کد خبر: ۹۶۴۴۲
زمان انتشار: ۱۰:۰۳     ۱۱ آذر ۱۳۹۱
روزشمار ایام فتنه-۱۱ آذر
در حالی که محتشمی پور از اعضای ارشد مجمع روحانیون معتقد بود طبق فرمایش امام قانون مهم‌تر از اشخاص است اصلاح‌طلبان حاضر به پذیرش نتیجه قانونی انتخابات نشده و دست به اردو کشی خیابانی زدند.

* پارلمان نیوز: «با گذشت حدود یک هفته از‌ آزادی محمدعلی ابطحی تا کنون دهها تن از دوستان، همکاران و همفکران وی به ملاقاتش آمده اند. سید محمد خاتمی و مهدی کروبی از اولین کسانی بودند که در ساعات اولیه بازگشت ابطحی در منزل وی حضور یافته و آزادی اش را تبریک گفتند و پس از آن شمار زیادی از شخصیتهای سیاسی و فرهنگی مانند سید یاسر خمینی، موسوی خوئینی ها، مهدی امام جمارانی، سراج الدین موسوی، عبدالواحد موسوی لاری، محمدعلی صدوقی (امام جمعه یزد)، محمدرضا و علی خاتمی، مجید و حمید انصاری، عبدالله نوری، غلامحسین کرباسچی، لطف الله میثمی، هاشم آقاجری، مصطفی ملکیان و شماری از اعضای دولت اصلاحات به دیدن وی آمدند. هم چنین آیت ا... منتظری نیز از طریق تلفن شخصا با ابطحی سخن گفته و آزادی وی را تبریک گفت.»

 

* فارس: « شاخه جوانان و دانشجویان جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در پاسخ به عملکرد غیرقانونی و بی‌اعتنایی‌های موسوی به اصول بدیهی قانون اساسی صبح امروز چهارشنبه یک نسخه از قانون اساسی را تحویل دفتر وی کردند. در همین زمینه مسئول شاخه دانشجویی جمعیت ایثارگران اظهار داشت: " موسوی اصول 4، 5، 6، 40، 56، 91، 98، 99، 116 و 117 قانون اساسی را بار دیگر با دقت بیشتری مطالعه کند. امیدواریم ایشان در ادعای خود خود مبنی بر قانون‌گرایی صادق باشد و عملا به قانون و رای ملت تمکین کند زیرا بی‌قانونی‌های موسوی ضربه قابل توجهی به وجهه بین‌المللی کشورمان زده و این بی‌توجهی به قانون به این معناست که ایشان تلاش دارند مجاهدت‌های امام، رهبری، خون شهدا و مجاهدان فی‌سبیل‌ا... را از سال 42 تاکنون صورت گرفته زیر سوال ببرند."»

 

* علی‌اکبر محتشمی پور از اعضای ارشد مجمع روحانیون مبارز در گفتگو با سایت خبری جماران گفت: "امام فرمودند قانون مهم تر از اشخاص است و باید مقررات و قوانین کشور از سوی همه رعایت شود که این رویکرد و رفتار امام سینه به سینه و دهان به دهان بین مردم چرخید و مردم از موضوع مطلع شدند که نباید از قانون عبور کرد که این روش امام، هم در اندیشه و تفکر و هم در سیره و عمل و اجرا و بود.» وی ادامه داد: «ریشه قانون گریزی برمی گردد به ویژگی های شخصیتی افراد. اصولا انسان بر اساس غرائض شیطانی که دارد طالب قدرت است و کسی که طالب قدرت است دوست ندارد در چارچوب قانون قرار بگیرد."

منبع: کتاب هشت ماه نبرد مقدس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها