کد خبر: ۹۷۲۶۳
زمان انتشار: ۰۷:۰۰     ۱۴ آذر ۱۳۹۱
كيهان:
قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت گفت: با وجود تحريم ها به يك قدرت منطقه اي و جهاني تبديل شده ايم.
مسعود موحدي در گردهمايي فعالان اقتصادي شهرستان بهار افزود: تحريم عليه ايران يك سابقه طولاني دارد اما به شكل كنوني آن در هيچ جا و هيچ زمان سابقه نداشته و دشمن با هدف گرفتن پايه هاي اساسي اقتصادي كشور،در پي توقف فعاليت هاست.
وي ادامه داد: تحريم ها مختل كننده سيستم بانكي و سيستم حمل و نقل به عنوان دو شريان اصلي اقتصاد هستند و بر خلاف ادعاهاي آنها، حتي مواد اوليه دارويي هم وارد كشورمان نمي شود و در واقع يك جنگ كامل و همه جانبه به شيوه هاي مختلف در حال انجام است.
قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت تاكيد كرد: اما با همه اين دشمني ها و تشديد تحريم ها به يك قدرت در منطقه و جهان تبديل شده ايم و در بسياري موارد محتاج بيگانگان نيستيم و كشور در برخي شاخصه هاي اقتصادي روبه رشد است.
موحدي يادآور شد: درسال جاري حتي افزايش صادرات داشته ايم به طوري كه در كالاهايي با پايه نفتي،2درصد رشد در صادرات بوده اما در كالاهاي غير نفتي 28درصد و در مجموع صادرات صنعتي نيز 42 درصد افزايش مشاهده مي شود.
وي در ادامه برلزوم حمايت از توليد كنندگان داخلي و تشويق مردم به مصرف كالاهاي ايراني تاكيد كرد و اظهار داشت: با پيگيري هاي صورت گرفته، مواردي در قانون بودجه لحاظ شده تا امكاناتي براي بهبود وضعيت مشاغل توليدي و واحدهاي صنعتي فراهم شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها