کد خبر: ۹۴۶۰۳
زمان انتشار: ۰۷:۰۰     ۳۰ آبان ۱۳۹۱
زلاتان ابراهيموويچ، مهاجم سوئد در جريان بازي با انگليس يك گل بسيار زيبا به ثمر رساند كه خيلي ها معتقدند زيباترين گل تاريخ فوتبال بوده است.
گل چهارم زلاتان ابراهيموويچ از آن گل هايي بود كه هر چند سال يك بار در فوتبال رخ مي دهد، اما تاريخ فوتبال كم گل زيبا مثل گل زلاتان به خود نديده است. پايگاه خبري give me football به پنج گل زيبا تاريخ فوتبال كه رقيب گل زيباي زلاتان به انگليس براي انتخاب به عنوان زيباترين گل تاريخ هستند، نگاهي انداخته است. هر چند كه نظرات در خصوص گل هاي زيبا مي تواند متفاوت باشد، اما مطمئنا همه اتفاق نظر خواهند داشت كه اين پنج گل در ميان زيباترين گل هاي تاريخ فوتبال جاي دارند:
1- ماركوفان باستن
(هلند- شوروي)
زمان و مكان يك گل در انتخاب آن گل به عنوان گل برتر نقش عمده اي دارند، اما ضربه قوس دار و روپاي «ماركوفان باستن» برابر شوروي در فينال يورو 88 بدون شك يك استثنا در فوتبال بوده است.
2- ديگو مارادونا
(آرژانتين- انگليس)
گاهي حساسيت بازي و نبوغ فردي نيز به بازيكن كمك مي كند تا گلش زيبا و جاودانه شود. مناقشه آرژانتين و انگليس بر سر جزاير فالكلند از يك طرف و نبوغ مارادونا از طرفي يك گل فوق العاده در جام جهاني 1986 در مكزيك رقم زد كه تا ساليان از ياد فوتبال دوستان نرفته است. گل جاودانه مارادونا آن قدر قشنگ بود كه گري لينه كر، مهاجم انگليسي در توصيف آن گفت: مي خواستم بعد از اين گل مارادونا را در آغوش بگيرم، اما فهميدم در تيم رقيب هستم.
3- دنيس بركمپ (هلند- آرژانتين)
گل هاي زيبا حتما نبايد از راه دور باشند يا به صورت دريبل زده شوند. بعضي مواقع فقط تكنيك ناب و مهارت ظريف نيز كافي است تا گل زيبايي در تاريخ رقم خورد. كنترل زيباي برگ كمپ روي پاس دي بوئر و ضربه استادانه او براي خلق چنين صحنه اي كافي بود.
4- زين الدين زيدان
(رئال مادريد- بايرلوركوزن)
در دقايق پاياني نيمه نخست بود كه زين الدين زيدان با ضربه روپا توپ را از كنار بالاك و هانس يورگ بوت زد و به قعر دروازه لوركوزن دوخت تا يك گل تاريخي را به ثمر رساند.
5- كارلوس آلبرتو (برزيل- ايتاليا)
كجا بهتر از گل زدن در فينال جام جهاني؟ برزيل زردپوش در فينال مكزيك زير آفتاب داغ مكزيك سال1970 درخشش خاصي داشت. اين گل زيبا از ابتدا تا پايان مثال كاملي از تكنيك ديد اجرا و تسلط را به نمايش گذاشت تا برزيل در جام جهاني هت تريك كند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها