاليت پليس امنيت اخلاقي دو دسته منتقد وجود دارد كه دسته اول افرادي هستند كه نقدهايي بعضا سازنده در خصوص گشت ارشاد و روشهاي اجراي ماموريت آنها دارند اما دسته دوم با اصل ارشاد مشكل دارند و به هرنحوي كه شده از فعاليت هاي پليس امنيت اخلاقي در اين زمينه انتقاد كرده و ايراد مي گيرند.
وي ادامه داد: اما پليس براساس قانون و شرع اقدام به امر به معروف و نهي از منكر مي كند و در اين رابطه ماموران نيروي انتظامي آموزش هاي لازم را ديده اند و با احكام امر به معروف و نهي از منكر آشنا هستند ما بايد با زبان نرم و رفتار و اخلاق خوب بتوانيم به نحواحسن ماموريت هاي خود را در جهت سازندگي و اصلاح جامعه انجام دهيم.
فرمانده ناجا تأكيد كرد: فعاليت پليس بويژه پليس امنيت اخلاقي فصلي و بنا به مصلحت شرايط موجود نيست. بلكه اين پليس براساس قانون در جامعه به صورت يكنواخت عمل مي كند و اين كه گفته مي شود در زمان نزديك به انتخابات مصلحت نيست گشت هاي ارشاد فعاليت كنند و يا در سطح هاي مختلف فعاليت هاي گشت هاي ارشاد كمرنگ يا پررنگ شود به هيچ وجه قابل پذيرش نيست.
وي در رابطه با جمع آوري زنان خياباني گفت: پليس به راحتي مي تواند اين زنان آسيب ديده را جمع آوري كند اما آيا محلي براي نگهداري اين افراد وجود دارد. بنابراين نهادهاي ديگر بايد در اين زمينه ورود پيدا كنند و در زمينه نگهداري و ايجاد اشتغال اين افراد پليس را ياري كنند.
وي درباره ثبت جرائم امنيت اخلاقي گفت: ممكن است بيشترين عملكرد پليس از نظر مردم در خصوص بدپوششي باشد اما 96 درصد از موارد برخورد پليس با اين موارد ثبت نگرديده و تنها به صورت تذكر شفاهي بسنده كرده ايم.
سردار احمدي مقدم در پايان گفت: آمار واصله عملكرد پليس امنيت اخلاقي را در خصوص جرائم اين حوزه مثبت و اوضاع جامعه را روبه بهبود اعلام كرد.
در حاشيه اين مراسم وي در جمع خبرنگاران از افزايش قتل در خانه ها و معابر با وسيله هايي كه سلاح سرد محسوب مي شوند، خبرداد.
وي در خصوص منع قانوني استفاده از سلاح گفت: در اين باره قانون نداريم چون در هر خانه اي وسيله برنده وجود دارد.
احمدي مقدم با اشاره به طرح اشكالات زياد براي قانون سلاح سرد در كميسيون قضايي مجلس اظهار داشت: قانون سلاح سرد در حال بررسي در كميسيون هاي مختلف مجلس است.
فرمانده نيروي انتظامي درباره مهم ترين جرايم امنيت اخلاقي گفت: برخورد با استفاده كنندگان از ماهواره و بدحجابي در سطح جامعه، بيشترين ماموريت هاي پليس امنيت اخلاقي نيروي انتظامي را تشكيل مي دهد.
وي در خصوص افراد بدپوشش گفت: در مرحله اول به اين افراد فقط تذكر مي دهيم و براساس آمار از 94 درصد افرادي كه به مقر پليس هدايت مي شوند تعهد اخذ شده و فقط براي شش درصد پرونده تشكيل مي شود.
احمدي مقدم درباره سرقت هاي خرد گفت: سرقت هاي خرد افزايش يافته است و آمارها با واقعيت جرم اختلاف دارد براي مثال اعضاي باندي دستگير مي شوند كه به سرقت 700 ضبط اعتراف مي كنند اين درحاليست كه 300 شاكي به پليس مراجعه كرده اند.
وي گفت: نوسانات اقتصادي در وقوع جرايم خرد تاثير دارد. بطوريكه افزايش قيمت ها باعث افزايش سرقت خرد شده است به همين دليل آمار سرقت در مهر ماه گذشته 10درصد و آبان ماه 20درصد رشد نشان مي دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۵۹ - ۱۴ آذر ۱۳۹۱
۰
۰
بخاطر محرم است
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها