کد خبر: ۹۶۱۸۸
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۰۹ آذر ۱۳۹۱
نماینده مردم فریمان در مجلس گفت: برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری پارلمانی مزایای قابل ذکری داشته و به‌نوعی در جهت منافع عمومی گام برمی‌دارد.

احمد سجادی عصر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: قانون انتخابات در برخی موارد نیاز به اصلاحات دارد و موافق اصلاح آن هستیم و در برخی موارد نیازی به بازنگری ندارد.

وی افزود: سطح سواد و مقطع سنی در انتخابات ریاست‌جمهوری از مواردی است که موافق هستم و نیاز به اصلاح دارد چرا که رئیس‌جمهور که سهم عظیمی در اداره کشور دارد باید از لحاظ سقف و کف سنی و سواد قابل‌قبول باشد.

نماینده مردم فریمان و سرخس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با احراز رجال سیاسی مذهبی در این طرح به‌شدت مخالفم خاطرنشان کرد: فضای انتخابات در جامعه نیازمند آرامش و همدلی است و احراز رجال سیاسی مذهبی سبب حزب‌گرایی در مجلس و زیرسئوال بردن صلاحیت شورای نگهبان می‌شود.

سجادی با تاکید براینکه تنش‌زایی را کنار بگذاریم و هدف‌گذاری را بر مبنای برگزاری انتخاباتی پارلمانی قرار دهیم گفت: پیش از هر اقدامی در راستای تصمیمات دولتی باید صلاح جامعه را در فضای فعلی کشور در نظر گرفت.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتخاب رئیس‌جمهور در مجلس، انتخابی توسط نمایندگان مردم و نخبگان مردم بوده و این از سهم مردم در حضور مشارکتی آنان در انتخابات کم ‌نمی‌کند.

وی تصریح کرد: در بحث انتخاباتی باید هم صلاح را مدنظر قرار داد هم منفعت جمعی؛ انتخابات پارلمانی در هزینه، تنش‌زدایی و موارد مهم دیگری تاثیرگذار است و از همین حیث باید نگاه‌ها بر برگزاری انتخابات پارلمانی ریاست‌جمهوری معطوف شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها