کد خبر: ۹۴۳۲۱
زمان انتشار: ۲۰:۳۷     ۲۸ آبان ۱۳۹۱
شاهکار زلاتان همه را از خود بی خود کرد؛
Zlatan Ibrahimovic - Sweden
eplayer

سایت گل- زلاتان ایبراهیموویچ درجریان بازی دوستانه سوئد و انگلیس یک شاهکار واقعی خلق کرد. صحنه گل چهارم او به سه شیرها که گل چهارم سوئد هم بود، بارها از شبکه های تلویزیونی دنیا پخش شد و تمجید و ستایش اهالی فوتبال را درپی داشت.

گلی برای 2013


با این حال خود ایبراهیموویچ معتقد است که این گل زیباترین گلی که او برای سوئد زده نیست و آن را آمیزه ای از استعداد ذاتی و شانس می داند. در پایان بازی دو تیم، خبرنگاران به ایبراهیموویچ اعلام کردند که گل او کمی دیر به ثمر رسیده برای اینکه تنها چند ساعت قبل از این مسابقه فیفا فهرست ده گل برتر سال را برای کسب جایزه پوشکاش که هر ساله به بهترین گل سال اعطا می شود، اعلام کرده بود.


جواب زلاتان به خبرنگاران، درحالیکه لبخند برلب داشت، این بود:” وقتی دیدم از این فهرست بیرون مانده ام، تصمیم گرفتم یک گل فوق العاده بزنم” زلاتان درمورد این گل گفت:” وقتی دیدم دروازه بان بیرون آمده سعی کردم توپ را از بالای سر او عبور دهم. تلاش خوبی بود و یک گل عالی بدست آمد. به نظرم نمره این گل ده است.”


گل ایبراهیموویچ این شانس را دارد که جایزه ویژه ای البته در سال 2013 دریافت کند. فیفا ازطریق بیانیه ای رسمی اعلام کرده که رای گیری برای زیباترین گل سال 2012 ساعت سه بعد از ظهر به وقت اروپا و قبل از اینکه ایبرا با تیم ملی سوئد برابر سه شیرها قرار گیرد، انجام شده بود و با توجه به تعداد آرای ثبت شده، کمیسیون جایزه پوشکاش نمی توانست یک گل دیگر را به فهرست امسال اضافه کند. اما فیفا احتمال گنجاندن گل ایبراهیموویچ را تحت عنوان کاندیدای ویژه برای جایزه سال 2013 رد نکرده است.


البته معلوم نیست تا آن زمان، ایبراهیموویچ شاهکارهای دیگری در میادین فوتبال خلق می کند یا نه.” همیشه گل زدن به انگلیس زیباست. برای انگلیسی ها اگر یک نفر خوب بازی کند و به تیم آنها گل بزند، بازیکن خوبی محسوب می شود. درغیراین صورت او را بازیکن خوب نمی دانند. آنها در مورد مسی هم تا فینال چمپیونز 2009 همین طور فکر می کردند” .


نکته عجیب بعد از بازی سوئد و انگلیس این بود که بریتانیایی ها که عموما نسبت به نتایج تیم ملی خود حساسیت ویژه دارند، بعد از این بازی حسی تا حدی شبیه شادی و تحسین و تعجب داشتند.


تعریف دوست و دشمن


شاید گل های سوئد در ایجاد این حس در آنها تاثیر زیادی داشتند. زلاتان ایبراهیموویچ چهار بار دروازه این تیم را گشود و گل آخر او که با ضربه ای برگردان از پشت محوطه هجده قدم از سی متری به ثمررسید، یک شاهکار بی نظیر بود. ایبرا ، "جو هارت” و مدافعان و تقریبا تمامی استادیوم را سرجای خود میخکوب کرد و تماشاگران برای مدتی طولانی برای او کف زدند. اگرچه آن یک بازی دوستانه بود و نتیجه آن هیچ اهمیتی نداشت ولی در پایان بازی همه در مورد توانایی های فوق العاده یک ستاره واقعی حرف زدند.


استیون جرارد کاپیتان گفت:” این زیباترین گلی بوده که درکل زندگیم در زمین بازی دیده ام.” جرارد که صدمین بازی با پیراهن تیم ملی انگلیس را جشن گرفت گفت که فقط برخی از بازیکنان قادر بودند چنین گلی به ثمر رسانند و زلاتان مسلما بازیکنی با ارزش های ویژه جهانی است.”


تمامی روزنامه های انگلیسی روز پنجشنبه تیتراول خود را به گل ایبرا اختصاص داده و درتمجید از او و کلاس بازی ستاره ای که با وجود سن نسبتا زیادش، همچنان در زمین های فوتبال می درخشد، نوشته بودند. حتی بعضی از آنها نوشته بودند که از تغییرملیت دادن زلاتان و حضور او در تیم ملی انگلیس استقبال می کنند! شاید در این صورت انگلیس هم سرانجام بعد از جام جهانی 1966 درعرصه ملی به موفقیت دست یابد.


زیباترین گل تاریخ فوتبال دنیا!


دیلی میل گل ایبراهیموویچ را زیباترین گل تاریخ فوتبال دنیا توصیف کرد. هواداران انگلیسی حاضر در استکهلم هم حتی از گل او به وجد آمده بودند. در سایت توئیتر هم تعریف وتمجیدهای زیادی از گل ایبراهیموویچ به چشم می خورد. ریوفردیناند جزو اولین افرادی بود که به او تبریک گفته و نوشت:” چه گلی ایبرا!”


مایکل اوون هم گل او را بی نظیر دانست و روی هاجسون مربی سه شیرها هم گل زلاتان را فوق العاده توصیف کرده و از تشویق های مکرر مهاجم سوئد از سوی هواداران انگلیسی هم خوشش آمده بود. زین الدین زیدان ستاره سابق تیم ملی فرانسه گفت که زلاتان یک بازیکن فوق العاده است و زدن چهارگل در یک مسابقه این را نشان می دهد. زیدان که در فینال چمپیونزلیگ سال 2002 در بازی رئال مادرید و بایر لورکوزن گلی تقریبا مشابه زده بود، گفت که گلهای زلاتان عالی بودند

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها