کد خبر: ۹۲۸۰۵
زمان انتشار: ۲۰:۰۹     ۲۲ آبان ۱۳۹۱
عضو هیئت رئیسه مجلس از مأموریت نایب رئیس اول پارلمان برای هماهنگی با دولت به منظور حضور احمدی‌نژاد در خانه ملت برای بررسی طرح سؤال از رئیس‌جمهور خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز (دوشنبه) اعضای این هیئت پرداخت و اظهار داشت: در این جلسه بیشتر مسائل جاری کشور، برنامه‌های کاری هفته آینده مجلس و موضوعاتی که در دستور کار صحن علنی است، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: در این جلسه مباحثی مطرح شد مبنی بر اینکه اگر آقای احمدی‌نژاد هفته آینده آمادگی داشته باشد، در صحن علنی برای پاسخگویی به پرسش نمایندگان در راستای بررسی طرح سؤال از رئیس‌جمهور حاضر شود.

این عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه یادآور شد: در صورتی که آقای رئیس‌جمهور هفته آینده نیز در مجلس حضور نیابد، رسیدگی به طرح سؤال با توجه به پیش رو بودن هفته سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه به 14 یا 15 آذرماه موکول می‌شود.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس هماهنگی‌هایی را برای زمان حضور رئیس‌جمهور در صحن علنی با دولت انجام دهد.

حجت‌الاسلام سبحانی‌نیا بر همین اساس یادآور شد: در این جلسه همچنین مشکلات اقتصادی کشور و مسائل جاری و همچنین راهکارهای تعاملی مجلس و دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی در عین حال با اشاره به اظهارات محمدرضا باهنر درباره شرط منتفی شدن طرح سؤال از رئیس‌جمهور که پس گرفتن امضاها از سوی همه امضاکنندگان مطرح کرده بود، گفت: بعد از اعلام وصول سؤال در صحن علنی طبق آیین‌نامه باید سؤال مطرح شود و هم‌اکنون تعداد زیادی از نمایندگان امضا کننده طرح سؤال از رئیس‌جمهور مصمّم هستند که سؤال را مطرح کنند و طرح سؤال از رئیس‌جمهور به قوت خود باقی است.

این عضو هیئت رئیسه مجلس در خاتمه با اشاره به لایحه بودجه سال 1392، تصریح کرد: مجلس طی نامه‌ای از دولت خواسته که در مهلت قانونی 15 آذرماه لایحه بودجه 92 را تقدیم قوه مقننه کند،  قوه مجریه باید هر چه زودتر بودجه 92 را تقدیم مجلس کند تا مانند سال‌های گذشته گرفتار کمبود وقت در بررسی بودجه نشویم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها