کد خبر: ۹۶۸۳۰
زمان انتشار: ۱۳:۴۰     ۱۲ آذر ۱۳۹۱
فرزین:
دبیر کارگروه طرح تحولات بانکی از برگزاری همایش سالگرد هدفمندی‌ یارانه‌ها در سال جاری خبر داد و عنوان کرد که گزارشی از عملکرد یک ساله اجرای قانون، آثار و نتایج این طرح بزرگ ملی به مردم ارائه خواهد شد.

به گزارش 598 به نقل از ایسنا، محمدرضا فرزین در حاشیه اولین همایش ثروت ملی و توسعه پایدار در پاسخ به ایسنا درباره فازهای آینده قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها خاطرنشان کرد: در این راستا در لایحه بودجه سال 92 پیشنهاد مجددی را به مجلس شورای اسلامی ارائه می‌کنیم و امیدواریم با تعاملی که با مجلس خواهیم داشت بر سر اجرای این قانون در سال آینده به توافق برسیم.

افزایش قاچاق سوخت در پی تاخیر در اجرای هدفمندی

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی در ادامه در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر افزایش قاچاق گازوئیل در پی فاصله ایجاد شده بین فاز اول و دوم قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها و افزایش نرخ ارز تصریح کرد: با توجه به نوسانات نرخ ارز، قیمت بنزین و گازوئیل در کشورهای همسایه ما بالاست و به عبارت دیگر فاصله قیمتی زیادی بین قیمت این حامل‌های انرژی در داخل و خارج کشور وجود دارد و طبیعی است که قاچاق آن‌ها افزایش می‌یابد.

تاخیر ایجاد شده در پرداخت یارانه نقدی

فرزین در ادامه در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر این‌که آیا تایید می‌کنید تاخیر ایجاد شده در پرداخت یارانه نقدی طی ماه‌های اخیر و نزدیک شدن زمان پرداخت آن به پایان ماه باعث شده این موضوع مطرح شود که دولت قصد دارد یک ماه یارانه نقدی را پرداخت نکند، گفت: خیر. چنین مسئله‌ای مطرح نیست. اما منابع قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها در طول ماه باید از دستگاه‌های مجری گرفته شود و به مردم پرداخت شود.

وی افزود: تاخیر ایجاد شده در پرداخت یارانه نقدی به دلیل آن است که در برخی ماه‌ها در دریافت این پول‌ها با تاخیراتی روبرو هستیم و با توجه به این‌که پول نقد است در جذب آن‌ها مشکلاتی ایجاد می‌شود و در نتیجه چندین روز به تاخیر می‌افتد.

وی تاکید کرد: یارانه نقدی طبق روال پرداخت می شود و هیج مشکلی وجود ندارد و دولت همچنان یارانه نقدی پرداخت می‌کند.

تاثیر نوسانات نرخ ارز بر موجودی صندوق توسعه

رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی درباره تاثیر نوسانات نرخ ارز طی ماه‌های اخیر بر موجودی صندوق توسعه ملی گفت: نوسانات نرخ ارز ربطی به منابع صندوق توسعه ملی ندارد چرا که صندوق توسعه ملی درآمد خود را از طریق فروش نفت کسب می‌کند.

فرزین افزود: 23 درصد از درآمد حاصل از فروش نفت توسط بانک مرکزی به صندوق توسعه ملی واریز می‌شود و موجودی صندوق ارتباطی به قیمت ریالی ارز در بازار ندارد.

موجودی سال آینده صندوق: 50 میلیارد دلار

فرزین با بیان این‌که در سال جاری ما در اوج تحریم‌های غربی بوده‌ایم هفت میلیارد و 832 میلیون دلار به صندوق توسعه ملی واریز شده است، گفت: ما امروز جزء 20 صندوق بزرگ دنیا هستیم، در حالی که تنها دوسال است که از عمر این صندوق می‌گذرد و سرمایه‌ای بالای 42 میلیاردی در آن داریم که امیدواریم سال آینده به 50 میلیارد دلار هم برسد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها