کد خبر: ۹۶۳۶۵
زمان انتشار: ۱۵:۱۴     ۱۰ آذر ۱۳۹۱
روزشمار ایام فتنه-۱۰ آذر
صفارهرندی در جمع دانشجویانی که به سمت وی کفش پرتاپ می‌کردند، گفت: شما یاران بی‌وفایی هستید چرا که یک روز شعار درود بر خاتمی دادید ولی از آن عبور کردید، قطعاً روزی هم خواهد رسید که شما از موسوی عبور می‌کنید.

* اسماعیل کوثری نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با روزنامه اعتماد گفت: «آقای آقاجری تئوریسین سازمان مجاهدین انقلاب قبل از انتخابات می گوید ما یک پایه ولایت را در زمان اصلاحات و دوم خرداد زدیم و بقیه پایه های ولایت را با انتخاب آقای موسوی منهدم خواهیم کرد. این دقیقاً عین جمله ایشان است ... این تشکیلات از لحاظ قانونی شاید بتوانند به خودشان رسمیت بدهند و مجوزی هم بگیرند اما در عمل از همان ابتدا از دوره امام (ره) مخالف حرکت های امام و نظام بودند.» وی در ادامه نیز در پاسخ به اینکه نظامیان چرا در سیاست دخالت می کنند گفت: «این به آن معنا نیست که بگوییم پاسدار انقلاب سیاست را نفهمد. یک موقع مجموعه از یک نفر حمایت می کند که طبیعتاً این اشکال دارد و درست نیست اما گاهی تک تک افراد خودشان تشخیص می دهند. مثلاً ممکن است اطرافیان از من در مورد رای و نظرم در انتخابات سوال کنند. من می توانم به عنوان یک شخص اظهارنظر کنم چون نظرات من به سازمان ربطی ندارد. مثلاً در سال 76 اعلام شد شهرک شهید محلاتی که خانواده های سپاهی در آنجا زندگی می کنند اکثراً به آقای خاتمی رای داده اند، آیا کسی آنها را مواخذه کرد؟ نه. چون سپاهیان هم مانند همه شهروندان حق دارند اما سپاه هیچ گاه سازمان یافته از کسی حمایت نکرده است. اما برخی تحلیل می کنند که مثلاً سپاه وارد فلان مساله سیاسی شده است. بله ممکن است بعضی از مسوولان نظرات شان را بگویند اما نظرات آنها، سازمان یافته و رسمی نیست.»

* رجانیوز: «تعدادی از افرادی که با نمادهای سبز، گونی لنگه کفش و لنگه دمپایی، دست‌نوشته‌هایی در حمایت از بازداشت‌شدگان، فحاشی و حمله به تریبون، قصد داشتند مانع از سخنرانی محمدحسین صفارهرندی در دانشگاه خواجه‌نصیر شوند، با متانت و پاسخ‌های قصار وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی روبرو شدند و کنترل عصبی خود را از دست دادند. صفار در پاسخ به طرفداران موسوی که "شعار ننگ ما، وزیر فرهنگ ما" را سر می دادند، اظهار داشت: "حق با شماست، وزیر ارشاد شما اکنون در خارج از کشور است و تعداد همسرانی که اختیار کرده مایه شرم وی شده و این وزیر ارشاد دولت اصلاحات از ترس همسران و اقوامشان، خود به خارج از کشور پناه برده است.

" دانشجویان حاضر در سالن در این هنگام با دست زدن سخنان صفارهرندی را تایید کردند. همچنین در ادامه در واکنش به فحاشی حامیان موسوی با شعارهای "مزدور برو گم شو"، "تا احمدی نژاده هر روز همین بساطه" و "مرگ بر دیکتاتور" گفت: "پیامتان دریافت شد، ما معنای دیکتاتور را هم فهمیدیم، آیا به نظر شما اینکه رای مردم را بگیرند و تحویل کسانی بدهند که نصف آنان رؤی آوردند، این دیکتاتوری نیست؟! شما بخشی از کسانی هستید که رأی متفاوتی داشته اید و رأی شما محترم است اما با یک راه حل ساده ریاضی نیز معلوم است که 13 از 24 کوچکتر است و اگر شما بخواهید ثابت کنید که 13 بزرگتر از 24 است، باید ادبیات حاکم بر ادبیات جامعه جهانی را تغییر دهید.

" صفار در واکنش به پرتاب لنگه کفش های متعدد از سوی طرفداران موسوی که از قبل برای بر هم زدن جلسه با گونی توزیع شده بود، گفت: "شما یاران بی وفایی هستید چرا که یک روز شعار درود بر خاتمی دادید ولی از آن عبور کردید، قطعاً روزی هم خواهد رسید که شما از موسوی عبور می کنید."

" صفار هرندی در ادامه در واکنش به پرتاب لنگه کفش به سوی دانشجویان بسیجی گفت: "علائم مدنی شما بر سر دستانتان جلوه گری می کند و اینکه شما پشت به بنده کرده اید و لنگه کفش پرت می کنید. لااقل از خبرنگار عراقی که جرأت داشت و رو در روی بوش لنگه کفش پرت کرد، یاد بگیرید."

وی همچنین در پاسخ به شعارهایی که وی را دروغگو خطاب می کردند، اذعان داشت: "ما دروغگویان واقعی را شناخته ایم، دروغگویان واقعی کسانی بودند که اسم ترانه موسوی را سر دادند و سر قبر خالی نشستند و فاتحه خواندند. دروغگویان واقعی کسانی بودند که در مجلس ختم شرکت می کردند اما بدن میت‌شان در خانه وجود داشت."»

* ‌قنبری سخنگوی فراکسیون اقلیت (اصلاح طلبان) مجلس در گفتگو با جام جم آنلاین، با تاکید بر اینکه این فراکسیون هنوز از محمود احمدی نژاد شکایت نکرده است، از احتمال بررسی موضوع شکایت نمایندگان اصلاح طلب از رییس جمهوری به اتهام نقش داشتن در حوادث پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نشست عصر امروز فراکسیون اقلیت خبر داد.

منبع:‌کتاب 8 ماه نبرد مقدس

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها