کد خبر: ۹۴۴۰
زمان انتشار: ۱۸:۲۲     ۲۶ بهمن ۱۳۸۹

دکتر حسین مجلی از حقوقدانان ضد صهیونیستی که در تغییرات اجباری حکومت اردن در پی تظاهرات مردمی به عنوان وزیر دادگستری منصوب شد روز گذشته در تحصن اعتراضی مردم اردن در امان علیه بازداشت یک شهروند اردنی به اتهام هلاکت صهیونیستها مشارکت کرد.

به گزارش خبرگزاری قدس مجلی که پیش از این ریاست سندیکای حقوق دانان اردن را برعهده داشت در یک اقدام بی نظیر در تاریخ اردن روز گذشته به  اعتراض اعضای سندیکای حقوق دانان اردن در برابر وزارت خانه دادگستری پیوست  واز شاه اردن خواست هرچه سریعتر احمد الدقامسه سرباز اردنی که 14 سال پیش به اتهام قتل هفت صهیونیست در عملیاتی موسوم به الباقوره زندانی شد را آزاد کند.

المجلی که شخصیتی خوشنام در بین اردنی ها محسوب می شود مواضعی ضد اسراییلی و همچنین ضد معاهده سازش اردن با اسراییل موسوم به وادی عربه دارد.

پیوستن مجلی به معترضین اردنی در برابر وزارتخانه تحت مدیریتش تعجب همگان را برانگیخت اما او به همین امر اکتفا نکرد بلکه در یک سخنرانی آتشین گفت: مواضع من هیچ تغییری نکرده بلکه تلاش خواهم کرد از درون حکومت از شاه اردن بخواهم هرچه سریعتر این سرباز شجاع وطن را آزاد کند.

گفتنی است مجلی  پیشتر ریاست تیم وکالت الدقامسه را برعهده داشت.

این موضعگیری وزیرجدید دادگستری اردن سفیراسراییل در این کشور را به واکنش انداخت تا جاییکه وی این موضع را برای اسراییل بسیار نگران کننده خواند.

مردم اردن اما از موضعگیری وزیردادگستری خود ابراز خوشحالی کردند و او را قهرمان کشور توصیف نمودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها