کد خبر: ۹۳۹۷۷
زمان انتشار: ۰۰:۰۴     ۲۸ آبان ۱۳۹۱
هشدار ارتش اسرائیل به کاربران اینترنتی:
در روزهای پیشین نیز تصاویری از فرار دسته جمعی شهروندان شهرک های مذبور به پناهگاه ها در اینترنت پخش شده بود که به وضوح وحشت و هراس آنان از موشک های حماس را در چهره هایشان نشان میداد. این در حالی است که تسلیحات جنبش حماس –هر قدر هم پیشرفته باشند- به هیچ عنوان قابل مقایسه با فناوری های مدرن تسلیحاتی اسرائیل نیستند.
 سرویس بین الملل پایگاه 598 - در چهارمین روز از حمله اسرائیل به غزه و دفاع جانانه حماس در قالب مورد هدف قرار دادن شهرک های صهیونیست نشین، برخی رسانه ها به بیان ضمنی و تلویحی ترس فضاحت بار صهیونیست ها از موشک های حماس اشاره کردند.

در روزهای پیشین نیز تصاویری از فرار دسته جمعی شهروندان شهرک های مذبور به پناهگاه ها در اینترنت پخش شده بود که به وضوح وحشت و هراس آنان از موشک های حماس را در چهره هایشان نشان میداد. این در حالی است که تسلیحات جنبش حماس –هر قدر هم پیشرفته باشند- به هیچ عنوان قابل مقایسه با فناوری های مدرن تسلیحاتی اسرائیل نیستند. وحشت از موشک هایی که قدرت تخریبشان در مقایسه با موشک ها یا بمب های فسفری اسرائیلی به چشم نمی آید، تزلزل درونی این رژیم جعلی و غاصب را نشان میدهد.



دلیل دیگر بر این مدعا، خبری است که سایت گمنام fastcompany.com مخابره کرده بود: مقامات اسرائیلی به شهروندان خود هشدار دادند مکانهای مورد اصابت موشکهای حماس را در اختیار رسانه های اجتماعی قرار ندهند.

واضح است که گسترش این تصاویر باعث تضعیف روحیه ی صهیونیست ها شده و ممکن است نارضایتی داخلی از ادامه جنگ را به همراه داشته باشد. البته این سایت برای توجیه این مطلب نکته دیگری را عنوان می کند:

شنیده ها حاکی است این هشدار ارتش اسرائیل به کاربران اینترنتی به این دلیل مورد تاکید قرار گرفته بود که حماس و سازمان های دیگر نتوانند شلیک های خود را در اصطلاح مثلث بندی کنند. به دلیل همین ترس است که نیرو های دفاعی اسرائیل (IDF) معمولا برای توصیف مکان های مورد اصابت موشک از تعبیر ”مناطق باز" و ”مکان های پرجمعیت" استفاده می کنند.

به اشتراک گذاشتن تصاویر در فیسبوک، توئیتر و امثالهم به تشخیص نقطه دقیق مورد حمله کمک می کند؛ مخصوصا که فناوری GPS دسترسی بیرونی به قابلیت مثلث بندی را کاملا ساده می سازد و بسیار مورد استقبال حماس است. این در حالی است که هیچ قانونی در اسرائیل استفاده کاربران از اینترنت برای پخش چنین تصاویری را منع نکرده است.

البته لازم به ذکر است که رسانه های وابسته به اسرائیل، تمام تلاش خود را می کنند تا اوضاع را تحت کنترل اسرائیل نشان دهند و اگر هم در برخی گزارش ها از بحرانی بودن شرایط سخن می گویند، بلافاصله بحث اجماع جهانی برای مقابله با حماس را مطرح می سازند. در هر صورت، باید برای اعمال وحشیانه خود در قبال فلسطینی ها پاسخی داشته باشند. اما قطعا وجدان بیدار بشری در این خصوص قضاوتی عادلانه خواهد داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها