کد خبر: ۹۶۳۹۵
زمان انتشار: ۲۰:۰۱     ۱۰ آذر ۱۳۹۱
جمعی از فوتبالیست‌های لیگ برتر انگلیس و سایر لیگ‌های مطرح اروپا با امضای بیانیه‌ای برگزاری مسابقات جوانان زیر ۲۱ سال اروپا در سرزمین اشغالی را محکوم کردند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین جمعی از فوتبالیست‌های لیگ برتر انگلیس و سایر لیگ‌های مطرح اروپا با امضای بیانیه‌ای برگزاری مسابقات جوانان زیر 21 سال اروپا در اسرائیل را محکوم کرده و گفته‌اند این اقدام در حکم تأیید حمله این رژیم به غزه در ماه جاری خواهد بود که در خلال آن عده‌ای از جوانانی که در حال انجام بازی فوتبال بودند در بمباران یک استادیوم ورزشی کشته شدند.

در فهرست امضاکنندگان این بیانیه نام «ادن هازارد» از تیم چلسی، «آبو دیابی» از آرسنال و پنج تن از بازیکنان نیوکاسل (پاپیس سیسه، چیک تیوته، سیلوین ماروئوکس، یوهان کابایه و دمبا با) دیده می‌شود.

امضاکنندگان بیانیه مذکور همچنین زندانی کردن دو تن از فوتبالیست‌های فلسطینی بدون تفهیم اتهام به آنها توسط رژیم اسرائیل را محکوم کرده‌اند.

چند تن از بازیکنان اسبق لیگ برتر انگلیس نیز این بیانیه را امضا کرده‌اند؛ «دیدیه دروگبا» و «فردریک کاناته» که هر دو اکنون در چین بازی می‌کنند از این جمله‌اند.

به گزارش گاردین، بازیکنان تیمهای فوتبال «کوییک پارک رنجرز»، «استوک»، «بلکبرن» و «ایپسویچ» به همراه بازیکنانی از لیگ‌های کشورهای فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، پرتغال و ترکیه این بیانیه را امضا کرده‌اند.

بیانیه مذکور ضمن محکوم کردن حمله اسرائیل به غزه، آن را «لکه ننگ دیگری بر وجدان جمعی جهان» می‌خواند و با «مردم غزه که در شرایط محاصره و محرومیت از شئون اساسی انسانیت و آزادی زندگی می‌کنند» اعلام همبستگی می‌کند.

بیانیه فوتبالیست‌های اروپایی حمله رژیم اسرائیل به یک استادیوم فوتبال را محکوم کرده و می نویسد: «مطلعیم که در روز 10 نوامبر 2012 ارتش اسرائیل یک استادیوم ورزشی در غزه را بمباران کرد و 4 نفر از جوانان فوتبالیست را به کشتن داد.»

این بیانیه می‌افزاید: «اینکه کودکان در حالی که فوتبال بازی می‌کنند کشته شوند، پذیرفتنی نیست؛ به علاوه، اینکه اسرائیل در این شرایط میزبان مسابقات یوفای زیر 21 سال باشد، در حکم تأیید اقداماتی است که با روح ارزش‌های ورزشی منافات دارند.»

مسابقات قهرمانی جوانان زیر 21 سال اروپا قرار است سال آینده در اسرائیل برگزار شود.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها