کد خبر: ۹۳۱۱۱
زمان انتشار: ۱۹:۱۱     ۲۳ آبان ۱۳۹۱

فوتبال ملی - ایسنا نوشت:

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران می‌گوید اگر این تیم تمرکزش را حفظ کند، پیروزی بر ازبکستان مانند دیدار رفت شدنی است.
کارلوس کروش در نشست خبری پیش از دیدار تیم ملی برابر ازبکستان درباره این بازی گفت: امیدوارم که بتوانیم در این بازی عملکرد خوبی داشته باشیم و نتیجه‌ لازم را کسب کنیم. تیم ما با انگیزه بالا و آمادگی کامل راهی این بازی می‌شود.
وی در ادامه گفت: از قدرت ازبکستان مطلعیم و کاملا مهیای این بازی هستیم. هیچ شکی نیست که بازیکنان ما به نوع بازی ازبک‌ها عادت ندارند. سبک بازی ازبکستان شبیه روس‌ها است. ازبکستان تیم خوبی است و من احترام زیادی برایش قائلم. بازی رفت نشان داد که آنها می‌توانند در طول 90 دقیقه قدرت خودشان را نشان دهند بنابراین ما باید در طول بازی تمرکز بالایی داشته باشیم.
وی در ادامه و در پاسخ به این سوال که حضور پنج بازیکن اصلی ازبکستان که در دیدار رفت غایب بودند،‌ چه تاثیری در بازی حریف خواهد گذاشت گفت: در بازی رفت ما هم سه بازیکن اصلی خود را یعنی دژاگه، قوچان نژاد و مسعود شجاعی در اختیار نداشتیم. نباید فراموش کنیم که بازیکنان ما تمرکز لازم را دارند. ما ازبکستان را در خارج از خانه شکست داده‌ایم پس اگر تمرکز داشته باشیم می‌توانیم در خانه هم این کار را انجام دهیم.
در ادامه خبرنگاری از کروش پرسید آیا علی کریمی را روی نیمکت تیم ملی خواهد نشاند یا خیر؟ گفت: ما دو بازیکن مصدوم داریم و 23 بازیکن آماده. نیمکت‌نشین‌ها ما از بین 23 بازیکن آماده انتخاب می‌شوند.
وی ادامه داد: ما کاملا آماده هستیم که با حمایت تماشاگران برنده بازی باشیم. من اطمینان می‌دهم که کل تیم انگیزه لازم را دارند که جنگجویانه بازی کنند و به نتیجه‌ لازم برسند. مطمئن هستم که بازیکنان ما می‌جنگند و روحیه بالایی دارند.
کروش در ادامه و در پاسخ به این سوال که آیا پیروزی ایران برابر ازبکستان را ضمانت می‌کند؟ گفت: من ضمانت می‌کنم که انگیزه و روحیه جنگنده داشته باشیم و با این روحیه بازی کنیم، اما نتیجه‌ دست خداست.
کروش در ادامه بیان کرد: فردا آنتونی سیموئز نفر اول کادر است، چون من به خاطر محرومیت و قوانین فیفا نمی‌توانم روی نیمکت بنشینم و هیچ ارتباطی هم با نیمکت نخواهم داشت و امید نمازی و کاسپار در کنار سیموئز خواهند بود. متاسفانه داور در بازی با کره جنوبی با یک تصمیم اشتباه من را اخراج کرد و زمانی که فیلم این بازی را دیدیم متوجه شدیم که به هیچ وجه اخراجم درست نبود، اما متاسفانه داور تصمیم غیر منصفانه گرفت.
سرمربی تیم ملی همچنین درباره حضور تماشاگران در ورزشگاه نیز، بیان کرد: تاکید می‌کنم که حضور تماشاگران در استادیوم بسیار مهم است. ما نه تنها در درون مستطیل سبز، بلکه بیرون از زمین هم باید خودمان را ثابت کنیم. ما در کشوری هستیم که استعداد فوتبال زیادی داشته و لیاقت حضور در جام جهانی را دارد. ما باید به کل جهان، مسئولان و حریفان ثابت کنیم که لیاقت آن را داریم. همین طور به هم گروه‌هایمان ازبکستان، قطر، لبنان و کره جنوبی باید این را ثابت کنیم و نشان دهیم که در بیرون از زمین هم متحد هستیم. بازیکنان هم در زمین باید نشان دهند که متحدند و برای موفقیت تیم تلاش می‌کنند. ما به حمایت تماشاگران نیاز داریم.
وی افزود: طرفداران باید این را هم بپذیرند که ما بعضی اوقات باید محکم دفاع کنیم و آنها تنها باید حمایت کنند تا بتوانیم پیروز میدان باشیم.
کروش همچنین با اشاره مجدد به وضعیت داوری، تصریح کرد: ما هم از داوری‌هایی که برای بازی‌های ایران مقابل قطر و لبنان انجام شد راضی نیستیم و انتقاد داریم. این شکایت ما هم به هیچ وجه تمام نخواهد شد.
سرمربی تیم ملی فوتبال همچنین درباره حضور پنج بازیکن ازبک در بازی فردا در شرایطی که در بازی قبلی حضور نداشتند، عنوان کرد: پیش از مسابقه رفت برابر ازبکستان بازیکنان استقلال و پرسپولیس دیر اضافه شده بودند، اما رسانه‌های داخلی به این موضوع نپرداخته بودند.
کروش در پایان نیز در واکنش به صحبت خبرنگاری که می‌گفت آیا پرچم ایران را که همیشه به همراه داشتید امروز هم آورده‌اید؟ گفت: آن پرچم در جای ارزشمندی و نزد سایر وسایلم نگه داری می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها