کد خبر: ۹۲۳۲۳
زمان انتشار: ۱۲:۲۵     ۲۱ آبان ۱۳۹۱
نماینده کره‌جنوبی با غلبه بر الاهلی عربستان، قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد. عصر امروز، دیدار فینال رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به میزبانی ورزشگاه گانگ‌نئونگ سیتی کره‌جنوبی برگزار شد و تیم‌های اولسان هیوندای کره‌جنوبی و الاهلی عربستان به مصاف هم رفتند و سرانجام نماینده‌ کره با برتری سه بر صفر در خانه جشن قهرمانی گرفت. کواک در دقیقه سیزده، رافین‌ها در دقیقه ۶۸ و کیم در دقیقه ۷۶ برای قهرمان آسیا در این دیدار گلزنی کردند.
تیم اولسان هیوندای کره‌جنوبی با پیروزی مقابل الاهلی عربستان، قهرمان این فصل لیگ قهرمانان آسیا شد تا همچنان نمایندگان کشورمان در حسرت کسب این بمانند.

به گزارش «تابناک»، آخرین قهرمانی تیم‌های ایرانی در مسابقات باشگاهی آسیا به سال ۱۹۹۲ (سال ۷۱) بازمی‌گردد که تیم پاس ایران، موفق شد با پیروزی برابر الشباب عربستان، عنوان قهرمانی آن رقابت‌ها را از آن خود کند.

بنا بر این گزارش، تا سال ۲۰۰۲ مسابقات فوتبال در قاره آسیا با دو نام جام باشگاه‌ها و جام در جام آسیا برگزار می‌شد، ولی کمیته برگزاری مسابقات باشگاهی در این قاره پس از پایان مسابقات در سال ۰۱ ـ ۲۰۰۰ تصمیم گرفت همانند رقابت‌های اروپایی با ادغام این دو جام پیکار‌ها را در قالب لیگ قهرمانان آسیا برگزار کند.

همچنین در کنار این جام برای تیم‌های درجه سوم آسیا مسابقات دیگری به نام جام AFC در نظر گرفته شد تا این تیم‌ها فرصت حضور در بازی‌های قاره‌ای را از دست ندهند. البته با گذشت زمان در نحوه برگزاری آن تغییرات بسیاری پدید آمد ولی همچنان دیدگاه ثابتی برای برگزاری آن وجود ندارد و هر دو سال، تغییراتی در شکل انجام مهمترین رقابت باشگاهی در قاره آسیا صورت می‌گیرد.

این گزارش در ادامه می‌افزاید، تاکنون تیم‌های فوتبال سپاهان اصفهان (هفت بار)، استقلال تهران (پنج مرتبه)، پرسپولیس و ذوب‌آهن اصفهان (هرکدام سه بار)، صبای قم (دو بار) و پاس تهران، فولادخوزستان، سایپای کرج و مس کرمان نمایندگان ایران در دوره‌های گذشته این جام بوده‌اند که تیم‌های سپاهان و ذوب آهن با به دست‌ آوردن عنوان نایب قهرمانی، تنها افتخارات تیم‌‎های باشگاهی ایران در اینجام را به دست آورده‌اند.

ناگفته نماند که سال پیش هم تیم‌های سپاهان اصفهان (قهرمان لیگ) و پرسپولیس (قهرمان جام حذفی) مستقیم و تیم‌ استقلال تهران (تیم دوم لیگ) با برتری مقابل ذوب‌آهن (تیم سوم لیگ) در مرحله پلی‌آف، نمایندگان ایران در اینجام هستند؛ افزون بر اینکه نباید فراموش کرد آخرین قهرمانی تیم‌های ایرانی در مسابقات باشگاهی آسیا به سال ۱۹۹۲ (سال ۷۱) باز می‌گردد که طی آن تیم پاس ایران موفق شد با پیروزی برابر الشباب عربستان، قهرمانی آن رقابت‌ها را از آن خود کرد.

سپاهان از رسیدن به نیمه نهایی بازماند

تیم فوتبال سپاهان ایران با شکست مقابل الاهلی عربستان، از رسیدن به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا بازماند.

در دور برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، سپاهان ایران از ساعت ۲۰:‌۴۵ به مصاف الاهلی عربستان رفت و در پایان با نتیجه چهار بر یک شکست خورد و از رسیدن به نیمه نهایی بازماند. جدال دو تیم در اصفهان با نتیجه بدون گل به پایان رسیده بود.

ویکتور سیموئز در دقیقه ۲۹ از روی نقطه پنالتی و عامد الحسینی در دقایق ۳۵ و ۴۵ و عبدالرحیم جزاوی ۶۹ گل‌های الاهلی را به ثمر رساندند و فرشید طالبی در دقیقه ۳۸ برای سپاهان گلزنی کرد.

رضا محمدی دروازه‌بان تیم سپاهان در دقیقه ۲۸ از زمین بیرون شد تا نماینده کشورمان ده نفره به بازی ادامه دهد.

قهرمانان ادوار گوناگون لیگ قهرمانان آسیا:

۲۰۰۳: العین امارات دو ـ بک تراساسونا یک (رفت دو بر صفر به سود العین ـ برگشت یک بر صفر به سود بک تراساسونا)
۲۰۰۴: الاتحاد عربستان شش ـ ایلهواچونما کره جنوبی سه (رفت یک بر سه به سود ایلهواچونما ـ برگشت صفر بر پنج به سود الاتحاد)
 ۲۰۰۵: الاتحاد عربستان پنج ـ العین امارات سه (رفت یک بر یک ـ برگشت چهار بر دو به سود الاتحاد)
 ۲۰۰۶: جئونبوک کره جنوبی سه ـ الکرامه سوریه دو (رفت دو بر صفر به سود جئونبوک ـ برگشت دو بر یک به سود الکرامه)
۲۰۰۷: اوراواردز ژاپن سه ـ سپاهان ایران یک (رفت یک بر یک ـ برگشت دو بر صفر به سود اوراوا)
 ۲۰۰۸: گامبا اوزاکا ژاپن پنج ـ آدلاید یونایتد استرالیا صفر (رفت سه بر صفر ـ برگشت دو بر صفر)
 ۲۰۰۹: پوهانگ استیلرز کره جنوبی دو ـ الاتحاد عربستان یک
 ۲۰۱۰: ایلهواچونما کره جنوبی سه ـ ذوب آهن ایران یک
 ۲۰۱۱: السد قطر دو (۴) ـ جئونبوک موتورز کره جنوبی دو (۲) در ضربات پنالتی
۲۰۱۲: اولسان هیوندای کره‌جنوبی سه الاهلی عربستان صفر
در ضمن در دور برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا دو دیدار برگزار شد که در آن اولسان هیوندای کره‌جنوبی با دو گل بنیادکار ازبکستان را شکست داد و با توجه به پیروزی سه بر یک در دیدار رفت در مجموع با نتیجه‌ پنج بر یک به فینال راه یافت.
گل‌های این دیدار را که در ورزشگاه خانگی اولسان هیوندای برگزار شد، «کیم شین ووک» (۵۳) و «لی کیون هو» (۷۳) به ثمر رساندند.

در دیگر دیدار این مرحله الاهلی عربستان با نتیجه دو بر صفر الاتحاد دیگر نماینده سعودی‌ها را شکست داد و فینالیست شد؛ افزون بر این که برنامه و ساعت دیدارهای مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا به وقت ایران به شرح زیر بود:

۲۹ شهریور ماه ۱۳۹۱

ساعت ۳۰/۲۰: فولاد سپاهان ایران ـ الاهلی عربستان (ورزشگاه فولاد شهر اصفهان)
ساعت۱۴: آدلاید یونایتد استرالیا ـ بنیادکار ازبکستان (ورزشگاه هیندمارش آدلاید)
ساعت ۱۵: اولسان هیوندای کره جنوبی ـ الهلال عربستان (ورزشگاه اولسان مونسو اولسان)
 
یازدهم مهر ماه

ساعت ۳۰/۱۶: گوانگجوی چین ـ الاتحاد عربستان (ورزشگاه گوانگجو تیانهه گوانگجو)
ساعت ۴۵/۲۱: الاهلی عربستان ـ فولاد سپاهان ایران ـ ساعت (ورزشگاه ملک عبدالله فیصل جده)
 
دوازدهم مهر ماه

ساعت ۳۰/ ۱۸: بنیادکار ازبکستان ـ آدلاید یونایتد استرالیا (ورزشگاه جار تاشکند)
ساعت ۴۰/۲۱: الهلال عربستان ـ اولسان هیوندای کره جنوبی (ورزشگاه ملک فهد ریاض)
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها