کد خبر: ۹۳۱۴۸
زمان انتشار: ۰۷:۰۰     ۲۴ آبان ۱۳۹۱
مراسم سیاه‌پوشی مداحان و پیرغلامان ابا عبدالله الحسین(ع) با پرچم‌گردانی گنبد نورانی آن حضرت در حال و هوای خاصی انجام شد.

به گزارش خبرنگار آیین و اندیشه خبرگزاری فارس، همایش سیاه‌پوشی مداحان و پیرغلامان اهل بیت(ع) شب گذشته در مسجد بلال سازمان صدا و سیما برگزار شد.

 

 

در این مراسم که به همت خانه مداحان اهل‌بیت(ع) برپا شده بود، «علی آهی»‌ رئیس هیئت مدیره و «محسن طاهری» مدیرعامل خانه مداحان حضور داشتند. حسن غفوری‌فرد عضو هیئت علمی دانشگاه نیز مهمان این مراسم بود.

در ابتدای این مراسم، مداحان به ذکر مصیبت حضرت اباعبدالله‌ الحسین(ع) پرداختند.

 

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام عباس ابوالحسنی به ایراد سخنرانی در باب رفتار و منش مداحان در مجلس روضه‌خوانی امام حسین(ع) پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در ماه محرم باید به تشکیل جلسه روضه برای امام حسین (ع) همت گماشت و در برپایی خیمه‌ها جدی بود، به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد و افزود: امام صادق(ع)‌ در این روایتی بیان می‌کند که سه چیز را دوست دارد: یکی اینکه شیعیان دور هم جمع شوند، دیگر اینکه در مجالس خود یاد اهل بیت(ع) باشند و در آخر اینکه از بوی عطر شیعیان خویش مسرور می‌شوند.

 

 

ابوالحسنی با بیان اینکه نباید در جلسات روضه و مداحی وقت مردم را زیاد گرفت و با روضه‌خوانی بی‌منطق فقط اشک مردم را راه انداخت، خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهید در مجالس‌ خود دل امام حسین(ع) را به دست آوردید، به ذکر بیان احادیث از ائمه بپردازید، چرا که در زیارت جامعه کبیره اشاره می‌شود که کلام اهل‌بیت(ع) سراسر نور است و سخنان آن‌ها بر دل هر انسانی که تاریک باشد بتابد، نورانی می‌کند.

 

 

وی بهترین فرصت برای ارشاد مردم را ماه محرم دانست و اظهار داشت: در روایتی از امام صادق(ع) آمده است که هرگاه در مجالسی ذکر مصیبتی از امام حسین(ع) گفته شود، حضرت اباعبدالله الحسین در کربلا را می‌بینند و در حق همه شرکت‌کنندگان دعا می‌کند.

 

ابوالحسنی با تأکید بر اینکه نباید در مجالس نوحه، دروغ به مردم گفته شود، خطاب به مداحان بیان کرد:‌ اگر دروغ بگویید، نور از مجلس رخت می‌بندد و با این دروغ اشتهای کاذب در مردم درست می‌‌کنید! باید توجه داشت امام صادق(ع)‌ در حدیثی می‌فرمایند: خدا رحمت کند کسی را که امر ما را زنده می‌کند، پس باید در مجالس با استفاده از احادیث صحیح و روایات درست به نشر فرهنگ عاشورایی همت کنید.

 

وی با تأکید بر اینکه مردم برای شرکت در مجالس امام حسین (ع)‌به دو گروه تقسیم می‌شوند، افزود: دسته‌ای از این مردم هر وقت که برایشان فرصتی پیش آید، در این مجالس حاضر می‌شوند و حتی حاضر نیستند که برای امام حسین (ع) وقتی را لحاظ کنند، این مردمان بسیار بی‌معرفت و بی‌انصافند، اما از سوی دیگر کسانی هستند که برای حضور در این مجالس ایجاد فرصت می‌کنند که به آنها متدین گفته می‌شوند، چرا که برای امام خویش ارزش قائل هستند.

 

 

ابوالحسنی با بیان اینکه مجالس امام حسین (ع) دارالشفاست و به طبع آن هر گناهکاری در این مجالس برای دارو و درمان مراجعه می‌کند، اظهار داشت: نباید با ورود گناهکاران متولی مجالس رفتاری ناخوشایند داشته باشند، چرا که هر کسی وارد مجلس امام حسین(ع) می‌شود، محترم است و باید توجه داشت که امام حسین(ع) برای اصلاح امت قیام کرد.

 

 

 

در پایان این مراسم، سیاه‌پوشی مداحان و پیرغلامان ابا عبدالله الحسین(ع) با پرچم‌گردانی گنبد نورانی آن حضرت و سینه‌زنی مداحان و پیرغلامان حسینی در حال و هوای خاصی انجام شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها