کد خبر: ۹۶۰۷۳
زمان انتشار: ۱۹:۰۴     ۰۸ آذر ۱۳۹۱
رییس‌جمهور با بیان اینکه "فرهنگ بسیج برآمده از عاشورا و حادثه کربلا است"، گفت: کربلا و عاشورا یک دوره کامل مکتب توحید و عدالت و عشق است و راهنمای سعادت برای همه ملت‌ها و انسانها در طول تاریخ است و حقیقت زیبایی و ارزش‌ها در عاشورا به تصویر کشیده شده است.

به گزارش 598 به نقل از ایسنا، محمود احمدی‌نژاد صبح امروز در جمع بسیجیان نهاد ریاست جمهوری گفت: ما در عاشورا شاهد بالاترین تجلی خدا هستیم و همه کمالات انسانی در نهایت کمال خود در امام حسین(ع) و یارانش تجلی یافته است و خداوند خود را بر چهره امام حسین(ع) به زیباترین شکل به تصویر کشیده است. باید بدانیم که تنها راه کمال حرکت در مسیر انسان کامل و امام است و اگر انسانی در این مسیر نباشد، نشانی از انسانیت در وجود او نخواهد بود.

وی در ادامه گفت: کسانی که راه گم کرده‌اند، با نماز و روزه صرف راه را پیدا نخواهند کرد بلکه حرکت در مسیر امام است که آنها را نجات می‌دهد و باید بدانیم که مرز بین امام حسینی بودن و دشمن او شدن بسیار باریک است.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از صحبتهای خود گفت: انقلاب، نظام و اصل ولایت فقیه به خاطر این برپا شده است که ما حسینی شویم و به دنبال پیروی از او باشیم و در این مسیر قرار گیریم. باید بدانیم که حادثه عاشورا در همه زمان‌ها جاری است و امروز هم وجود دارد و کسانی هستند که صدها سال قبل و بعد از عاشورا به دنیا آمده‌اند اما یار امام بوده‌اند ولی دشمن او شده‌اند. می‌خواهم در زمانی ویژگی انسان طراز حکومت علوی و مهدوی را تبیین کنم و امروز به اختصار یکی از ویژگی‌ها را برایتان می‌گویم که همانا قلب خود انسان است. اگر می‌خواهیم بدانیم که در مسیر درست هستیم یا نه، می‌توانیم به قلب خود مراجعه کنیم و می‌توانیم تشخیص دهیم که آیا در مسیر درست هستیم یا اینکه به گمراهی می‌رویم و البته باید شناخت و آگاهی داشته باشیم.

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه "باید امام زمان خود را بشناسیم وگرنه ممکن است روزی نادانسته در مقابل او قرار گیریم"، خاطرنشان کرد: خدا را شاکریم که امروز با پایه‌گذاری الهی امام راحل و تایید مقام معظم رهبری درخت تناور انقلاب به سنبل عشق، ایمان،‌ اخلاق و آگاهی تبدیل شده است و خدا را شکر که ما میلیون‌ها بسیجی با فرهنگ بسیجی داریم که پرچم عدالت و حرکت در مسیر امام را برافراشته‌اند و این چراغی برای رهایی و آزادی همه ملت‌هاست.

به گزارش ایسنا، پیش از سخنان رییس‌جمهور، رییس بسیج نهاد ریاست جمهوری و همچنین یکی از خواهران بسیجی به ارائه گزارشی از فعالیت‌های بسیج این نهاد پرداختند و همچنین تعدادی از رزمی‌کاران بسیجی نهاد، نمایش رزمی در مقابل رییس‌جمهور به اجرا گذاشتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها