کد خبر: ۹۵۲۰۳
زمان انتشار: ۱۰:۳۵     ۰۲ آذر ۱۳۹۱
«داور، بازي را براي حريف درآورد» مثل اينكه اين جمله بين فوتبالي‌ها اپيدمي شده است و شايد طي هفته‌هاي اخير بنيانگذار اين جمله را بايد سوشا مكاني دانست. در اين ميان داوراني نظير قهرماني، مظفري‌زاده و تركي متهم شدند. اتهامي كه براي مظفري‌زاده گران تمام شد و در برنامه نود اعلام كرد كه ديگر قضاوت نمي‌كند. 

به گزارش رجانیوز، اما به زبان آوردن چنين جمله‌اي از زبان فوتباليست‌ها بار حقوقي دارد. وقتي گفته مي‌شود داور بازي را براي فلان تيم درآورد يعني اينكه داور با تيم مورد نظر تباني كرده است. بدون شك اين اتهام بزرگي است و مرجع قضايي فوتبال يعني كميته انضباطي بايد به اين مسأله رسيدگي كند. به همين خاطر روز گذشته به سراغ اسماعيل حسن‌زاده رييس كميته انضباطي رفتيم تا واكنش اين مقام مسوول را در قبال ادعاي فوتبالي‌ها و دلخوري داوران بدانيم. 

حسن‌زاده در پاسخ به سوال ما به يك جمله اكتفا كرد: «من هم ناراحت شدم قرار است اطلاعيه‌اي روي سايت فدراسيون بگذارم به سايت فدراسيون مراجعه كنيد و پاسخ خود را بگيريد.»
 
ساعتي گذشت تا از طريق سايت فدراسيون پاسخ ما داده شد. رييس كميته انضباطي در اين ارتباط گفته بود: «اين روزها اهالي فوتبال مخصوصاً عوامل تيم‌ها «بازيكنان، سرمربي و كادر اجرايي» در مصاحبه‌ها و كنفرانس مطبوعاتي يا در هر فرصتي كه در برخورد با عوامل رسانه‌ها براي‌شان پيش مي‌آيد مطالبي را مطرح مي‌كنند كه توهين به برخي از افراد است. 
 
صحبت بازيكنان عليه داور مسابقه، اتهام به داوران يا برخي از مصاحبه‌ها كه عليه مقامات فدراسيون وجود دارد را بررسي مي‌كنيم و با افرادي كه مصاحبه كرده‌اند، برخورد خواهيم كرد. حتي اگر رفتاري از ديد ناظران كميته انضباطي دور بماند و طي گزارشي به اين كميته اعلام شود، بي‌شك به آن رسيدگي و طبق مقررات برخورد مي‌كنيم.»
 
حسن‌زاده حرف‌هايش را اينطور ادامه داد: «از بازيكنان ليگ برتري كه عضويت در تيم ملي دارند و براي آحاد جامعه الگو هستند، مي‌خواهيم كه در بازي‌هاي باشگاهي خود دچار رفتارهاي چالش‌زا نشوند. هر چند كه مي‌دانيم برخي از ملي‌پوشان به خاطر مسابقات مختلف تحت فشار هستند اما آنها را به صبر و بردباري دعوت مي‌كنيم تا از بروز و ترويج هرگونه مشكل در رقابت‌هاي ليگ جلوگيري كنيم.»
 
و اما رييس كميته انضباطي در لابلاي حرف‌هايش به آماري اشاره مي‌كند كه كمي عجيب به نظر مي‌رسد حسن‌زاده مي‌گويد: «در 30 موردي كه به داوران اهانت شده بود و شرايط نامساعدي براي داوران در بازي‌هاي ليگ وجود داشت، رسيدگي كامل انجام داده و خاطيان را طبق مقررات آيين‌نامه انضباطي جريمه و محروم كرديم اما مطالبي را آقاي مظفري‌زاده اعلام كرده كه كميته انضباطي هيچ حمايتي از داوران نمي‌كند. بنده آن را كاملا رد مي‌كنم و اميدوار هستم كميته داوران، اعضاي خود را در جريان فعاليت‌هاي صورت گرفته از سوي كميته انضباطي قرار دهد.» 
 
حسن‌زاده به وعده خود وفا كرد و اطلاعيه‌اي را كه آماده كرده بود روي سايت فدراسيون گذاشت اما در صحبت‌هاي آقاي رييس هيچ حرف جديدي ديده نشد يا بهتر است بگوييم آن جديتي كه اهالي فوتبال از رييس كميته انضباطي توقع دارند، به چشم نخورد؛ اينكه با خاطيان برخورد مي‌شود، مراقب رفتارتان باشيد و صبر و حوصله كنيد، حرف‌هايي است كه پيش از اين هم زده شده است.
 
توقع مي‌رود در زماني كه اتهامي وارد شده و داوران درباره توهين‌ها و اتهامات مي‌گويند ديگر حاضر به قضاوت نيستند آقاي رييس با قاطعيت برخورد كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها