کد خبر: ۹۳۰۳۳
زمان انتشار: ۱۵:۳۳     ۲۳ آبان ۱۳۹۱
یک موسسه تحقیقاتی کره ای-آمریکایی مدعی شد که پیونگ یونگ اقدام به آزمایش تجهیزات موشک های دور برد کرده است.
مهر به نقل از دیلی تلگراف نوشت: پس از شکست کره شمالی در ارسال ماهواره به فضا در ماه آوریل، پیونگ یانگ اقدام به آزمایش موتور موشک های دوربرد کرده است.

این موضوع در گزارشی که توسط یک گروه تحقیقاتی کره ای-آمریکایی مستقر در دانشگاه جان هاپکینز منتشر شده و در آن آمده است که پیونگ یانگ از ماه آوریل تا کنون دست کم دوبار دست به این آزمایش زده است.

بر اساس این گزارش، کره شمالی آزمایش هایی نیز در مورد سکوی پرتاب موشک های دوربرد انجام داده است.

به نوشته دیلی تلگراف، محققان در دانشگاه جان هاپکینز پس از بررسی تصاویر ماهواره ای جدیدی که از کره شمالی تهیه شده بود به این نتیجه رسیده اند.

محققان می گویند که تصاویر تهیه شده توسط ماهواره Sohae نشان می دهد که در ماه های آوریل و سپتامبر 34 مخزن سوخت به محل انجام این آزمایش ها منتقل شده و در محل آزمایش نیز گیاهان سوخته و از بین رفته اند.

استفاده از این حجم از سوخت برای افزایش کارآیی موتورهای موشک Unha-3 انجام شده است. یونها-3 نام همان موشکی است که کره شمالی در ماه آوریل آن را آزمایش کرد و اما این آزمایش موفقیت آمیز نبود.

برخی از کارشناسان معتقدند که اگر این موشک به خوبی توسعه پیدا کند قابلیت رسیدن به مرزهای آمریکا را خواهد داشت.

در همین رابطه "نیک هانسن" از متخصصان دانشگاه جان هاپکینز می گوید : بررسی تصاویر نشان می دهد که کره شمالی کار برای توسعه موشک های دوربرد خود را پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش داده و احتمال می رود که پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در کره جنوبی نیز این فعالیت پیونگ یانگ سرعت بیشتری بگیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها