کد خبر: ۹۲۵۱۸
زمان انتشار: ۰۹:۴۴     ۲۲ آبان ۱۳۹۱

به گزارش خبرگزاری فارس، سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر کشتی آزاد از فردا (سه‌شنبه، 23 آبان‌ماه) با برگزاری 2 دیدار در شهرهای جویبار و اصفهان آغاز می‌شود.

البته پیش از این قرار بود 4 دیدار در هفته نخست برگزار شود که با توجه به عدم اعلام آمادگی تیم اکسیر بروجرد مسابقه این تیم مقابل داماش بابل لغو شد. از طرفی در آخرین ساعات روز گذشته کمیته لیگ فدراسیون کشتی دیدار تیم‌های صدرای زیرآب و سایپا شمال را معوقه اعلام و به زمان دیگری موکول کرد.

در هر صورت لیگ برتر کشتی آزاد از فردا با 2 دیدار آغاز خواهد شد که بدون شک مهم‌ترین دیدار این هفته را پرسپولیس جویبار مقابل ثامن‌الحجج (ع) سبزوار برگزار خواهد کرد.

پرسپولیسی‌ها که بعد از سال‌ها بازگشتی دوباره به لیگ کشتی داشته‌اند این بار از جویبار در این مسابقات حضور دارند. در سوی مقابل ثامنی‌ها که عنوان قهرمانی فصل قبل را یدک می‌کشند امسال هم در قد و قواره‌های یک مدعی گام در میدان خواهند گذاشت.

غلامرضا محمدی و محسن کاوه که سال‌ها در کنار هم به عنوان سرمربی و مربی تیم ملی فعالیت می‌کردند بعد از تغییر و تحولات در مدیریت فدراسیون کشتی از کار برکنار شدند و حالا باید مقابل هم صف‌آرایی کنند؛ البته این دو مربی در فینال سال گذشته لیگ برتر کشتی آزاد هم به مصاف هم رفتند که با شکست محمدی مقابل کاوه همراه بود. 

کاوه و محمدی امسال در همان هفته نخست بار دیگر به مصاف هم خواهند رفت تا شاهد فینالی زودرس در لیگ برتر کشتی آزاد باشیم. به اذعان بسیاری از کارشناسان این دو تیم از بخت‌های اصلی صعود از گروه اول و حتی حضور در فینال رقابت‌های این فصل هستند.

جنجال این دو تیم پیش از آغاز لیگ بر سر حضور یک کشتی‌گیر سروصدای زیادی به پا کرد به طوری‌که حتی کار به تهدید برای کناره‌گیری از لیگ کشیده شد. در هر صورت رأی کمیته انضباطی اعلام شد و این کمیته بر خلاف ادعاهای مسئولان پرسپولیس قرارداد احسان‌پور با ثامن را قانونی دانست، اما اجازه حضور این کشتی‌گیر را در 2 دیدار رفت و برگشت این‌ دو تیم‌ با یکدیگر نداد. حالا باید دید آیا مسئولان تیم پرسپولیس تهدید خود را عملی خواهند کرد یا نه؟

در دیگر دیدار گروه اول قرار بود صدرای زیرآب میزبان سایپای شمال باشد که با تصمیم کمیته لیگ این دیدار به تعویق افتاد.

در تنها دیدار گروه دوم هم فولاد ماهان سپاهان میزبان گاز مازندران است؛ اصفهانی‌ها که برای نخستین بار حضور در لیگ برتر کشتی را تجربه می‌کنند با امیر توکلیان به دنبال خلق شگفتی هستند. توکلیان که متخصص لیگ است همواره تیم‌هایش در جمع 4 تیم پایانی حضور داشته‌اند، این بار هم به دنبال رکوردی تازه با فولاد ماهان است.

گاز هم که سرمایه‌گذاری چندانی برای حضور قدرتمند در لیگ امسال نداشته است با کشتی‌گیران بومی به دنبال نتیجه‌ای درخور توجه است.

در دیگر دیدار این گروه قرار بود داماش بابل میزبان اکسیر بروجرد باشد که با توجه به بلاتکلیفی نماینده بروجرد این دیدار لغو شد تا شاگردان اکبرنژاد این هفته را استراحت کنند. البته در صورت اعلام آمادگی اکسیر این مسابقه در زمانی دیگر برگزار خواهد شد. داماشی‌ها که سرمایه‌گذاری خوبی در این فصل داشته‌اند یکی از مدعیان اصلی صعود از گروهشان و حتی کسب عنوان قهرمانی محسوب می‌شوند.

* برنامه هفته اول و اسامی داوران و ناظران این هفته به شرح زیر است:

- گروه اول:

پرسپولیس جویبار - ثامن الحجج (ع) سبزوار (میزبان: سالن حاجی‌زاده جویبار)

ناظر فدراسیون و سرپرست مسابقات: ابراهیم جوادی (تهران)

نماینده فدراسیون و هیئت کشتی استان مازندران: اصغر ثمربخش (رئیس هیئت‌)

هیئت ژوری: بهمن طالبی (تهران)

داوران: محمدابراهیم امامی (تهران) ناصر فروتن (تهران) جواد کریمی (تهران) امیرحسین رهنما (سمنان)

- گروه دوم:

فولاد ماهان سپاهان - گاز مازندران (میزبان: سالن 17 شهریور اصفهان)

ناظر فدراسیون و سرپرست مسابقات: رحیم عظیمی (تهران)

نماینده فدراسیون و هیئت کشتی استان اصفهان: علی میرواحدی (سرپرست هیئت)

هیئت ژوری: اردوان صاحب (خوزستان)

داوران: احمد حاج آقاپور (تهران) کوروش تقی‌زاده (بوشهر) محمد مصلایی‌پور (یزد) عباس شجاعی (فارس)

تیم داماش بابل این هفته استراحت دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها