کد خبر: ۹۳۱۴۷
زمان انتشار: ۰۷:۰۰     ۲۴ آبان ۱۳۹۱
بر اساس نتایج جدیدترین نظرسنجی‌ها
نتایج جدیدترین نظرسنجی ها نشان می دهد که 63 درصد از مردم آمریکا مخالف اقدام نظامی احتمالی رژیم صهونیستی علیه تاسیسات هسته ای ایران هستند و اعلام کرده اند که واشنگتن باید مانع وقوع چنین حمله ای شود.

به گزارش فارس، نتایج جدیدترین بررسی انجام شده توسط دانشگاه «مریلند» آمریکا در فواصل روزهای 27 سپتامبر تا 2 اکتبر سال جاری میلادی نشان می دهد که اکثریت مردم آمریکا بر این باورند که واشنگتن باید مانع اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات هسته ای ایران شود.

بر اساس این نظرسنجی که از میان 737 پاسخ دهنده صورت گرفته است، 63 درصد از آمریکایی مخالف حمله اسرائیل به ایران هستند و 33 درصد دیگر در این بین مدعی شده اند که دولت واشنگتن باید تل آویو را برای حمله به ایران تشویق کند.

4 درصد از پرسش شوندگان نیز در این بین پاسخی به سوال مطرح شده نداده اند.

علاوه براین،‌ در این نظرسنجی از مردم آمریکا درباره نتیجه حمله آمریکا به ایران سوال شد که در این بین، 70 درصد اعلام کردند که ایران نیز در واکنش به حمله علیه تاسیسات هسته ای اش، پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه را هدف می گیرد و به این ترتیب آمریکا وارد یک جنگ جدید می شود.

23 درصد از آمریکایی ها نیز مدعی شدند که ایران با آمریکا درگیر نمی شود و 7 درصد دیگر پاسخی به این سوال نداده اند.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، 86 درصد از پرسش شوندگان درباره تاثیر حمله به ایران روی بهای جهانی نفت اعلام کرده اند که این بها به شدت افزایش خواهد داشت، 9 درصد دیگر افزایش بهای نفت را قابل توجه ندانسته اند و 5 درصد نیز پاسخی نداده اند.

نتایج این نظرسنجی نشان دهنده نگرانی جدی آمریکایی ها درباره عواقب اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران و به ویژه احتمال اقدام تلافی جویانه ایران علیه پایگاه های منطقه ای آمریکا و درگیر شدن واشنگتن در یک جنگ جدید است.

این در حالیست که با توجه به مشکلات عمیق فعلی مردم آمریکا در زمینه اقتصادی و موضوعات داخلی کشورشان،‌ آنها به شدت مخالف دخالت کشورشان در یک درگیری منطقه ای دیگر هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها