کد خبر: ۹۳۱۲۲
زمان انتشار: ۲۱:۴۴     ۲۳ آبان ۱۳۹۱
دهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان ابا عبدالله الحسین (ع) با تجلیل از 15 پیرغلام ملی، 15 پیرغلام بین المللی و پنج پیرغلام از استان اردبیل به کار خود پایان داد.

در این مراسم که شامگاه پنجشنبه در مصلای امام خمینی اردبیل برگزار شد، دبیر دهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی گفت: این اجلاس با شکوه و شهور و شعور بی پایان در سرزمین مهد عاشوراییان و سرزمین نور و تشیع با حضور مسئولان کشوری، استانی و مردم حسینی اردبیل برگزار شد.

ابراهیم طاهری نقطه آغاز این دوره از اجلاس را بهمن ماه سال 90 دانست و تصریح کرد: برای برگزاری دهمین دوره اجلاس بیش از 100 جلسه با هفت تشکل مداحی کشور انجام شده تا مقدمات کار فراهم شده و برنامه ریزیها برای اجرای مناسب این دوره عملیاتی شود.

وی با بیان اینکه شورای برگزاری اجلاس در این دوره دعوت از مادحان کشورهای مسلمان را برای این اجلاس در دستور کار خود قرار داده بود، افزود: دعوت از این مداحان به جهت بیداری اسلامی در دنیا بود که در این راستا سفیران حسینی از پنج قاره و 20 کشور جهان دعوت شده و مهمان اجلاس بودند.

طاهری با اشاره به اقدامات انجام شده در دهمین دوره اجلاس اضافه کرد: انتقال پرچم حرم امام حسین (ع)و حضرت ابوالفضل(ع) به اردبیل و تحویل آن به مردم و مسئولان استان که با استقبال پرشور اردبیلیها مواجه شد یکی از اقدامات اولیه در دهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان حسینی بود.

دبیر دهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی با بیان اینکه نمایشگاه و نشستهای مختلفی در طول دوره این اجلاس برگزار شد، ادامه داد: دعوت از سفیران عاشوری از کشورهای مسلمان، برگزاری نمایشگاه نقاشی حسینی، برگزاری نمایشگاه عکس 9 دوره قبلی، برگزاری نمایشگاه ماه سرخ و ... از دیگر اقدامات انجام شده در این دوره بود.

در پایان این مراسم از 15 پیرغلام ملی، پنج چهره ویژه ، 10 پیر غلام بین المللی و پنج پیرغلام استان اردبیل تجلیل شد.

زنده یاد عباسقلی یحیوی ملقب به تاج الشعرای اردبیل به عنوان چهره ویزه دهمین اجلاس مورد تقدیر قرار گرفت و محمدصادق آهنگران از مداحان هشت سال دفاع مقدس، محمدرضا سنگری استاد دانشگاه و پژوهشگر عاشوری، علی محمد شیخی هنرمند عاشورایی از دیگر چهره ای برگزیده دهمین اجلاس پیرغلامان در سطح ملی بودند.

صادق کمالی از استان آذربایجان شرقی، سلیم موذن زاده اردبیل از اردبیل، جواد ابوعطا از اصفهان، ماندری فرید از بوشهر، عنایت الله کریم پور، محمد مطهری نصب و قاسم فرهمند زادگان از تهران، محمد تقی عطاپور از خراسان رضوی، داراب بدخشان از خراسان شمالی، عبدالرحیم شهروزیان از خوزستان، قاسم بصیر از زنجان، سید اسماعیل داورپناه از سمنان، رحیم اکتفایی از فارس، عبدالحسین خاکی از قم و شهریار آل احمد از کهگیلویه و بویراحمر از دیگر تجلیل شدگان در سطح ملی بودند.

شیخ یعقوب ابراهیم رهبر شیعیان نیجیریه، سید فضل الله قدسی شاعر آیینی و امام جمعه مزارشریف افغانستان، زهیر نباتی از عمان، علی الاطا از لبنان، قصار کربلایی از عراق، مبارز عیسی اف از اوکراین، فرمان کیزما از ترکیه، ادقاردو روبین از آرژانتین، ابراهیم خالی از عراق و محمد صالح از عمان 10 پیرغلام بین المللی دهمین دوره اجلاس تجلیل از پیرغلامان بودند.

حافظ ذاکر توسلی پدر دو شهید، حافظ دیرین پدر دو شهید، مرحوم رحیم منزوی شاعر آیینی، مرحوم امین الواعظین ذاکر اهل بیت و شفیع تفاخری ذاکر حسینی پنج پیرغلام استان اردبیل بودند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها