کد خبر: ۹۶۶۶۰
زمان انتشار: ۱۹:۵۷     ۱۱ آذر ۱۳۹۱
عربستان درحالی در ماه اکتبر بزرگترین صادرکننده نفت به ژاپن لقب گرفت که ایران هم به عنوان ششمین تامین‌کننده بزرگ نفت ژاپن مطرح بوده است.

به گزارش 598 به نقل از ایسنا، صادرات نفت عربستان سعودی به ژاپن در ماه اکتبر با یک درصد افزایش نسبت به سال قبل به یک میلیون و 40 هزار بشکه در روز رسید. پس از عربستان امارات با صادرات روزانه 725 هزار بشکه در روز قرار دارد که صادراتش 1.6 درصد کاهش داشت.

در این فهرست قطر در جایگاه سوم قرار دارد اما صادرات این کشور با 12.9 درصد کاهش به 309 هزار بشکه در روز رسیده و کویت با صادرات روزانه 264 هزار بشکه در رده چهارم قرار دارد.

صادرات نفت کویت به ژاپن در این ماه با 25.3 درصد افزایش نسبت به سال قبل به 264 هزار بشکه در روز رسیده است. کویت در مجموع 8.1 درصد مجموع نیاز نفتی ژاپن را تامین کرده درحالی که این رقم در ماه مشابه سال قبل 6.2 درصد و در ماه سپتامبر 7.3 درصد بوده است.

روسیه با صادرات روزانه 202 هزار بشکه که 11.4 درصد افزایش یافته در جایگاه پنجم قرار دارد.

مجموع واردات نفت ژاپن نسبت به سال گذشته با 3.6 درصد کاهش به سه میلیون و 280 هزار بشکه در روز تنزل کرده است.

واردات نفت این کشور از خاورمیانه دو میلیون و 720 هزار بشکه (81.1 درصد مجموع واردات) بوده که نسبت به سال قبل 3.2 درصد کاهش نشان می‌دهد.

دولت ژاپن قانون بیمه نفت‌کش‌های حامل نفت ایران به مقصد ژاپن را تصویب کرده اما واردات نفت این کشور از ایران در ماه اکتبر با 40.2 درصد کاهش به 157 هزار بشکه در روز رسیده است. براساس این قانون ژاپن می‌تواند به واردات نفت ایران حتی به رغم تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه بیمه نفت ایران ادامه دهد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها