کد خبر: ۹۲۸۱۷
زمان انتشار: ۲۰:۲۶     ۲۲ آبان ۱۳۹۱
مهدی عمیدی، تنها کوهنورد ایرانی فاتح اورست بدون اکسیژن، در ارتفاعات منطقه مون بلان فرانسه مفقود شده است.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این کوهنورد خراسانی به عنوان تنها ایرانی فاتح قله اورست بدون اکسیژن، برای فتح این قله 4808 متری عازم فرانسه شده اما طی 20 روز اخیر خبری از او در دست نیست.

حسین امانی، رییس هیات کوهنوردی استان خراسان رضوی در این مورد گفت: این قله بیش از 4000 متر ارتفاع دارد و اصلا قله بلندی نیست ولی صعود به آن از لحاظ فنی سخت است.

وی ادامه داد: فدراسیون با عوامل خود در فرانسه رایزنی‌های لازم را انجام داده و عملیات نجات عمیدی ادامه دارد.

عمیدی

وی افزود: متاسفانه طی یک هفته گذشته وضعیت هوا در منطقه خوب نبوده و عملیات امداد انجام نشده است و تنها در یک روز که هلی‌کوپتر توانسته پرواز کند، مقداری از لوازم و امکانات عمیدی در پای کوه پیدا شده که مشخص است وی برای سبک کردن بار خود آن‌ها را رها کرده است.

رییس هیات کوهنوردی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: ایمیلی از دو کوهنورد خارجی به عمیدی ارسال و در آن عنوان شده که آن‌ها نتوانستند قله مون بلان را فتح کنند و خواستار توضیح عمیدی در مورد صعود خود شده بودند و این نشان می‌دهد که این دو کوهنورد خارجی، عمیدی را در مسیر قله دیدند.

امانی با بیان اینکه پیگیری‌ها از سوی خانواده عمیدی و فدراسیون کوهنوردی ادامه دارد، به ایسنا گفت: جامعه کوهنوردی ایران امید دارد که خبر خوشی از عمیدی به دست بیاورد و همه دعا می‌کنیم او سالم باشد.

وی ادامه داد: در مورد مهدی عمیدی این تجربه وجود دارد که برای مدتی از وی خبری نباشد، اما در این موضوع این زمان کمی زیاد شده و همین ما را نگران کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها