کد خبر: ۹۵۲۳۲
زمان انتشار: ۱۱:۲۹     ۰۲ آذر ۱۳۹۱
صدها شهردار ایتالیایی از تمامی قالب‌های سیاسی با برگزاری تظاهرات در شهر «میلان» هشدار دادند که در اعتراض به سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت این کشور استعفا می‌کنند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، صدها شهردار ایتالیایی از تمامی قالب‌های سیاسی روز چهارشنبه هفته جاری در شهر «میلان» تظاهرات برپا کردند و هشدار دادند که در اعتراض به سیاست‌های ریاضت اقتصادی که توسط دولت «ماریو مونتی» نخست‌‌وزیر ایتالیا تحمیل شده، استعفای دسته‌جمعی خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، استعفای دسته‌جمعی یک نشانه نمادین از مخالفت عمومی با طرح نامحبوب ریاضت اقتصادی دولت مونتی است اما لزوماً تداخلی در اداره دولت رم به وجود نمی آورد.

شهرداران کوچکترین روستاها تا بزرگترین شهرهای ایتالیا در پایتخت مالی این کشور تحت پرچم «روستاها را از این بسته احمقانه رها کنید» تجمع کردند که منظور از این بسته احمقانه همان کاهش بودجه بسیاری از ادارات و بخش‌های دولتی است.

«گرازیانو دلریو» رئیس انجمن شورای روستاها، با مقامات دولت مرکزی دیدار کرد تا قبل از پارلمان، تغییرات قانون بودجه را مشاهده کند.

بر اساس این گزارش، بیش از یکهزار شهردار ایتالیایی در این تظاهرات شرکت کردند که این تعداد به نمایندگی از دیگر شهرداران ایتالیا تجمع کرده بودند.

بسیاری از دبیرستان‌های سراسر ایتالیا هفته جاری تعطیل شد زیرا این مدارس توسط دانشجویانی اشغال شده بود که به کاهش بودجه دولتی اعتراض داشتند.

مونتی روز یکشنبه هفته جاری اعلام کرد که دولت جدیدی که بعد از انتخابات سال آینده منصوب شود، به دستورکار اصلاحات مالی وی عمل می‌کند تا بتواند اعتماد سرمایه‌گذاران را حفظ کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها