کد خبر: ۹۶۴۸۹
زمان انتشار: ۱۱:۱۱     ۱۱ آذر ۱۳۹۱
رئیس فدراسیون زورخانه‌ای با اشاره به مصاحبه رئیس سابق هیئت زورخانه‌ای تهران مبنی بر بخشنامه فدراسیون ملی برای جمع‌آوری ضرب‌زنگ از زورخانه‌ها گفت: فدراسیون جهانی با یک پیامک علیه ما فتنه کرد.

علیرضا صفارزاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس با اشاره به مصاحبه رئیس سابق هیئت زورخانه‌ای استان تهران با یکی از مطبوعات در خصوص جمع‌آوری ضرب‌زنگ از زورخانه‌ها به دستور فدراسیون ملی زورخانه‌ای اظهار داشت: این هم از آن دست فتنه‌هایی است که فدراسیون جهانی زورخانه‌ای به راه‌ انداخته و ذهن‌ها را به خود معطوف کرده است؛ این خبر کذب محض است و همان‌هایی که پیامک این خبر را زدند باید پاسخگو باشند. همانطور که گفتم این فتنه‌ها زیر سر فدراسیون جهانی است. با قدرت این موضوع کذب را پیگیری کرده و اگر لازم شد از طریق مراجع قانونی اقدام خواهیم کرد.

* پیامک فدراسیون جهانی سند خوبی برای ماست

وی ادامه داد: وقتی علیه یک فدراسیون ملی فتنه‌ای ایجاد می‌کنند و کسی هم پاسخگو نیست، دیگر چه کاری می‌توان انجام داد؟!پیامک فدراسیون جهانی سند خوبی برای احقاق حق فدراسیون ملی است. امیدوارم با طوماری که پیشکسوتان به وزارت ورزش فرستادند، این وزارتخانه وظیفه خود را به درستی انجام دهد و به این شکایت رسیدگی کند.

رئیس فدراسیون زورخانه‌ای با اشاره به اینکه باید با افرادی هم که علیه فدراسیون ملی فتنه کرده و دروغ سرهم کردند، برخورد جدی صورت بگیرد، خاطرنشان کرد: این بخشنامه‌ای که از آن صحبت می‌شود مربوط به دو سال گذشته است و با عنوان آئین‌نامه رتبه‌بندی به زورخانه‌ها ارسال و در کل کشور اجرا شد. که یکی از افتخارات این فدراسیون بوده است.

صفارزاده تصریح کرد: باید محض اطلاع فردی که هزینه دریافتی را 80 هزار تومان را 80 اعلام کرده، برسانم که موضوع ضرب زنگ پیش از این به صورت شخصی اداره و حق افراد داده نمی‌شد، اما آئین‌نامه رتبه‌بندی به این موضوع نظم داد و بسیاری از اختلافات و مشکلات زورخانه‌ها که ناشی از این امر بود، را برطرف و مشکلات مربوط به نحوه امتیاز و رتبه‌بندی را مرتفع کردیم.

* با ارسال آئین‌نامه رتبه‌بندی به زورخانه‌ها، دکان برخی‌ها تعطیل شد

رئیس فدراسیون زورخانه‌ای افزود: با این آئین‌نامه‌ای که فدراسیون تنظیم و به زورخانه‌ها فرستاد، دکان برخی‌ها تعطیل شد؛ به عنوان مثال برخی ورزشکاران باید برای رسیدن به حق خودشان پول کلانی پرداخت می‌کردند، اما الان اینگونه نیست و برخی از این موضوع ناراحتند. همه این فتنه‌ها زیر چتر فدراسیون جهانی است و پیامکی که فرستادند گویای همه چیز است.

صفارزاده در ادامه با اشاره به مصاحبه اسماعیل سرپرست، رئیس سابق هیئت زورخانه‌ای استان تهران علیه فدراسیون ملی بیان کرد: وی یک سال است از ریاست هیئت تهران برکنار شده است و از آن موقع زیر چتر فدراسیون جهانی بوده و الان هم هست. در مصاحبه‌ای که این فرد انجام داد، حداقل 20 خبر کذب دیده می‌شود و این موضوع را از طریق مراجع قانونی رسیدگی خواهیم کرد. این افراد به حساب خود با فتنه‌ای که می‌کنند، در اعتراض به آئین‌نامه رتبه‌بندی فدراسیون ملی و تحریک فدراسیون، می‌گویند در پی جمع‌آوری ضرب‌زنگ از زورخانه‌ها هستند.

* همکاری 5 زورخانه با فدراسیون جهانی/ مخیره‌شان خوب کار نمی‌کند

وی افزود: 5 زورخانه در کشور هستند که با فدراسیون جهانی هماهنگی دارند، امیدوارم وزارت ورزش به طومارهای امضا شده رسیدگی کند؛ در صورتی که این هزار نفر مثل آن 80 میلیون تومان نباشد. از وزارت ورزش می‌خواهم اگر حرفی که علیه فدراسیون زدند درست باشد، با ما برخورد کند و در صورتی که این اخبار کذب است، برخورد جدی با فدراسیون جهانی و افراد طومار امضا کرده انجام شود.

رئیس فدراسیون زورخانه‌ای عنوان کرد: در گذشته اینگونه نبود که قهرمان کشتی پهلوانی به عنوان پهلوان شناخته شود، این بعدها به صورت آئین‌نامه درآمد؛ هرکسی نمی‌تواند بازوبند مقدس پهلوانی را بربازوی خود ببندد و تنها افراد با صلاحیت‌های لازم اجتماعی به این افتخار می‌رسند. به قدری این فتنه سنگین است که مخیره برخی خوب کار نمی‌کند. ارسال پیامک توسط فدراسیون جهانی به یک فدراسیون داخلی قانونی نیست. کجا دیدید فیفا به مربیان و داوران فوتبال علیه فدراسیون ایران چنین پیامکی بفرستد؟

* آیا فقط پهلوان ایران مرحوم تختی بوده است؟

صفارزاده با بیان اینکه افرادی خاص نمی‌گذارند در فدراسیون با آرامش کار کنیم، ادامه داد: افرادی که تیم‌های زورخانه‌ای را به صورت غیرقانونی به مسابقات بین‌المللی اعزام می‌کنند، با هدایت فدراسیون جهانی فعالیت می‌کنند. فدراسیون جهانی اخیراً در سایت خود از انتخاب پهلوان سال ایران انتقاد کرده است؛ باید بگویم شما تاریخ کشتی پهلوانی بررسی کنید و اگر امسال برخلاف سال‌های قبلی این انتخاب صورت گرفته باشد، من قبول می‌کنم. آیا فقط پهلوان ایران مرحوم تختی بوده است؟

وی ادامه داد:  به غیر از کینه، عناد، فتنه و دشمنی که کسی حاضر نیست برخورد کند، فدراسیون جهانی کار دیگری بلد نیست. هر قدر می‌خواهیم سکوت کنیم، اجازه نمی‌دهند. نزدیک به دو ماه است فدراسیون جهانی در حال فتنه است؛ کشاندن این فتنه به رسانه‌ها درست نیست. کسی که می‌خواهد بالاترین رتبه پهلوانی را دریافت کند، نیازمند طی مراحل و هزینه‌های اداری است، مانند دریافت گواهینامه رانندگی که باید مقداری هزینه شود.

رئیس فدراسیون زورخانه‌ای در پایان گفت: اسماعیل سرپرست سال گذشته به دلیل تخلفات زیاد بدون تسویه حساب مالی از ریاست هیئت زورخانه‌ای استان تهران برکنار شد. به مدیرکل مالی وزارت ورزش نامه زدیم که این شخص باید تسویه حساب مالی کند، چراکه کلی پول گرفته است. این فرد پس از این به دامن فدراسیون جهانی رفت و سازماندهی شد. اهالی زورخانه این فرد را می‌شناسند و به دروغ وی باور دارند. برخی دنبال این هستند که فدراسیون ملی را زمین بزنند و ما نیز با تمامی این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها