کد خبر: ۹۲۳۶۰
زمان انتشار: ۱۴:۳۵     ۲۱ آبان ۱۳۹۱
حجت الاسلام مهدی طائب در گفتگو با روزنامه اعتماد:
حجت‌الاسلام مهدی طائب، اخیرا در گفتگو با روزنامه اعتماد که در این روزهای تمامی تلاش خود را برای ماهیگیری از آب گل آلود به کار می گیرد و با هدف دامن زدن به اختلافات به مصاحبه می پردازد گفتگویی نموده است. اما این بار رئیس قرار گاه عمار پاسخ های جالب و دقیقی را به سوالات خبرنگار این روزنامه اصلاح طلب داده است.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حجت‌الاسلام مهدی طائب، اخیرا در گفتگو با روزنامه اعتماد که در این روزهای تمامی تلاش خود را برای ماهیگیری از آب گل آلود به کار می گیرد و با هدف دامن زدن به اختلافات به مصاحبه می پردازد گفتگویی نموده است.

اما این بار رئیس قرار گاه عمار پاسخ های جالب و دقیقی را به سوالات خبرنگار این روزنامه اصلاح طلب داده است که بخش هایی از این مصاحبه در ادامه می آید:

آقای طائب با توجه به مجادلات بین اصولگرایان و دولت به نظر می‌رسد اصولگرایان به دنبال اعلام برائت از آْقای احمدی‌نژاد هستند.

کجا این مساله اثبات شده که شما چنین چیزی را از آن استنباط می‌کنید؟

اقداماتی که اصولگرایان در قبال دولت انجام می‌دهند چیزی غیر از این است؟

این اقدامات در نقد و بررسی عملکرد دولت است.

پس این همه اعلام نگرانی و هشدار ناشی از چیست؟

خب هر چه به آخر دولت آقای احمدی‌نژاد نزدیک‌تر می‌شویم اوضاع حساس‌تر می‌شود؛ بنابراین ارائه نقدها و راهکارها هر چه بیشتر باشد به بهبود اوضاع بیشتر کمک می‌کند.

آقای طائب شما نظرتان درباره این جمله آقای احمدی‌نژاد که اگر به مجلس بیایم ناگفته‌هایی را خواهم گفت و چیزی باقی نمی گذارم چیست؟

این هم یعنی اینکه دیگر چیزی برای انتقادهای مجلس باقی نمی‌گذارم. این‌گونه هم می‌توان تفسیر کرد.

واقعا این تفسیر، تفسیر درست و حقیقی از کلام آقای احمدی‌نژاد است؟

می‌گویم این گونه هم می‌شود این خبر را معنی کرد. برداشت "جنگ" از ناگفته‌های آقای احمدی‌نژاد برداشت‌های دیگران است. ما این گونه به این کلام آقای احمدی‌نژاد نگاه نمی‌کنیم. بار قبل هم که ایشان مورد سوال قرار گرفتند و به مجلس آمدند این نگرانی‌ها و تصورات بود اما ایشان اصلا آن گونه که برخی از آن نگران بودند صحبت نکرد.

البته پاسخهای قبلی ایشان هم خیلی خوشایند مجلسی‌ها نبود و شوخی و مزاح رییس‌جمهور را توهین ارزیابی کردند؛ مساله‌ای که باعث تغییر قانون طرح سوال از رییس‌جمهور شد.

آقای احمدی‌نژاد دفعه قبل هم که گفتند و خندیدند به دنبال افزایش صمیمیت بین دولت و مجلس بودند.

مدل مبارزه با مشکلات اقتصادی بحث روز است. اختلاف سلیقه‌هایی که در این زمینه وجود دارد و در حقیقت وقتی حرفها می خواهد ترجمه شود، حرف و حدیثها از دل آن درمی‌آید.

می‌گویید که هیچ اختلافی بین اصولگرایان و دولت وجود ندارد؟

بنده که بیشتر در جلسات می‌روم می‌بینم اختلاف سلیقه‌ درباره نحوه اجرای (امور) وجود دارد. اما کسی با کسی مشکل ندارد.

مدیریت اصولگرایان مدل موفقی بوده است؟

صددرصد. اصلا مدیریت اصولگرایی با مدیریت قبلی‌ها به هیچ وجه قابل قیاس نیست.

در حال حاضر وضعیت اقتصادی و قدرت خرید مردم بهتر است یا در زمان دولت اصلاحات؟

یقینا الان شرایط اقتصادی مردم بهتر از دوران اصلاحات است. در زمان اصلاحات، اوضاع اقتصادی جهان مانند امروز درهم ریخته نبود. در آن مقطع زمانی بحران اقتصادی وجود نداشت که از چین تا امریکا با آن دست و پنجه نرم کنند. ما در این وضعیت جهانی داریم زندگی می‌کنیم.

پس عمده نگرانی‌ها از چیست؟

ناشی از این است که اوضاع جهانی را به خوبی بررسی کنیم و برویم سراغ اقتصاد مقاومتی. اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه برای مردم توقع ایجاد نکنیم و مردم را به این مساله آگاه کنیم که اوضاع اقتصاد جهانی به هم ریخته است و ما هم باید دست از زندگی مصرف‌گرایانه برداریم و به سراغ اقتصاد مقاومتی برویم؛ همانطور که در جنگ تحمیلی این کار را کردیم. البته شرایط الان به مراتب خیلی بهتر از اوضاع جنگ تحمیلی است. در این اوضاع جهانی آنچه ملت ایران را در این شرایط بد اقتصادی جهانی نجات می‌دهد و می‌تواند منجی جهانی شود همین اقتصاد مقاومتی است.

آقای طائب تحریم‌های اقتصادی تاثیری بر اقتصاد ایران گذاشته است یا خیر؟

بحث تحریم‌ها باید خوب بررسی شود که این تحریم‌ها برای ایران کشنده است یا برای تحریم‌کنندگان، کشنده‌تر. اگر برای دشمن کشنده‌تر است چرا دست به این تحریم زد. اگر به این نتیجه برسیم که تحریم‌ها آخرین تیریست که دشمن رها کرده، بله تحریم ها ما را به سختی می‌اندازد اما خود دشمن را از بین می‌برد. اینجا هر کسی بهتر بتواند مقابله بکند برنده نهایی خواهد بود.

حاج آقا به نظر شما چند درصد مشکلات امروز اقتصادی ایران به مساله تحریم‌ها برمی‌گردد؟

سه چهارم به تحریم‌ها برمی‌گردد و یک چهارم هم به سوءمدیریت‌ها و برخی خیانت‌ها.... اما راه حل هم داریم که همان اقتصاد مقاومتی است....آقای احمدی‌نژاد برخلاف دولت‌های سابق هر چه به پایان کار نزدیک‌تر شده، پرکارتر شده است.

اثرات این پرکاری کجاست؟

بالاخره در این بحران جهانی ایران جلوست. جای آقای احمدی‌نژاد اگر افراد دیگری بودند معلوم بود که الان کجا ایستاده بودند. ببینید! ما شاخصمان مقام معظم رهبری است. ایشان از همه اشراف اطلاعاتی بیشتری دارند. ما در تمام اختلاف سلیقه‌ها و انتقادهایی که داریم نباید انصاف را از دست بدهیم. ایشان در هفته دولت امسال فرمود علت مخالفت با این دولت دو چیز است؛ پرکاری و پایداری بر اصول؛ بنابراین اگر چیزی بین دوستان اصولگرا بروز کرده است اختلاف سلیقه‌هاست نه در متن اصلی.

آقای طائب تاکید موکد آقای احمدی‌نژاد برای مذاکره با امریکا چیست؟

آقای احمدی‌نژاد هرگز تاکیدی برای رابطه با امریکا نداشتند و این حرفها القای شماست.

اما ایشان در جریان آخرین سفری که به نیویورک داشتند بیش از پنج بار درباره مذاکره با امریکا صحبت کردند.

اصلا اینطور نیست....شما شرط هایی که آقای احمدی‌نژاد گذاشتند ببینید، بنده هم رابطه را قبول دارم.

نامه‌هایی که آقای احمدی‌نژاد برای اوباما ارسال کرد.

نه! آن نامه‌ها خوب بود. نامه آقای احمدی‌نژاد خلع سلاح اوباما بود. آقای اوباما به گونه‌ای رفتار کرد که به همه دنیا القا بکند که این ایران است که اهل جنگ و دعواست و ما طرفدار صلحیم. آقای احمدی‌نژاد در آن نامه ثابت کرد که نه! ما مشت آهنین را زیر دستکش مخملی می‌بینیم. این را همه باید به همه بگوییم که ما رابطه‌مان را با امریکا قطع نکردیم، بلکه امریکایی‌ها بودند که با ما قطع رابطه کردند.

یعنی هیچ تلاشی از سوی دولت برای برقراری رابطه با امریکا صورت نگرفته است؟

خارج از اصول نه.

خارج از اصول یعنی چه؟ یعنی اینکه دیدارهایی غیررسمی بوده است؟

منظورم خارج از اصول مذاکره است. امریکایی‌ها اگر از شروطشان دست بردارند جمهوری اسلامی حاضر است مذاکره کند.

من از شما که می‌فرمایید شخص مطلعی هستید این سوال را پرسیدم و دوباره می‌پرسم آیا درخواست رسمی‌ای از سوی دولت ایران برای مذاکره با امریکا شده است؟

خارج از اصول مذاکره هیچ درخواستی نبوده است.

هیچ دیداری هم بین مقامات دولت با امریکایی‌ها در این چند ساله نبوده است؟

هرگز نبوده است.

آقای طائب با توجه به اینکه برادر جنابعالی رییس اداره اطلاعات سپاه پاسداران هستند آیا ایشان همراه آقای احمدی‌نژاد به نیویورک رفته بودند؟

نه! اینها شایعاتی است که می‌سازند. غیر از اخوی، بنده هم بر اساس همین اخبار منتشره نیویورک بوده‌ام.

یعنی آقای ولایتی و صالحی به همراه برادر شما دیداری با امریکایی‌ها نداشته‌اند. پس چرا روزنامه ایران که متعلق به دولت است از تکرار ماجرای مک فارلین ابراز نگرانی می‌کند؟

این که خیلی ساده‌انگاری است. شما آمدید مک‌فارلین را تطبیق دادید به اخوی و اینها. آنها که حرفی نزدند. اینها وقتی می‌گویند مک فارلین یعنی نکند که اصلاح‌طلبان بیایند و با امریکایی‌ها ببندند...

ببین عزیز من اگر آمدی یک چیز مبهم را تفسیر کردی ممکن است درباره خودت هم تفسیر شود. چرا تفسیر کردی که این دارد طائب و فلانی را می‌گوید.

این خبری بود که روزنامه نیویورک تایمز منتشر کرده بود.

باشه آقاجان حق با شماست، مواظب باشید مک فارلین دوباره تکرار نشود. این کمال سادگی است که کسی باور کند حاج حسین و ولایتی و اینها امریکا رفته باشند.

مفروض بر شایعه بودن این خبر، علت طراحی این شایعه را چه می‌دانید؟

هیچی. امریکایی‌ها کم آورده‌اند. دوستان داخل هم کمتر آوردند. بنده و حاج آقا حسین، امریکا را ذلیل‌تر از آن می‌دانیم که ما الان نیاز به ارتباط با آنها داشته باشیم.

آقای طائب عمده انتقاد شما به آقای احمدی‌نژاد چیست؟

یکی پرکاری ایشان است. ایشان توقع دارد که همه مثل او کار کنند. انتقاد دیگر هم این است که آقای احمدی‌نژاد در انتخاب مشاورین خود می‌توانست مشاورین برتری داشته باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲۶
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۴ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
۳۴
۹
حاج آقای طائب گل کاشت.
وای که بعد از خوندن این مصاحبه چه حال خوبی بهم دست داد.
حال این اعتماد رو خوب گرفت. مخصوصا 2تا پاراگراف آخر.
حاج مهدی طائب 20
پاسخ
128
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۶ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
چه کرده این با بصیرت
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۱۹ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱
مگر آقا سخنرانی جدیدی کردند که یک دفعه طائب به یاد دفاع از دولت افتاده؟!
سخنان مهم آقا سه ماه پیش بیان شده و آقایان تا حالا سکوت کرده اند، چی شده که یک دفعه متحول! شده اند؟
هالو
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۱۴ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱
وقتی حرفهای امروز ایشان را میگذارم کنار حرفهایی که تا دوسه ماه پیش به این دولت میزدند بعد مجموع اینها را میگذارم کنار حمایت محکم آقا از دولت در شهریور امسال اونوقت خنده ام میگیره از کساییکه هو انداختند بین رهبر و رییس جمهور شکاف افتاده بعد خودشونم باورشون شد بعد یه وقت بیدار شدند که دیگه کلا ممه رو لولو برده بود و تمام تیرهاشونو به سمت هدف فرضی شلیک کرده بودند
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۲۵ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱
فوق العاده بوووووووووووووووود!!!
حسين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۰۵ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
۳۱
۹
زنده باد حاج اقا طائب.
پاسخ
128
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۵ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
۲۷
۹
دمت گرم
روحم شاد شد
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۹ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
۲۱
۱۲
این حرفات با اون حرفات فرق می کند یا شیخ ...
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۵۵ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
موافقم. همین آقا بود که تا چند ماه پیش هفته ای یه مصاحبه علیه دولت میکرد. مثل اینکه فعلا باد اینوری می وزه
ماری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۹ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱
من هم با شما موافقم فعلا قراره که وفور عمارباشه
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۳ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱
ایشون بابت تندروی علیه دولت عذرخواهی کردند.
توجه کنید که تندروی وگرنه هنوز انتقاد که زیاده
REZA
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۲۸ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
۱۱
۶
هوالحکیم
روح برادر شهیدت ومادر مکرمه ات شاد . حقا فرماندهی قرارگاه عمار زیبده حضرت عالی است.حاج عبدالله دستمریزاد با این فرزندان ولاییت.
پاسخ
ماری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۸ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
۹
۱
خداروشکر اینو خوب اومدی بقول دوستمون یا شیخ ولی مشاورین برتر که داره رئیس جمهور
پاسخ
sharmandeh
UNITED STATES
۲۲:۵۴ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
۱۲
۳
درود درود بر مسلمان حقگو و حق طلب فقط یک نکته

چرا این اصلاح طلبان که خودشون پنهانی و در کمال

ضعف و ذلت دنبال رابطه با امریکا بودند

حالا همچین سینه چا ک مبارزه شده اند

اسم نمیبرم ولی اون آقایی که یک مشت اراذل را راه

انداخت تا برند بازار را بهم بزنند یک هو، شدند ضد استکبار و ضد امریکا

ولی در عمل با گرون کردن دلار دارند خدمت به طبقه سرمایه دا ر امریکا میکنند

و نکته آخر این که یکی از مسولین چند روز پیش حرف جالبی زده بود و ان این که

اگه ارتباط با امریکا به نفع نظام باشه اینکارو میکنیم

همین جا بگم ما پیرو ولی فقیه هستیم اگه ایشان یک روز صلاح بدونند

که چه میدونم با شمر و معا ویه هم صلح کنیم من پیرو ولایت میگم چشم
پاسخ
ایلیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۲ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
۶
۱۲
سوالم از حاج آقا طائب بنده به عنوان کسی که احمدی نژاد درهردو دوره حمایت کردم وباید بگم دل خوشی از این اصلاح طلبا ندارم اما افراطی هم نیستم آیا این طوری که آقای احمدی نزاد روبروی آقا ایستاد باورکنید اصلاح طلباش جرات نداشتن
2.مدیریت اصولگرایی روهمه ماقبول داریم اما مدیریت دولت فعلی مدیریت 100درصد اصولگرایی نیست دربسیاری از جاها ملت له شدند دربسیاری ازجاها نافرمانی عقیدتی صورت گرفته
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۵۱ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱
تو گفتی هر دو دوره از احمدی نژاد حمایت کردی ما هم هالو باور کردیم. حرفات داره نشون میده. کسی که دو دوره از احمدی نژاد حمایت کرده باشه و آقا رو هم قبول داشته باشه یه دفعه اینطوری رئیس جمهور رو نمی کوبه که ملت له شدن یا اینکه احمدی نژاد طوری روبروی آقا ایستاد که اصلاح طلب ها جرات نداشتن. اتفاقا همین حرفت نشون میده اصلاح طلبی. چون حرفات کاملا بر خلاف بیانات صریح آقاست.
ایلیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۱۶ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱
درجواب عباس آقاشما نمی خواد دایه مهربانتر از مادر بشین ،اولاشماتوی اون جایگاهی نیستی بخوای به من درس ولایت وولایت پذیری بدی خودم بد وخوب رواز برم اما احمدی نژاد در ارائه استراتژی یعنی حمایت ازمظلوم,دفاع از مسائل هسته ای ،پر کاری در ساخت وسازو...100درصد باشما موافقم همراه با وانقلاب اما درتاکتیک ،بحث اقتصادی کجا بود دنبال جمشید بسم ا... یا مشاورانش -دعوا دررفتن به اوین مهمتر بود یا راهکار دادن درمورد کنترل بازار ارز شاید شما قهر11روزه روفراموش کردید وبسیاری ازمسائل دیگه به خدا دل ماهم به حال این نظام وانقلاب می سوزه فراموشم نکردیم که این انقلاب رومفت بدست نیاوردیم جنابعالی وهمفکران افراطی شما خیالشون جمع که این انقلاب که دردفاع ازاین انقلاب ونظام وولایت توخط مقدممیم
یاعلی
ناشناس
GERMANY
۲۳:۴۱ - ۲۱ آبان ۱۳۹۱
۴
۹
اولا از هوشیاری حاج آقا واقعا ممنونم.خدا عوضشو بهش بده.ولی حاج آقا آیا این احمدی نژادی که حضرتعالی ازش صحبت میکنی همین رئیس جمهور خودمونه؟جل الخالق از این دنیای دون
پاسخ
ماری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۷:۰۲ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱
واقعا تومصاحبه قبلی همچین به احمدی نژاد حمله کرد انگار دوباره فراوونی عمارداره میشه
ناشناس
-
۰۹:۴۷ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱
۱
۱
امیدوارم به توبه اش پایدار باشد و به دولت خدمتگزار کمک کند.
پاسخ
بسیجی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۹ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱
۱۰
۵
جناب طائب همیشه با بصرت بودن . باید خدا رو شکر کرد که در این غبار پراکنی دشمنان این جور ادمهایی پیدا میشن که راه رو برای مردم نشان دهند . برادران حرف حق هر کجا زده بشه دشمن زود شناسایی میکنه و بعد شلیک میکنه .
پاسخ
بسیجی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۵:۵۳ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱
۲
۲
جناب طائب همیشه با بصرت بودن . باید خدا رو شکر کرد که در این غبار پراکنی دشمنان این جور ادمهایی پیدا میشن که راه رو برای مردم نشان دهند . برادران حرف حق هر کجا زده بشه دشمن زود شناسایی میکنه و بعد شلیک میکنه .
پاسخ
احسان تقوي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۲۴ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱
۱
۲
شيخ مهدي ياعلي
در پناه حق
خواهشاً اگه خبردارين شيخ مهدي طائب كمحرم كجا برنامه داره برام ميل كنيد يا علي
پاسخ
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۷ - ۲۲ آبان ۱۳۹۱
۱
۲
همه فریاد ما مردم در این سال ها هم همین بود!! که چرا اصولگرایان همه چیز را بد تفسیر می کنند در حالی که روحیات ضد استکباری و ولایت پذیری دکتر را خوب می شناسند این پاسخ های ایشان نمونه بارز تیزبینی و بصیرت اصول گرایانه است که یافت می نشود!!!!
پاسخ
حامد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۲۸ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱
۲
۲
واقعا که آدم حرفهای کسانی روکه با بصیرتاند را چقدر می پسنده،گل کاشتی حاج آقا
پاسخ
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۰۱ - ۲۳ آبان ۱۳۹۱
۱
۲
دوستان احمدی نژاد صد در صد خطاهایی داشته واگر کلا ضد نظام هم بشه باز از دولت وشخص هاشمی وخاتمی بهتره. هاشمی کار زیاد کرد ولی آخرش شاه شد وکم کم تفرعنش بیداد کرد .خاتمی که هیچ کاری برای این ملت جز فساد تباهی به ارمغان نیاورد .ودولتش دولت فتنه ها بود .ولی احمدی نژاد خیلی خدائیش کار کرد.در آینده معلوم میشه اما حیف که مشاعی تا قهقرا بسوی نابودی بردش . خلاصش خدا اگر قابل اصلاحن نجاتشون بده اگر نیستن ازساعه همشون نیست ونابودشون کنه انشاءالله...
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها