کد خبر: ۹۵۸۷
زمان انتشار: ۱۲:۲۷     ۰۱ اسفند ۱۳۸۹

به گزارش بی باک ، «گیدو وستروله » وزیر امور خارجه آلمان در حالی امشب وارد تهران شد که سفر ناگهانی او به کشورمان ، این گمانه را در میان تحلیل گران تقویت کرده است که او احتمالا" حامل پیامی از آمریکایی ها برای مسئولان ایران ، جهت کمک به فرآیندی است که بتواند ایالات متحده را از سردرگمی و عجز ناشی از تحولات سریع انقلابی در کشورهای منطقه بیرون آورد.

جوان نوشت: تجربه های گذشته نشان داده که آمریکایی ها به رغم همه تلاش هایی که علیه جمهوری اسلامی ایران بعمل می آورند ، هرگاه در موضوعات منطقه ای گیر می کنند عاجزانه به ایران متوسل شده و سعی می کنند با دادن امتیازاتی محدود ،از نفوذ و اقتدار منطقه ای ایران برای برون رفت  از مشکلات و باتلاق های خودساخته ، بهره بگیرند.در این رابطه می توان به توسل آمریکایی ها به ایران در مسائل افغانستان و عراق اشاره کرد.

آمریكا كه پس از سقوط یكی از مهمترین متحدانش در خاورمیانه - یعنی حسنی مبارك - گمان نمی كرد كه دومینوی سقوط دیگر متحدان منطقه ایش ادامه یابد ، اكنون كه ماجرای قیام های مردمی به بحرین و كویت و عربستان رسیده و در این قیام ها ، شیعیان نقش اساسی دارند ، به تكاپو افتاده تا به هر شیوه ای شده -ولو توسل به ایران- از این بحران بزرگ خارج شود.هر چند بعید به نظر می رسد مسئولان كشورمان با توجه به ماهیت استكباری آمریكا و دشمنی آشكار آن با نظام جمهوری اسلامی ، و نیز آرمان ها انقلاب اسلامی مبنی بر حمایت از ملت های مظلوم ، حركتی در جهت اهداف آمریكا بردارد.

گفتنی است «گیدو وستروله» وزیر خارجه امور آلمان که لحظاتی پیش (شامگاه شنبه) وارد تهران شد ، مستقیماً از فرودگاه به منظور گفت‌وگو با علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه و محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور کشورمان عازم محل ملاقات شد.

مقامات رسمی ، سفر وزیر خارجه آلمان به تهران را با هدف گفت‌وگو در خصوص گسترش مناسبات تهران و برلین و تحولات منطقه‌ای عنوان کرده اند.

برخی رسانه ها نیز احتمال داده اند كه بخشی از اهداف سفر وزیر خاجه آلمان به تهران ، پادرمیانی برای حل مشكل دو تبعه آلمانی است كه امروز حكم جاسوسی آن ها از سوی دستگاه قضایی اعلام شده است. با این وجود بعید به نظر می رسد، هدف اصلی گیدو وستروله به ایران ، همین باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها