کد خبر: ۹۴۲۲۲
زمان انتشار: ۱۸:۴۸     ۲۸ آبان ۱۳۹۱
سرمربي تيم فوتبال استقلال گفت: بهتر است سياسيون از فوتبال بروند آقايان نظامي و صنعتي اگر کارشان را بلد بودند در همان عرصه مي‌ماندند.
به گزارش فارس، اميرقلعه‌نويي در ادامه نشست خبري پس از مسابقه با سپاهان اظهار داشت: برخي از کارشناسان اجنبي پرستند و در افکار عمومي انحراف ايجاد مي‌کنند و به مردم آدرس اشتباه مي‌دهند. فوتبال ما هزار ايراد دارد و من فقط 5 دقيقه در موردش صحبت کردم اين آدم‌ها را بدون کارشناسي مي‌آورند تا در مورد فوتبال صحبت کنند. تيم ملي ايران مقابل تيم سوم بحرين پيروز شد که علتش مسائل سياسي بحرين بود. آنها از دقيقه يک هم 10 نفره شدند. روي حرکات انفرادي به موفقيت رسيديم و ما فوتبالي از تيم ملي نديديم.

وي ادامه داد: کارشناسان قلعه‌نويي و دايي را محاکمه مي‌کنند در حالي که دايي اسطوره فوتبال ما است و بايد کمکش کنيم تا رئيس AFC شود، من قلعه‌نويي که کوچک هستم. با اين حال همان زمان هم کارشان به خواهش و تمنا رسيد تا من سرمربي تيم ملي شوم گفتم مي‌خواهم با استقلال به آسيا بروم اما آنها گفتند ايران را از اين گروه بالا بياور بعد به جام جهاني فکر کن. من با تيم ملي به عنوان صدرنشين از آن گروه صعود کردم در مالزي هم تيم من صدرنشين بود.

وي ادامه داد: آدم‌هاي سياسي به فوتبال مي آيند، آنها بهتر است بروند. اين آقايان اگر در صنعت و کارهاي نظامي کارشان را بلد بودند در همان عرصه فعاليت مي‌کردند چرا صنعتي‌ها و نظامي‌ها را به فوتبال آورديد؟ مگر من را مديرعامل سايپا و يا ايران‌خودرو مي‌گذارند؟

قلعه نويي تاکيد کرد: من کارم را در آنجا بلد نيستم و شرايط کنوني را هم خراب‌تر مي‌کنم اما برخي با ارتباطاتي که دارند به ورزش مي‌آيند و مشهور مي‌شوند. آنها دنبال شهرت هستند نه محبوبيت. تعداد تماشاگران ما را به 3 هزار رساندند و خيالشان راحت شد بعد مي‌گويند مي‌رويم اما باز هم به دنبال بازگشت هستند چون فوتبال ما هزار ايراد دارد.

سرمربي استقلال با اشاره به زمان حضورش در تيم ملي عنوان کرد: يک آقايي مي‌گفت در صدا و سيما گاهي اوقات مي‌گويند يک آهنگ نبايد پخش شود و ضرغامي هم روي تابلو نوشته بود تا مي‌توانيد به قلعه‌نويي حمله کنيد. جرم من اين بود که بدون قرارداد به مالزي رفتم و به عنوان سرباز وطن براي تيم ملي خدمت کردم. با من جلسه گذاشتند و گفتند بدون قرارداد به مالزي برو و اينکه احساس مي‌کردم سرباز مملکتم هستم اين کار را کردم اما چرا آدم‌هايي مثل دادکان و مصطفوي بايد خانه‌نشين شوند.

قلعه‌نويي با انتقاد از ترکيب هيئت مديره برخي باشگاه ها عنوان کرد: اين اعضاي هيئت مديره از کجا مي‌‌آيند؟ مي‌گويند آنها قدرت سياسي دارند ما اين قدرت سياسي را نمي‌خواهيم دولت 98 درصد پول فوتبال را مي‌دهد اين پول را به دست اهل فن بدهد. اگر به غير از رحيمي، فرد ديگري مديرعامل سپاهان شده بود اين مجموعه نابود مي‌شد. زيرا او خودش ورزشي است و تجربه مديريت ورزش را دارد و توانست اين مجموعه را حفظ کند.

سرمربي استقلال در مورد اينکه مي‌گويند او در ليگ بي‌انگيزه است، گفت: يک روزنامه اين مطلب را نوشت که قلعه‌نويي در ليگ بي‌انگيزه است زيرا مي‌خواهند باخت تيم ملي را توجيه کنند و بگويند من مغرور هستم و در ليگ انگيزه مربي‌گري ندارم. همين جا اعلام مي‌کنم هيچ پيشنهادي براي سرمربيگري تيم ملي به من نشده است. برخي مي‌خواهند در افکار عمومي انحراف ايجاد کنند. من به خاطر مردم با معرفت آذربايجان حتي سفر خارجي‌ام را لغو کردم اگر در اين مملکت کار کني با تو کار دارند و اگر سالم کار داري بيشتر با تو کار دارند.

وي در مورد شناختش از سپاهان گفت: ساختار دفاعي ما خوب و ما شناخت کاملي از سپاهان داشتيم. چهار بازي اين تيم را آناليز کرده بوديم و توانستيم از نقاط ضعفشان استفاده کنيم.

وي در مورد وضعيت فرهاد مجيدي گفت: برخي بازيکنان مانند علي کريمي، ابراهيم صادقي، سمبل يک باشگاه هستند. فرهاد مجيدي را هم من خودم خواستم که به استقلال بيايد که اگر توانست کمک کند و اگر نتوانست خداحافظي کند. منصوريان در زمان من خداحافظي کرد. من دنبال تسويه حساب و سرمايه‌سوزي نيستم اکنون که استقلال در صدر جدول است اين حرف را مي‌زنم اگر در رده پايين‌تر بوديم اين حرف را نمي‌گفتم در استقلال به روي فرهاد مجيدي باز است و اگر مي‌خواهد بيايد و کمک کند. ما بايد براي مجموعه استقلال مربي‌سازي کنيم.منصوريان هست فرهاد مجيدي هم مي‌تواند باشد.

قلعه‌نو‌يي تصريح کرد: با فرهاد مجيدي اختلاف زياد داشتم اما در زمان بازيگريش محبت‌هاي زيادي به او کردم که در حق کمتر بازيکني اين محبت‌ها را انجام مي‌دهم او را از بهمن به استقلال آوردم در زمان برانکو از تيم ملي کنار گذاشته شد. او را دوباره به چرخه ملي آوردم. من خودم به فتح‌الله‌زاده در ابتداي فصل پيشنهاد دادم که مجيدي به استقلال بيايد او آن زمان در دبي بود اما يک روز قبل از پايان فصل نقل و انتقالات گفت بايد کاپيتان باشم اگر مجيدي مي‌آمد حتما کاپيتان بود ولي اينکه بازيکن شرط مي‌گذارد نظم کار به هم مي‌ريزد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها